BMW va folosi in viitor doar 2 platforme, Mercedes se va limita la 4

BMW va folosi in viitor doar 2 platforme, Mercedes se va limita la 4
  • Germanii de la BMW si Mercedes au anuntat ca vor reduce numarul arhitecturilor utilizate
  • Dupa aceasta restructurare, BMW va mai ramane cu numai doua platforme, iar Mercedes cu patru
  • Cel mai important efect al noii strategii este reducerea masiva a costurilor de dezvoltare
Distribuie pe Facebook

Oficialii BMW si Mercedes au anuntat recent ca planuiesc sa reduca numarul platformelor utilizate la constructia de automobile la 2, respectiv 4. Astfel, companiile germane spera sa coboare considerabil costurile cu dezvoltarea, in timp ce viteza de proiectare ar trebui sa creasca simtitor.

BMW: De la cinci la doua platforme.

Bavarezii de la BMW folosesc in prezent, impreuna cu britanicii de la Mini, cinci arhitecturi diferite pentru modelele lor. In viitor insa, numarul acestora va cobori pana la doua, dintre care una va fi destinata automobilelor cu tractiune fata, iar cealalta rezervata autoturismelor cu tractiune spate.

Important de mentionat, oficialii constructorului din Munchen au anuntat ca gama de modele eco-friendly BMW i nu se va alinia acestei strategii, ci va merge in continuare pe directia impusa de la bun inceput.

Mercedes: De la noua la patru platforme.

Asa cum era de asteptat, si rivalii de la Mercedes se vor alatura trendului de reducere a numarului de platforme utilizate, producatorul de automobile din Stuttgart urmand a renunta la cinci dintre acestea si ajungand astfel la doar patru tipuri de arhitectura, dupa cum urmeaza:

  • MFA: destinata modelelor cu tractiune fata precum A si B-Class, plus GLA;
  • MRA: rezervata modelelor cu tractiune spate precum C, E si S-Class, plus GLK;
  • MHA: destinata modelelor SUV precum ML si GL-Class;
  • MSA: rezervata modelelor sport precum SL, SLK si, cel mai probabil, AMG GT.

Efectele acestei schimbari:

In cazul in care nu ti-ai dat inca deja seama, ei bine... strategia de reducere a numarului de platforme folosite la constructia de masini va avea un impact major asupra costurilor de dezvoltare, care vor scadea considerabil. Asta in timp ce viteza de proiectare ar trebui sa creasca simtitor, lucru valabil intr-o oarecare masura si pentru calitatea totala.

Si totusi, acest trend nu are doar efecte pozitive. Asemeni situatiei intalnite in cadrul Grupului Volkswagen, viitoarele modele de la BMW, Mini si Mercedes vor imparti numeroase componente intre ele - dar si o buna parte a design-ului, cel mai probabil, ceea ce cu siguranta nu-ti doresti atunci cand optezi pentru un automobil dintr-o gama superioara, cu preturi de top.

Distribuie pe Facebook
mai multe