Masinile autonome de la Google, victime in 11 accidente rutiere

Masinile autonome de la Google, victime in 11 accidente rutiere
  • 11 accidente in 6 ani
  • Controverse si critici
  • Masinile fara volan si pedale
Distribuie pe Facebook

Masinile fara sofer sunt urmatorul pas in industria auto, iar Google pare sa aiba un avantaj considerabil in cursa catre producerea lor. Compania americana a nascut insa numeroase controverse legate de acest proiect, deoarece rezulatele tesetelor care au inceput in 2009 au ajuns extrem de rar in presa.

11 accidente in 6 ani

Masinile autonome de la Google, victime in 11 accidente rutiere

Neincrederea legata de masinile autonome dezvoltate de Google pare sa porneasca din secretomania companiei si lipsa informatiilor referitoare la testele pe care le desfasoara pe drumurile publice din SUA.

Gigantul IT prezinta ca principal obiectiv al acestui proiect reducerea numarului de accidente si scoate la iveala cateva statistici menite sa combata criticile numeroase cu care s-a confruntat in ultima perioada.

Chris Urmson, inginerul responsabil de dezvoltarea masinii autonome, a dezvaluit recent ca prototipurile Google au fost implicate in numai 11 accidente minore pe parcursul ultimilor 6 ani de teste pe strazile si soselele din SUA. Si toate cauzate de neatentia celorlalti participanti la trafic.

Din 2009 incoace, automobilele in cauza au parcurs aproximativ 2,7 milioane de kilometri, dintre care 1,5 au fost strabatuti in modul "fara sofer".

Conform aceluiasi Chris Urmson, prototipurile Google au suferit 8 coliziuni pe drumurile din orase si alte 3 in afara lor. In toate cele 11 cazuri, masinile au fost atinse in lateral sau spate de soferi care fie nu respectau distanta dintre automobile, fie au trecut pe rosu.

"In niciunul dintre cazuri masina fara sofer nu a fost cauza accidentului", a subliniat responsabilul proiectului.

Controverse si critici

Masinile autonome de la Google, victime in 11 accidente rutiere

Un articol publicat de Associated Press scotea la iveala faptul ca incepand cu luna septembrie, de cand legea din California ii obliga pe cei care testeaza vehicule autonome sa raporteze toate accidentele, masinile fara sofer au fost implicate in patru accidente.

Dupa publicarea articolului, Delphi Automotive, care avea in testare doua astfel de prototipuri, a dezvaluit ca un Audi SQ5 de-al sau a fost parte a unei coliziuni in Palo Alto, facand cunoscute si conditiile in care s-a produs incidentul si explicand ca un alt sofer a fost de vina.

Celelalte trei accidente au fost atribuite automobilelor Google, iar reactiile nu au intarziat sa apara. Raspunsul a venit odata cu scuza ca toate coliziunile au fost provocate de alti soferi.

Desi pare a fi mai sigura din cauza ca nu este supusa erorii umane, masina fara sofer a gigantului IT are o multime de detractori - printre care si legea care in unele state nu permite politiei sa faca publice rapoartele cu privire la incidentele auto, majoritatea dintre ei scotand in evidenta faptul ca cifrele date publicatii nu sunt concludente.

In plus, criticii spun si faptul ca publicul nu este capabil sa monitorizeze introducerea pilotului automat din cauza lipsei de transparenta a celor de la Google considerand ca cei care testeaza tehnologia in cauza ar trebui sa dea date exhaustive cu privire la accidente.

Dintre acestia, organizatia americana non-profit Consumer Watchdog pare cea mai vehementa. Directorul John Simpson a trimis chiar si o scrisoare deschisa catre gigantul IT, in care sublinia faptul ca este ironic ca Google, a carei misiune este sa "organizeze informatia lumii si sa o faca accesibila tuturor", tine secrete detaliile incidentelor.

In acelasi timp, cei de la Watchdog, spun ca gigantul IT se afla in prezent intr-o campanie de relatii publice care vorbeste numai despre avantajele masinii.

Masinile fara volan, pedala de acceleratie si frana

Masinile autonome de la Google, victime in 11 accidente rutiere

In mai 2014, Google a dezvaluit primele prototipuri ale masinii fara volan si pedale, pe care intentioneaza sa le construiasca in peste 100 exemplare pentru teste.

Prezentat ca o "gondola pe roti", (imaginea cu) autoturismul a facut inconjurul lumii, insa si de data aceasta au aparut critici. Majoritatea lor sunt legate de faptul ca daca exista o eroare soferul nu va putea interveni pentru a evita un accident.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Accidente DATA PUBLICĂRII: 13 Mai 2015