A sosit raportul oficial in cazul soferului decapitat intr-o masina Tesla. Uite din ce cauza s-a produs accidentul

A sosit raportul oficial in cazul soferului decapitat intr-o masina Tesla. Uite din ce cauza s-a produs accidentul
  • Raportul oficial in cazul accidentului fatal cu Tesla Model S a fost publicat
  • In acesta se arata ca toate sistemele functionau si ca masina circula cu 119 km/h, cu 14 km/h mai mult decat trebuia
  • Raspunsul oficial al Tesla intarzie sa apara
Distribuie pe Facebook

Consiliul National pentru Siguranta Transporturilor (NTSB) din Statele Unite a publicat raportul oficial in cazul accidentului fatal in urma caruia un sofer a fost decapitat intr-o masina Tesla care se conducea singura.

Ca sa va improspatam memoria putin, vorbim de acel accident care s-a produs in statul Florida cu ceva timp in urma. Atunci, o masina Tesla Model S care avea pilotul automat activat, a intrat frontal in spatele unui camion iar soferul care a facut prostia sa isi incredinteze viata unui calculator a murit decapitat.

Acum, NTSB-ul a eliberat un raport oficial care elucideaza misterul acestei intamplari nefericite. Din investigatiile autoritatii americane a reiesit ca masina circula cu viteza de 119 km/h intr-o zona in care trebuia sa circule cu 105 km/h.

In plus, sistemul care ar fi trebuit sa tina banda de circulatie si cel care trebuia sa franeze automat erau activate in momentul impactului. In ciuda acestui fapt, nici soferul, care era prea ocupat sa citeasca cartea Harry Potter, si nici Autopilotul "inteligent" nu au franat cand camionul a intrat in fata masinii.

Impactul a produs daune majore plafonului masinii, iar conform aceluiasi raport, Model S-ul a mai parcurs inca 90 de metri dupa ce a iesit de sub remorca autotrenului, a lovit un stalp iar mai apoi s-a oprit dupa 15 metri perpendicular pe autostrada.

Pana acum, constructorul american Tesla nu a avut o pozitie oficiala vis-a-vis de acest raport al NTSB-ului, singurele lor declaratii fiind acelea de dupa impact cand au spus ca "Nici sistemul Autopilot si nici soferul nu au vazut partea alba a remorcii din cauza soarelui puternic, asa ca frana nu a fost aplicata."

Mobileye, compania care a dezvoltat microcipurile responsabile pentru procesarea imaginilor obtinute de camerele masinii, si care atunci declarau ca nu au fost produse sa reactioneze intr-un asemenea scenariu, a anuntat recent ca nu va mai colabora cu Tesla atunci cand contractul va fi dus la bun sfarsit.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Accidente DATA PUBLICĂRII: 27 Iulie 2016