Bucurestiul primeste benzi speciale pentru autobuze: va fi mai bine sau mai mare aglomeratie?

Bucurestiul primeste benzi speciale pentru autobuze: va fi mai bine sau mai mare aglomeratie?
  • Benzile unice s-ar putea pune si pe strazi cu 2 benzi
  • RATB nu se gandeste la soferii de vehicule mici
  • Magheru, un bulevard fezabil
Distribuie pe Facebook

RATB i-a propus Primariei Generale a Capitalei realizarea unui numar de 20,5 kilometri de benzi rutiere speciale pentru transportul public de persoane. Cam cum este acum in anumite zone de pe cheiul Dambovitei. Dar oare ce va insemna asta?

Regia Autonoma de Transport Bucuresti a propus un proiect prin care isi doreste amenajarea unor benzi speciale pentru autobuze pe cele mai importante bulevarde din oras. Adica benzi pe care doar autobuzele, troleibuzele, maxi-taxi (mai exista asa ceva?) si TAXI-urile au acces. In speta, tot ce inseamna transport public de persoane, minus tramvaiele care au alta ruta obligatorie...

RATB vrea infiintarea unor asemenea benzi speciale pentru autobuze in special pe soseaua Bucureşti-Ploieşti, soseaua Kiseleff, bulevardul Lascăr Catargiu, bulevardul Gheorghe Magheru, bulevardul Nicolae Bălcescu, bulevardul Unirii, bulevardul Decebal, Splaiul Independenţei, bulevardul Dimitrie Cantemir, bulevardul Tineretului, Calea Văcăreştilor si bulevardul Iuliu Maniu.

Dar ce inseamna banda unica pentru RATB? Inseamna o banda pe care soferii nu au ce sa caute. Inseamna ca acele trotuare pe langa care sunt aceste benzi unice nu vor avea parcari pentru masini, cum se intampla de exemplu pe Decebal, pe Tineretului sau pe Iuliu Maniu. Ce se va intampla cu toate acele mii de vehicule care stationeaza acolo, legal sau mai putin legal? Primaria o sa faca si parcari pentru ele?

Ce se intampla insa cu propunerile de strazi care au acum doua benzi pe sens. Ar insemna ca o banda, sa zicem de pe bd. Tinereului, sa fie blocata doar de autobuze, iar masinile sa se inghesuie pe cate o banda pe sens. Asta nu ar insemna o aglomeratie net superioara fata de ce este acum?

Poate ca pe bd. Magheru s-ar potrivi perfect propunerea celor de la RATB, deoarece nu sunt si masini oprite, nici parcari, iar bulevardul are cate 3-4 benzi pe sens. Poate ar merge si pe Vacaresti, pentru ca este lat, dar pe partea cu blocurile ce faci cu masinile parcate? De fapt, ce faci peste tot cu masinile care acum stationeaza care-incotro apuca? Daca o sa fie banda speciala de autobuze, masinile nu pot parca nici pe trotuar, ca daca coboara incalca legea, ca stau pe banda care nu trebuie... Ce este de facut?

Sfatul nostru de bucuresteni si de soferi care circula in Bucuresti este pentru Primaria condusa de doamna Firea urmatorul: sa prioritizeze tot ce tine de aglomeratie. Sa construiasca parcari noi, sa micsoreze trotuarele in zonele care nu sunt aglomerate, sa refaca trasarea benzilor de pe sosea ca sa incapa mai multe masini, sa repare sistemul de semaforizare, sa reintroduca ridicarea masinilor, dar de data asta banii adunati sa ajunga la buget, nu la firma lui nepotu', abia apoi sa se gandeasca si la benzile speciale pentru autobuze. Nu de alta, dar mai multi oameni merg cu masini mici decat cu autobuze...

Propunerea celor de la RATB va fi analizata de specialisti din cadrul Primariei impreuna cu Politia Rutiera. Dar daca sunt aceiasi specialisti care spuneau ca sistemul de optimizare a traficului nu merge de ani buni, ca habar nu au sa umble cu nu stiu ce soft, totul e clar. O sa vedem benzi speciale pentru autobuze cel mai probabil cand vom avea si un Presedinte-femeie. Eventual de 19 ani, blond si virgin ca o maicuta.

Distribuie pe Facebook
mai multe