Fiat le ofera 1.500 de euro celor care renunta la VW in schimbul unei masini produsa de ei

Fiat le ofera 1.500 de euro celor care renunta la VW in schimbul unei masini produsa de ei
  • Prima pentru achizitionarea unui Fiat
  • Oferta vine pe fondul unui conflict mai vechi intre nemti si italieni
  • Este strategia Fiat viabila?
Distribuie pe Facebook

Scandalul Dieselgate nu pare nici pe departe stins, iar de aceasta cadere in dizgratie a companiei Volkswagen profita inclusiv competitorii directi.

Fiat Chrysler Automobiles NV nu este dispus sa astepte prea mult pana sa aiba castiguri reale de pe urma caderii Volkswagen, asa ca s-a grabit sa lanseze un program prin care ii plateste pe cei care renunta la masinile produse de germani in favoarea celor italienesti.

Prima pentru achizitionarea unui Fiat

Concret, daca ai un autoturism Volkswagen si renunti la el in favoarea unei masini Fiat, compania italiana iti da o prima in valoare de maximum 1.500 de euro. Discountul este valabil pentru orice marca a grupului german si orice model sau motorizare, nu doar cele afectate de scandal.

Fiat le ofera italienilor 500 de euro daca renunta la VW si il schimba cu un Fiat Panda, Punto, 500, respectiv Lancia Ypsilon sau Alfa Romeo MiTo si 750 de euro pentru Fiat 500L, 500X, Freemont, respectiv Alfa Romeo Giulietta, Jeep Renegade, Cherokee sau Wrangler.

In schimb, ce care schimba un automobil al grupului german pe un Jeep Grand Cherokee primesc 1.500 de euro. Oferta este valabila doar in luna octombrie si momentan numai in Italia.

Fiat Chrysler Automobiles NV nu este singura companie cu oferte de buy-back pentru masinile Volkswagen; si cei de la Ford ii rasplatesc cu cate 750 de euro pe cei care renunta la masina lor germana in favoarea uneia americane. Si aceasta promotie este disponibila exclusiv in Italia.

Oferta vine pe fondul unui conflict mai vechi intre nemti si italieni

Reduceri de pret oferite de o companie auto pentru renuntarea la vechea masina si trecerea la o marca noua se ofera destul de des in industria auto, insa de aceasta data vorbim despre o premiera din cauza faptului ca avem de-a face cu o promotie indreptata impotriva unor marci anume, in speta cele ale VAG.

De altfel, neintelegerile dintre cele doua grupuri au pornit inca de acum cativa ani, cand Volkswagen isi dorea sa cumpere Alfa Romeo pentru a ajunge cel mai mare producator de automobile din lume.

Desi compania pe care o conducea nu o ducea prea bine, Sergio Marchionne a refuzat categoric aceasta oferta. Conflictul a culminat in 2012, cand CEO-ul Fiat Chrysler Automobiles NV i-a acuzat pe germani ca prin politica lor de preturi au creat o "baie de sange" in Europa, care la momentul respectiv era inca in convalescenta dupa criza economica.

Drept raspuns, cei de la Volkswagen l-au catalogat pe Sergio Marchionne nepotrivit pentru functia de presedinte al Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile, pe care o detinea la acea vreme, si au amenintat ca se retrag din organizatie. Parea ca animozitatile dintre nemti si italieni se stinsesera, insa iata ca Fiat vine cu o oferta indrazneata, mai ales ca germanii se afla intr-o criza fara precedent.

Este strategia Fiat viabila?

Raspunsul la aceasta intrebare este dificil de prevazut, insa dealerii auto din Italia considera ca Fiat greseste incercand sa-si atraga clienti noi de pe urma Dieselgate. "Nu e este o competitie de business, ci atacarea unul rival aflat in dificultate", au declarat acestia pentru Automotive News.

Campania a debutat la 1 octombrie si inca nu se vad semne de crestere a vanzarilor pentru companie, desi in Italia au fost vandute circa 650.000 de modele ale Volkswagen Group care ar avea instalat softul ce pacaleste testele.

Intre timp, si germanii se lupta sa isi pastreze clientii, facand deja un apel la clientii sai sa mearga la reprezentante pentru a vedea daca automobilul lor are softul problema. In Romania exista 100.000 de automobile ale grupului VAG care au care vor fi rechemate in service.

Desi se straduieste sa ofere solutii, Volkswagen a pierdut deja extrem de mult la capitolul imagine, si nu numai. Amenzile curg de la fiecare tara in parte, reparatiile pentru masinile afectate au si ele costuri destul de mari, iar actiunile grupului german scad cu fiecare zi ce trece, scandalul emisiilor poluante fiind unul care ar putea sa schimbe topul producatorilor auto la nivel mondial.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 6 Octombrie 2015