Prostie + alcool + curse ilegale = accident la Barlad. Ce s-a intamplat de fapt?

Prostie + alcool + curse ilegale = accident la Barlad. Ce s-a intamplat de fapt?
  • Soferul avea 18 ani si era baut si drogat
  • Conducea un BMW 520d de 136 cp
  • Participa la la o cursa ilegala pe bulevardul central din Barlad
Distribuie pe Facebook

In urma accidentului de la Barlad, in care o masina cu doi pasageri a pierdut controlul si s-a lovit violent de un pom si de un stalp, facandu-se bucati, au inceput investigatiile. Conform martorilor, masina care s-a rasturnat participa la o cursa ilegala alaturi de alta masina. In plus, se pare ca soferul era baut la volan. Care este de fapt adevarul?

Acum cateva zile va aratam filmul accidentului din Barlad. E vorba de un accident care a avut loc sambata noapte in jurul orei 3:00 la intersectia strazilor Bd. Republicii cu Strada Siret. Un autoturism BMW model 520 diesel cu o putere de 136 de cp s-a lovit de un copac si ulterior de un stalp, dezintegrandu-se. La bordul masinii erau doi tineri: soferul, Alexandru Nedelcu de 18 ani, care isi luase permisul doar cu 2 luni inainte si pasager era Constantin Vanatoru de 20 de ani.

In urma accidentului, cei doi copii, pentru ca la varsta asta ii putem numi pustani fara probleme, au ajuns cu traumatisme grave la spital, in stare de coma. Chiar si acum, dupa mai bine de 5 zile de la accident, soferul este in stare critica iar pasagerul a iesit din coma, dar este inca spitalizat in stare grava. Curios si extraordinar de miraculos este faptul ca nu a mai fost nimeni accidentat si ca nu a murit nimeni in acest accident.

Curse ilegale de masini

BMW-ul 520d condus de Nedelcu participa la o cursa ilegala alaturi de un Ford Cougar condus de Octavian Nourescu. O spun martorii, atat cei din masinile care circulau regulamentar in momentul accidentului pe contra-sens, cat si pietonii, inclusiv taximetristi si politisti locali. Masinile veneau din directia nordica a bulevardului Republicii si accidentul s-a petrecut la intersectia cu str. Cetinii si str. Siret.

Accident BarladBMW-ul cu numar VS 12 BTZAccident BarladCelalalt concurent din cursa, gasit de politisti

Beat la volan

Doctorii care au preluat cele doua victime au confirmat ca acestea consumasera bauturi alcoolice. Inclusiv soferul, Alexandru Nedelcu, acesta avand o alcoolemie de 0.95 grame de alcool pur in sange. Din spusele martorilor, cei doi au petrecut toata noaptea la o petrecere, unde au si baut. Ulterior, soferul BMW-ului, mare pasionat de masini si viteza, chiar daca avea carnetul de conducere de doar 2 luni obtinut, datorita curajului dat de alcool si ca sa impresioneze lumea din jur, a dorit sa participe la curse. Si dupa o scurta privire aruncata asupra masinii, acel BMW 520 diesel, ne putem da seama ca proprietarul sau iubea tuningul: jante aftermarket de BMW M6, volan M, etc.

Cum s-a intamplat accidentul

Cam cu 150 de metri mai la nord, pe bd. Republicii, este o curba usoara la stanga (cum veneau cele doua masini). Insa nu indeajuns de virajata ca sa provoace probleme cu stabilitatea masinii. Cauza a fost alta: lipsa de experienta la volan. In cadrul cursei, BMW-ul se afla pe partea dreapta a sensului de mers si Fordul Cougar spre centru. Masinile au continuat cursa pe propriul sens de mers pana cand, pe partea dreapta, soferul BMW-ului a dat peste un obstacol: o dubita alba parcata jumatate pe trotuar, jumatate pe carosabil. Moment in care lipsa de experienta si-a spus cuvantul. A tras brusc de volan spre stanga, ca sa evite impactul cu duba stationata pe marginea drumului. Masina in acel moment a intrat in derapaj si soferul a redresat masina tragand brusc in partea dreapta de volan. Moment in care, din cauza vitezei si a carosabilului umed, masina nu a mai putut fi controlata si a iesit pe trotuar unde a acrosat un copac si un stalp. Stalpul a fost cel care a dezintegrat masina complet. Masina cealalta din cursa, Fordul Cougar, se afla putin in fata BMW-ului in timpul cursei si nu a fost acrosata de BMW in timpul manevrei de evitare a obstacolului.

Accident BarladAnvelope de vara ce par uzate peste masuraAccident Barlad

Masina trage la stalp - a mai fost implicata intr-un accident in 2011

Multa lume spune ca masina era dauna totala in trecut si reparata. Motiv pentru care s-a dezmembrat astfel de la impact, fiind mai mult sudata decat reparata corespunzator. Din surse sigure insa, masina era din punct de vedere mecanic in stare buna. Cauza principala care a dus la ruperea caroseriei in mai multe bucati este viteza uriasa, dincolo de pragul celor 100 km/h (testele Euro NCAP se fac la 64 km/h!), si lovirea stalpului in lateral. Iata aceeasi masina in 2011, implicata intr-un accident ceva mai putin grav.

UPDATE: se pare ca masina era de fapt un BMW 530d (nu 520d) cu modificari sub capota, avand undeva la 220 cp

Accident Barlad

Alte elemente cheie ale accidentului

Cei doi pasageri din BMW nu purtau centurile de siguranta. In primul rand, volanul este intact, fara ca airbagul sa fie sarit. In al doilea rand, daca aveau centurile de siguranta, cel mai probabil ar fi fost morti din cauza impactului brusc si al inertiei. Centurile, daca le purtau, nu le-ar fi permis sa fie aruncati pe geam din cauza socului si ar fi fost cu siguranta omorati pe loc. ATENTIE! Acesta este unul dintre putinele cazuri in care nepurtarea centurii a dus la aruncarea si supravietuirea celor doi. Un astfel de caz se intampla probabil o data la 100 de accidente. Trebuie sa purtati mereu centura de siguranta!

Un alt element important il constituie anvelopele: acestea erau de vara. La Barlad, in acea seara, erau in jur de 2 grade Celsius, adica extraordinar de rece, carosabilul fiind umed din cauza condensului. La 2 grade, pe carosabil umed, anvelopele de vara nu au pic de aderenta. Mai ales daca vrei sa faci manevre bruste cu o masina care circula extrem de repede.

Accident BarladCarosabilul este extrem de umedAccident Barlad

Accident BarladVolanul M nu a avut airbagul sarit

Teribilism cu masina nepotrivita, la locul nepotrivit

Un BMW cu tractiune spate, anvelope de vara, carosabil umed, temperatura mica, viteza mare. Adaugam o lipsa totala de aderenta si pierderea controlului extrem de usor la manevre bruste si lucrurile sunt clare. Capsuna de pe tort, lipsa de experienta a soferului care nu a stiut sa redreseze corect autoturismul pierdut de sub control. Dincolo de conditiile nefavorabile organizarii unei curse auto mai este si drumul ales pentru asa ceva: cu masini parcate, circulat si aglomerat. Avem asadar o suma de factori negativi care au dus la acest accident nefericit. Era insa un accident ce astepta sa se intample, produs de inconstienta unor tineri care cred ca odata ce sunt in stare de ebrietate, devin invincibili. Total gresit, dupa cum se poate vedea.

Foto: bdbnews.ro

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (8) Poze Accident Barlad
mai multe