Ford lanseaza doua motoare noi pe motorina: 1.5 si 2.0 EcoBlue cu puteri de pana la 240 cp

Ford lanseaza doua motoare noi pe motorina: 1.5 si 2.0 EcoBlue cu puteri de pana la 240 cp
  • Cel mai puternic motor diesel de 2.0 litri va avea 240 cp
  • Prima oara vor fi montate pe gama Transit
  • EcoBlue nu se vor fabrica la Craiova
Distribuie pe Facebook

Compania Ford a lansat recent o gama noua de motorizari diesel care vor inlocui actualul propulsor de 2.2 litri TDCi. Din pacate, aceste motoare nu se vor face si la uzina romaneasca de la Craiova, aceasta fiind axata doar pe propulsoarele pe benzina EcoBoost.

Dupa ce s-a bucurat de un succes urias cu motorizarile benzinara EcoBoost, Ford s-a gandit sa diversifice si gama diesel. Asa ca tocmai a anuntat o gama extinsa numita EcoBlue de motorizari cu o capacitate de 1.5 si 2.0 litri care vor avea puteri de la 100 la 240 cp. Acestea au de gand sa inlocuiasca motorul de 2.2 litri TDCi si sa echipeze o gama larga de automobile, inclusiv autoturisme mici, dar si utilitare Transit.

Gama EcoBlue pe motorina ofera motoare in 4 pistoane supra-alimentate de 100, 105, 130 si 170 cp pentru masini obisnuite, precum Focus, Mondeo, Transit sau Transit Custom, iar cele de 200 si 240 cp vor fi rezervate exemplarelor sportive ce poarta sigla ST. Avand o capacitate mica, realizate din materiale usoare, noile motoare promit o eficienta maxima si un nivel al emisiilor foarte scazut. Lucru binevenit in plin scandal al testelor de emisii, scandal pe care, se pare, Ford l-a ocolit cu brio...

Motoarele EcoBlue au fost dezvoltate in Marea Britanie si Germania si se recomanda ca niste motoare care vor "schimba regulile jocului". Mai mult, Jim Farley, Presedinte Ford Europe, spune ca "EcoBoost a creat un nou standard pentru motoarele pe benzina, mai mici, mai eficiente si cu performante surprinzatoare. Aceeasi obsesie de a inova pentru client sta si in spatele noii game de motoare diesel EcoBlue. Acest nou model sporeste eficienta consumului si reduce emisiile de dioxid de carbon cu peste 10% in cazul Ford Transit". Asadar, ne asteptam ca Ford sa detina in cel mai scurt timp suprematia in segmentul diesel. Si, de ce nu, cand va fi terminata infrastructura si autostrada Craiova - Sibiu, o extindere a fabricii romanesti pentru a realiza si ea aceste propulsoare.

Distribuie pe Facebook
mai multe