Fiat le ofera 1.500 de euro celor care renunta la VW in schimbul unei masini produsa de ei
- Prima pentru achizitionarea unui Fiat
- Oferta vine pe fondul unui conflict mai vechi intre nemti si italieni
- Este strategia Fiat viabila?
Scandalul Dieselgate nu pare nici pe departe stins, iar de aceasta cadere in dizgratie a companiei Volkswagen profita inclusiv competitorii directi.
Fiat Chrysler Automobiles NV nu este dispus sa astepte prea mult pana sa aiba castiguri reale de pe urma caderii Volkswagen, asa ca s-a grabit sa lanseze un program prin care ii plateste pe cei care renunta la masinile produse de germani in favoarea celor italienesti.
Prima pentru achizitionarea unui Fiat
Concret, daca ai un autoturism Volkswagen si renunti la el in favoarea unei masini Fiat, compania italiana iti da o prima in valoare de maximum 1.500 de euro. Discountul este valabil pentru orice marca a grupului german si orice model sau motorizare, nu doar cele afectate de scandal.
Fiat le ofera italienilor 500 de euro daca renunta la VW si il schimba cu un Fiat Panda, Punto, 500, respectiv Lancia Ypsilon sau Alfa Romeo MiTo si 750 de euro pentru Fiat 500L, 500X, Freemont, respectiv Alfa Romeo Giulietta, Jeep Renegade, Cherokee sau Wrangler.
In schimb, ce care schimba un automobil al grupului german pe un Jeep Grand Cherokee primesc 1.500 de euro. Oferta este valabila doar in luna octombrie si momentan numai in Italia.
Fiat Chrysler Automobiles NV nu este singura companie cu oferte de buy-back pentru masinile Volkswagen; si cei de la Ford ii rasplatesc cu cate 750 de euro pe cei care renunta la masina lor germana in favoarea uneia americane. Si aceasta promotie este disponibila exclusiv in Italia.
Oferta vine pe fondul unui conflict mai vechi intre nemti si italieni
Reduceri de pret oferite de o companie auto pentru renuntarea la vechea masina si trecerea la o marca noua se ofera destul de des in industria auto, insa de aceasta data vorbim despre o premiera din cauza faptului ca avem de-a face cu o promotie indreptata impotriva unor marci anume, in speta cele ale VAG.
De altfel, neintelegerile dintre cele doua grupuri au pornit inca de acum cativa ani, cand Volkswagen isi dorea sa cumpere Alfa Romeo pentru a ajunge cel mai mare producator de automobile din lume.
Desi compania pe care o conducea nu o ducea prea bine, Sergio Marchionne a refuzat categoric aceasta oferta. Conflictul a culminat in 2012, cand CEO-ul Fiat Chrysler Automobiles NV i-a acuzat pe germani ca prin politica lor de preturi au creat o "baie de sange" in Europa, care la momentul respectiv era inca in convalescenta dupa criza economica.
Drept raspuns, cei de la Volkswagen l-au catalogat pe Sergio Marchionne nepotrivit pentru functia de presedinte al Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile, pe care o detinea la acea vreme, si au amenintat ca se retrag din organizatie. Parea ca animozitatile dintre nemti si italieni se stinsesera, insa iata ca Fiat vine cu o oferta indrazneata, mai ales ca germanii se afla intr-o criza fara precedent.
Este strategia Fiat viabila?
Raspunsul la aceasta intrebare este dificil de prevazut, insa dealerii auto din Italia considera ca Fiat greseste incercand sa-si atraga clienti noi de pe urma Dieselgate. "Nu e este o competitie de business, ci atacarea unul rival aflat in dificultate", au declarat acestia pentru Automotive News.
Campania a debutat la 1 octombrie si inca nu se vad semne de crestere a vanzarilor pentru companie, desi in Italia au fost vandute circa 650.000 de modele ale Volkswagen Group care ar avea instalat softul ce pacaleste testele.
Intre timp, si germanii se lupta sa isi pastreze clientii, facand deja un apel la clientii sai sa mearga la reprezentante pentru a vedea daca automobilul lor are softul problema. In Romania exista 100.000 de automobile ale grupului VAG care au care vor fi rechemate in service.
Desi se straduieste sa ofere solutii, Volkswagen a pierdut deja extrem de mult la capitolul imagine, si nu numai. Amenzile curg de la fiecare tara in parte, reparatiile pentru masinile afectate au si ele costuri destul de mari, iar actiunile grupului german scad cu fiecare zi ce trece, scandalul emisiilor poluante fiind unul care ar putea sa schimbe topul producatorilor auto la nivel mondial.
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Vw touran diesel 2011 5790 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €