1 ianuarie, data la care carburantii auto ar trebui sa se ieftineasca!

1 ianuarie, data la care carburantii auto ar trebui sa se ieftineasca!
Guvernul Romaniei a fost prins cu mata in sac de catre oficialii europeni pe tema accizarii carburantului. Mai precis, guvernantii de la Bucuresti au recurs inca de la sfarsitul anului trecut la aplicarea unei accize la benzina si motorina, folosind un pret de referinta umflat cu pompa.
Distribuie pe Facebook

4,73 lei / euro a fost suma pe care au luat-o in calcul oamenii lui Ponta cand au decis sa calculeze acciza la carburanti. Teapa data soferilor a fost observata la inceputul acestei luni de catre oficialii de la Bruxelles, care le-au transmis membrilor din Guvernul Romaniei ca accizele au ca baza de calcul cursul de schimb transmis de Banca Central Europeana la data de 1 octombrie a anului trecut.

Sanse de reducere substantiala

Cu moneda euro intrata intr-o panta descendenta de cateva luni, soferii din Romania au sansa de a prinde un curs favorabil reflectat de calculele bancherilor europeni pe raportul leu - euro. Cel mai probabil, cursul BCE la 1 octombrie va fi de 4,4-4,5 lei / euro, ceea ce ar duce la o scadere a valorii accizei la carburantii auto si implicit la anumite marfuri. Cel mai probabil, in pretul la pompa ar trebui sa se revada o scadere de 1,5 - 2 %, nesemnificativ pentru soferii de duminica, dar convenabil pentru firmele cu o flota auto mare.

Cat a ciugulit Guvernul?

Pe primele sapte luni ale anului, statul si-a afundat destul de serios mainile in buzunarele soferilor. Conform calculelor, valoarea suplimentara rezultata din calculul gresit a sporit cu 6,3 % incasarile bugetare rezultate in urma aplicarii accizelor. Mai exact, cu 786 milioane de lei sau 178,5 milioane euro. Bani care nu vor fi returnati vreodata soferilor si care intra in masinaria de tocat fonduri a statului roman.

Soferii au reactionat

Stilul talharesc de a opera al guvernantilor i-a facut pe soferii autohtoni sa recurga cu incredere la metodele smecheresti neaose in orasele din apropierea granitelor, reluandu-se traficul ilegal de carburanti peste frontiera, iar transportatorii recurgand la boicotarea pompelor.

Inclusiv reactiile cititorilor 4tuning.ro sustin aplicarea oricarei masuri de supravietuire in fata supraacizarii si a accizelor ilegale. "Daca as locui aproape de granita as trece si eu vama sa alimentez, macar o data la 2-3 saptamani, se merita!", spune Costi Bontea din Bucuresti, referindu-se la turismul de sfarsit de saptamana pe ruta Iasi - Ungheni (Republica Moldova) pentru un plin de rezervor.

"Daca locuiam aproape de granita, fiti siguri ca stateam la coada sa trec vama, chiar si la bulgari! Trebuie sa ii ardem si noi pe ei intr-un fel sau altul, ca nu se mai poate!", crede Dan Mihai Pocovnicu. "Asta-i si problema, tot noi tragem daca ei dau legi strambe, nu iese banu' de aici, se reorienteaza... se scumpeste altceva!", spune si Lucian Popa, un sofer de 28 de ani din Iasi.

Si ca un facut, se pare ca membrii guvernului s-au orientat astfel incat sa poata jongla in functie de interes si pe viitoarele accize.

Cursul de referinta cel mai convenabil

Ca sa isi traga cat mai mult spuza pe turta, Guvernul a modificat inca de anul trecut Codul Fiscal, astfel incat sa poata alege intre cursul de referinta cel mai avantajos al Bancii Central Europene pe doi ani. Asa ca, daca anul acesta am avea avantajul unei deteriorari pe pietele internationale a monedei unice europene, nu ne vom bucura prea mult, pentru ca Guvernul poate aplica drept curs de referinta pentru calcularea accizelor din 2015, inclusiv cursul BCE din 1 octombrie 2013, de 4,4485 lei / euro.

Si furati, si fara autostrazi!

Suma ilegala incasata de catre statul roman din accizarea carburantului auto se ridica la 178 de milioane de euro, numai in primele sapte luni ale acestui an, ceea ce ar duce valoarea totala a banilor jecmaniti la un total de 320 milioane de euro in 2014.

Pe langa banii incasati ilegal de catre stat, alte 4 miliarde de lei rezultate din acciza normal calculata par ca si evaporati din bugetul de stat, in conditiile in care Romania va inaugura in acest an doar 28 de kilometri de autostrada, iar proiectele de executie a autostrazilor din bani europeni stagneaza de aproape un an si jumatate.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 22 Septembrie 2014