Capitala haosului: alte lucrari de infrastructura rutiera

Capitala haosului: alte lucrari de infrastructura rutiera
  • Sudul capitalei, ingropat in lucrari
  • Dezastru in centru
  • Cat costa?
Distribuie pe Facebook

Urcarea la volan in Bucuresti va deveni o aventura extrema in curand. Cu mai multe lucrari taraganate pe diverse artere importante ale Capitalei, municipalitatea anunta deschiderea a doua noi santiere in zona Piata Sudului si Piata Romana incepand cu luna mai. In zona de sud a Capitalei, un pasaj subteran auto pe patru benzi si 85 de metri lungime va face legatura intre Calea Vacaresti si strada Nitu Vasile, in timp ce la Romana, pietonii vor fi cei care vor traversa piata pe sub pamant.

Sudul capitalei, ingropat in lucrari

In timp ce proiectul de la Piata Romana starneste diverse opinii, printre care cel mai des intalnita vizeaza pierderea interesului turistilor pentru zona, in sudul capitalei, localnicii din cartierul Berceni se pregatesc deja de cosmarul rutier prefigurat in zona Piata Sudului - Mihai Bravu.

Intersectia dintre soseaua Oltenitei, Berceni, Calea Vacaresti si strada Nitu Vasile este una dintre cele mai aglomerate din Bucuresti. Intrarea rapida dinspre Popesti catre centrul Capitalei si catre zona Dristor, soseaua Vacaresti are deja un "hop rutier" in executie care le mananca nervii conducatorilor auto.

Proiectul podului peste Dambovita intre soseaua Vacaresti si Mihai Bravu are o intarziere de aproape un an, dupa ce contractul initial a fost reziliat. Durata de traversare in regim bara la bara prin zona santierului oscileaza intre 25 si 40 de minute, in functie de ora din zi si de zilele saptamanii.

La un kilometru si jumatate mai sus, proiectul pasajului subteran ar urma sa sugrume definitiv traficul pe Calea Vacaresti. Varianta ocolitoare ar putea fi considerata inelul Oltenitei-Serban Voda-Tineretului-Calea Vitan-Oltenitei, care intersecteaza Bulevardul Mihai Bravu in zona Dristor. Un ocol de cativa kilometri pentru proastele strategii aplicate de edili nu ar fi un lucru nemaintalnit in Romania.

Dezastru in centru

Intersectia de la Romana, face ghem, sub nasul studentilor de la ASE, tot traficul de pe Bd. Lascar Catargiu, General Magheru si Dacia. Lucrarile vor amorti o mare parte din vanzoleala automobilelor prin centrul Capitalei. Din nefericire, in acest caz soferii nu au la indemana decat anemica varianta a Caii Victoriei si labirintul stradal dintre Soseaua Stefan cel Mare si Universitate pentru a evita cu succes zona in care vor incepe lucrarile.

Alte lucrari demarate si neterminate de municipalitatea bucuresteana sunt in zona Soseaua Iancului-Soseaua Pantelimon. Din fericire pentru soferi si din nefericire pentru contribuabili, ritmul de executie al acestora este atat de lent, incat nu se preconizeaza sa creeze disconfort in trafic nici in urmatorul deceniu.

In prezent, Calea Vacaresti are un trafic zilnic estimat la 35.000 de masini. Dupa realizarea ultimei lucrari care va inchide cercul median de trafic auto al Capitalei, estimarile edililor indica un trafic zilnic de aproape 50.000 de automobile. Pana acum, edilii nu si-au atras decat cateva zeci de mii de blesteme zilnice din partea soferilor prinsi in santierele deschise de ani buni.

Cat costa?

Cifrele oficiale de dinaintea inceperii lucrarilor de la Romana si Piata Sudului indica valori de 10 milioane, respectiv 125 milioane lei. Sumele sunt insa relative. Pasajul Calea Vacaresti - Mihai Bravu a fost estimat initial la 120 milioane lei. Pana la rezilierea contractului cu Romstrade, Primaria Generala platise deja 30 de milioane catre constructorul Romstrade. Noua licitatie, adjudecata de italienii de la Astaldi, are si o noua valoare, 155 de milioane. Termenul de finalizare ar trebui sa fie decembrie 2014. La ora aceasta este ridicat un singur tronson al pasajului, nedeschis insa circulatiei. Pentru pasajul subteran de la Piata Sudului, termenul de executie aruncat in ochii cetatenilor este de 1,5 ani.

Cu antecedente

Magistralele rutiere ale primarilor generali ai Capitalei au tendinta de a acumula praf pe schitele originale ale proiectelor si de a se pastra ani la rand in postura de ruine in conservare. Pasajul Basarab a fost proiectat in 2000. Contractul pentru executia lucrarilor a fost semnat in 2006, iar in 2009 lucrarile abia ajunsesera la 30%, apoi a fost deschis pentru traficul autovehiculelor in martie 2011.

Costurile initiale au fost estimate la 60 milioane euro, pretul intregistrat pana in 2011 fiind de 255 milioane euro. Pasajul nu este inca receptionat oficial. Constructorul mai trebuie sa realizeze trotuarul rulant pentru pietonii care merg spre Gara de Nord.

Distribuie pe Facebook
mai multe