Un britanic si-a pierdut viata dupa ce pilotul automat al Skodei sale Octavia s-a blocat pe autostrada

Un britanic si-a pierdut viata dupa ce pilotul automat al Skodei sale Octavia s-a blocat pe autostrada
  • Un britanic de 32 de ani si-a pierdut viata in urma unui accident rutier
  • Pilotul automat al masinii sale s-a blocat pe autostrada
  • Dupa mai multe incercari de a opri masina, acesta a intrat cu 191 de km/h in spatele unui camion parcat
Distribuie pe Facebook

Un britanic in varsta de 32 de ani si-a pierdut viata dupa ce pilotul automat al masinii sale, o Skoda Octavia, s-a blocat. Acesta nu a reusit sa il decupleze, iar masina a intrat cu 191 de km/h in spatele unui camion parcat.

Pilotul automat este un sistem extrem de des utilizat, in special de soferii care fac drumuri lungi, pe autostrada. De la un sistem care initial doar mentinea o anumita viteza, acum s-a ajuns ca acesta sa pastreze banda de circulatie, sa creasca sau sa micsoreze viteza in functie de vehiculul din fata, sau, cazul celor de la Tesla, sa conduca singur masina.

Dar, ca orice tehnologie, este inevitabil sa nu dea gres cel putin o data, iar acest lucru duce la accidente grave, in urma carora oamenii isi pot pierde viata sau pot fi grav raniti. Nu mai are rost sa aducem in discutie numeroasele accidente produse de pilotul automat dezvoltat de americanii de la Tesla.

Ei bine, acest sistem a mai produs o victima, dupa ce un britanic de 32 de ani si-a pierdut viata. Potrivit celor de la Daily Mail, pilotul automat al masinii sale, o Skoda Octavia, a ramas blocat.

Kaushal Gandhi se afla la bordul masinii sale pe autostrada M40 din Marea Britanie, cand a observat ca pilotul automat nu se mai deconecta. Acesta a sunat imediat la 999 (112-ul britanic) si i-a spus operatorului ca masina sa nu se opreste si ca desi vitezometrul indica 112 km/h, viteza reala este mult mai mare. Britanicul de 32 de ani a declarat ca pilotul automat s-a blocat in momentul in care a incercat sa treaca masina din modul Sport in modul Normal.

La indicatiile operatorului, soferul a incercat sa scoata masina din viteza sau sa o opreasca de la butonul Start/Stop, insa fara niciun rezultat. Mai mult decat atat, acesta spunea ca masina face tot felul de zgomote, si ca viteza creste in continuare.

Dupa o convorbire de aproximativ 8 minute si dupa ce operatorul i-a propus sa incerce sa traga frana de mana, apelul s-a incheiat brusc. Un martor a sunat imediat la 999 si le-a spus acestora ca masina intrase intr-un camion parcat intr-un spatiu de servicii, la iesirea de pe autostrada.

Martin Clatworthy, inginer de securitate in cadrul Volkswagen, a declarat ca in ultimele 5 secunde dinaintea accidentului, masina circula cu 191 de km/h, pedala de acceleratie nu era apasata, si nu s-au inregistrat semne de franare. Acesta a mai adaugat ca "Nu sunt semne care sa indice o eroare sau o problema la sistemul electric al masinii."

In ciuda acestor declaratii, Andrew Evans, specialistul trimis de Politie la locul accidentului a spus ca din convorbirea avuta de sofer cu operatorul de la 999, reiese ca masina suferise simultan o eroare mecanica si una electrica.

Distribuie pe Facebook
mai multe