CNADNR viseaza la un Transfagarasan deschis tot anul si vrea sa-l modernizeze

CNADNR viseaza la un Transfagarasan deschis tot anul si vrea sa-l modernizeze
  • Studiul de fezabilitate costa aproape 700.000 de Euro
  • Soseaua ar putea fi deschisa tot anul
  • CNADNR inchide mereu autostrazile cand ninge 2 zile
Distribuie pe Facebook

Acelasi CNADNR care nu e in stare sa tina autostrazile deschise tot timpul anului si la prima ninsoare intra in panica, acelasi CNADNR incompetent care a construit aproape 2 metri de autostrada noua in ultimele decenii, are ganduri mari: sa modernizeze Tranfagasaranul astfel incat sa fie deschis tot timpul anului. Voi ati auzit gluma mai buna ca asta?

Compania de drumuri se tine de caterinca cu soferii. Nu de alta, dar tocmai a anuntat ca licitatia pentru studiul de fezabilitate in vederea modernizarii soselei alpine numita popular Transfagarasan este in desfasurare. Adica cei de la CNADNR au planuri mari: sa modernizeze soseaua alpina si sa o tina deschisa tot timpul anului...

Drumul national 7C, caci despre el vorbim, care face legatura intre Curtea de Arges si soseaua Brasov-Sibiu, un drum despre care turistii straini spun ca este unul din cele mai frumoase la nivel european, este deschis in prezent doar cateva luni pe an din cauza altitudinii. Adica incepand cu luna octombrie, drumul se inchide pana in lunile mai-iunie din urmatorul an, din cauza zapezilor abundente. O sosea care urca pana la altitudinea de peste 2000 de metri, la Cabana Balea, unde si vara temperatura atinge valori negative noaptea, nu este deloc un drum usor de abordat si destinat soferilor incepatori. Iar la primele zapezi, chiar si ploi, virajele ametitoare si peisajul care iti fura privirea pot duce la multe accidente daca nu esti atent.

Si chiar daca pe acest drum turistii au destule locuri interesante de vazut, cum ar fi panoramele alpine, Cascada Balea, Lacul Balea si cabanele din jur, asta nu inseamna ca este o idee buna ca aceasta sosea sa fie deschisa tot anul. In primul rand, asta presupune o modernizare costisitoare ce ar putea scoate din buzunarele CNADNR mai multi bani decat o autostrada. In plus, trebuie sa ne gandim ca pe timp de toamna-iarna, pe Transfagarasan ninge din abundenta. Asa ca pastrarea drumului deschis circulatiei ar fi o munca imposibila, care ar necesita un buget urias doar pentru dezapezirea permanenta.

Nu intelegem cum aceasta institutie numita CNADNR se gandeste la o investitie de cateva sute de milioane pentru modernizarea si intretinerea acestui drum montan. Nu de alta, dar proiectele cu adevarat importante, cum ar fi autostrada Pitesti-Sibiu, au fost date uitarii pe motiv de lipsa a fondurilor. Dar pe langa lipsa banilor, care de fapt se pare ca sunt, mai este si neseriozitatea celor de la CNADNR care nu sunt in stare sa faca niste contracte eficiente de deszapezire. Adica nu avem dubii ca la primul fulg cazut peste drumul vizitat de cei de la Top Gear acesta se va inchide. Nu de alta, dar firmele platite din bani publici vor fi complet luate prin surprindere... Chiar daca va fi iarna si altitudinea va ramane si atunci tot de 1500-2000 de metri. Adica destul de normal...

Voi gasiti ceva bun in aceasta idee a celor de la CNADNR?

Distribuie pe Facebook
mai multe