Ferrari ii ameninta cu amenda de 50.000 Euro pe jurnalistii din domeniul auto

Ferrari ii ameninta cu amenda de 50.000 Euro pe jurnalistii din domeniul auto
  • Jurnalistii publicatiilor premium pot publica articole incepand cu 30 aprilie
  • Publicatiile nu au voie sa vanda informatiile altor publicatii mai mic spre publicare pana pe 26 mai
  • Ferrari este primul brand care ameninta cu amenda
Distribuie pe Facebook

Jurnalisti din toata lumea se pregatesc sa se duca la Maranello pentru un test-drive exclusiv cu cel mai nou hipercar din lume, modelul LaFerrari. Acestia au interzis sa publice detaliile si imaginile de la test-drive inainte de 30 aprilie. Cine nu respecta regulile, va fi dat in judecata de Ferrari pentru 50.000 de Euro.

Si in Romania este moda embargourilor legate de ultimele noutati. Adica despre ultimele modele, indiferent ca e vorba de imagini sau detalii scrise. Mai precis, marcile auto trimit presei inainte de lansarea oficiala poze si text despre un anumit model, astfel incat jurnalistii sa se pregateasca pentru data lansarii oficiale si sa publice la momentul oportun textul. In Romania, de exemplu, BMW trimite presei informatiile inainte cam cu 4-10 zile inainte de lansarea oficiala. Si de obicei, nimeni nu incalca acest embargou din motive etice si din respect pentru toti ceilalti jurnalisti. Nu este greu sa publici in premiera mondiala online niste imagini pe care nu le mai are nimeni, doar ca sa te bucuri de vizite. Insa poti sa fii sigur ca vei fi sters din lista de comunicate cu embargou. Dar asta este cam tot ce pot face producatorii cu privire la comunicarile catre presa.

Nu insa si in cazul embargourilor impuse la testele auto. De exemplu, Ferrari organizeaza luna aceasta in Italia, pe circuitul propriu, un test-drive international cu cei mai buni jurnalisti ai lumii din domeniu. Acestia vor conduce LaFerrari si vor putea face fotografii cu masina, vor primi informatii oficiale si poze de presa, dar nu vor avea voie sa-si publice opinia despre masina inainte de 30 aprilie. Dar, pentru ca discutam despre jurnalisti cu vechime, precum Chris Harris si multi altii, fara indoiala ca data de 30 aprilie se va respecta. Problema este cu publicatiile secundare.

Pana acum, siteuri si reviste mari vindeau dupa aparitie detaliile unor terti, adica unor publicatii mai mici. Evident, din motive financiare. Si pana acum exista un singur embargou de publicare. Ferrari a impus doua: cel de pe 30 aprilie pentru jurnalistii prezenti la test-drive si unul pana pe data de 26 mai pentru publicatiile secundare. Mai exact, nume mari din presa auto nu vor putea da mai departe informatia altor publicatii pana pe 26 mai. De ce? Probabil pentru a pastra o imagine de exclusivitate a masinii.

In mod normal, cu cat vestea se distribuie mai repede si la mai multa lume, cu atat reclama este mai puternica. Se pare ca Ferrari nu gandeste asa si pune accentul pe calitate, nu pe cantitate. Este insa o mare problema in randul publicatiilor mari. Acestea incaseaza o buna parte din venituri din vanzarea materialelor proprii. Acest lucru se pare ca va fi interzis in cazul testului LaFerrari, clientii acestor reviste si siteuri mari trebuind sa astepte destul de mult.

Concluzia este destul de clara. Publici testul inainte de cand ti-a dat Ferrari voie, iei amenda. Mai exact, Ferrari a spus clar si limpede ca cine nu respecta regulile va fi dat in judecata pentru suma de 50.000 de Euro. Vizeaza insa vanzarea ulterioara a publicatiilor, carora Ferrari pesemne considera ca le-a facut un serviciu: te-am chemat la test-drive in premiera mondiala, fii bun si nu vinde mai departe informatia. Evident, ca pana pe 26 mai cand va fi "liber la vanzarea de informatii", testele cu LaFerrari deja vor fi fost citite de mai toti cei interesati si numele mari nu vor mai vinde nimic pe acest subiect. Asadar, e cazul sa dai ceva bani in plus pe exclusivitate.

Evident, nu este si cazul testelor realizate in sistem privat. Adica daca maine dai de un client de LaFerrari si il rogi sa faci un test-drive cu masina lui, nu vei pati nimic in urma publicarii acestui test. Dar sa fim seriosi: cate LaFerrari si-au gasit deja client?

Distribuie pe Facebook
mai multe