A sosit raportul oficial in cazul soferului decapitat intr-o masina Tesla. Uite din ce cauza s-a produs accidentul
- Raportul oficial in cazul accidentului fatal cu Tesla Model S a fost publicat
- In acesta se arata ca toate sistemele functionau si ca masina circula cu 119 km/h, cu 14 km/h mai mult decat trebuia
- Raspunsul oficial al Tesla intarzie sa apara
Consiliul National pentru Siguranta Transporturilor (NTSB) din Statele Unite a publicat raportul oficial in cazul accidentului fatal in urma caruia un sofer a fost decapitat intr-o masina Tesla care se conducea singura.
Ca sa va improspatam memoria putin, vorbim de acel accident care s-a produs in statul Florida cu ceva timp in urma. Atunci, o masina Tesla Model S care avea pilotul automat activat, a intrat frontal in spatele unui camion iar soferul care a facut prostia sa isi incredinteze viata unui calculator a murit decapitat.
Acum, NTSB-ul a eliberat un raport oficial care elucideaza misterul acestei intamplari nefericite. Din investigatiile autoritatii americane a reiesit ca masina circula cu viteza de 119 km/h intr-o zona in care trebuia sa circule cu 105 km/h.
In plus, sistemul care ar fi trebuit sa tina banda de circulatie si cel care trebuia sa franeze automat erau activate in momentul impactului. In ciuda acestui fapt, nici soferul, care era prea ocupat sa citeasca cartea Harry Potter, si nici Autopilotul "inteligent" nu au franat cand camionul a intrat in fata masinii.
Impactul a produs daune majore plafonului masinii, iar conform aceluiasi raport, Model S-ul a mai parcurs inca 90 de metri dupa ce a iesit de sub remorca autotrenului, a lovit un stalp iar mai apoi s-a oprit dupa 15 metri perpendicular pe autostrada.
Pana acum, constructorul american Tesla nu a avut o pozitie oficiala vis-a-vis de acest raport al NTSB-ului, singurele lor declaratii fiind acelea de dupa impact cand au spus ca "Nici sistemul Autopilot si nici soferul nu au vazut partea alba a remorcii din cauza soarelui puternic, asa ca frana nu a fost aplicata."
Mobileye, compania care a dezvoltat microcipurile responsabile pentru procesarea imaginilor obtinute de camerele masinii, si care atunci declarau ca nu au fost produse sa reactioneze intr-un asemenea scenariu, a anuntat recent ca nu va mai colabora cu Tesla atunci cand contractul va fi dus la bun sfarsit.
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Skoda roomster diesel 2013 4350 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Vw touran diesel 2011 5790 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei
- Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €