Graba si grijile cotidiene, principalele probleme ale tinerilor soferi

Graba si grijile cotidiene, principalele probleme ale tinerilor soferi
Un nou studiu realizat de Goodyear arata faptul ca anxietatea si grijile sunt principalele probleme in randul tinerilor conducatori auto. Tinerii din "Generatia Y" isi exprima nemultumirea cand sunt la volan, adresand cuvinte jignitoare celorlalti conducatori auto si accelerand cand altii incearca sa-i depaseasca.
Distribuie pe Facebook

Tinerii conducatori auto din ziua de azi au un nivel ridicat de anxietate, care ii determina sa aiba un comportament agresiv in trafic. Criza economica, rata crescuta a somajului in randul tinerilor si problemele de la nivel global, cum sunt terorismul si schimbarea climei au determinat o generatie care are atat probleme de anxietate, cat si de agresivitate. Aceste realitati completeaza rezultatele ultimului studiu realizat de Goodyear.

Studiul, care a investigat comportamentul a 6.400 de tineri conducatori auto cu varste sub 25 de ani din 16 piete (15 tari europene si Africa de Sud), a fost conceput pentru a intelege cum gandeste un sofer incepator si pentru a oferi cateva aspecte interesate in ceea ce priveste comportamentul tinerilor conducatori auto in trafic.

Intr-o lume cu multe probleme de anxietate, studiul realizat de Goodyear a constatat faptul ca aceste probleme nu sunt legate doar de dificultatile din lumea exterioara, ci si de condusul auto in traficul de zi cu zi. Anxietatea este determinata de nucleul amigdalian al creierului, care ajuta la reglarea hormonilor si emotiilor, inclusiv la stapanirea fricii. Ca parte a angajamentului sau de a aborda si de a intelege siguranta in trafic, al treilea studiu anual privind siguranta rutiera realizat de Goodyear a urmarit comportamentul tinerilor conducatori auto in trafic.

"Pentru a intelege cu adevarat comportamentul soferilor tineri, am conceput un studiu specific care a cercetat o gama larga de factori, de la pregatirea conducatorului auto prin intermediul preocuparilor comune", a declarat Directorul de Comunicare Corporativa de la Goodyear EMEA, Jens Volmicke. "Studiul arata faptul ca anxietatea si grijile sunt principalele problemele in randul tinerilor conducatori auto."

Furie extrema in trafic in randul tinerilor europeni

Studiul a analizat o serie de stereotipuri referitoare la caracteristicile nationale. Suedezii, care in studiul de anul trecut au fost clasati pe locul al doilea in ceea ce priveste cei mai precauti conducatori auto de catre ceilalti europeni, se afla acum pe primul loc pe lista privind tinerii soferi agresivi cu 83% sanse de a adresa injurii celorlalti participanti la trafic si cu 28% sanse de a face gesturi obscene. Tinerii conducatori auto din Turcia, Spania si Italia sunt printre cei mai putin predispusi sa adrese injurii celorlalti soferi din trafic (46%,56% si respectiv 58%).

Soferii francezi, din contra, arata atat o agresiune verbala, cat si una fizica, fiind cu 78% mai predispusi la a adresa injurii celorlalti, in fiecare secunda (53%) chiar franand cu un anumit scop atunci cand o masina se opreste in spatele lor prea aproape si unul din trei (33%) facand gesturi obscene. Tinerii din Rusia si din Africa de Sud sunt aproape tot la fel de furiosi, procentul fiind de 63%, doi din trei marturisind ca trec de pe o banda pe alta in trafic aglomerat pentru a economisi timp (in comparatie cu media europeana de doar 28%).

Intelegand nevoia de a atenua acest comportament agresiv in trafic, producatorul de anvelope Goodyear va continua parteneriatul cu Asociatia Europeana a Scolilor Auto, pentru a oferi tinerilor mai multa pregatire cu privire la conducerea autovehiculului in conditii de siguranta si in mod responsabil, si preocuparea pentru intretinerea masinii si a anvelopelor.

"Instructorii nostri auto din 24 de tari vad in fiecare zi ca tinerii soferi au o mare problema privind anxietatea in viata lor la un moment dat si acest lucru se reflecta in comportamentul lor din trafic", a declarat Gerhard von Bressensdorf, Presedintele Asociatiei Europene a Scolilor Auto. "Oamenii au nevoie sa-si lase problemele cotidiene acasa daca vor sa conduca responsabil si in conditii de siguranta si urmarim sa-i inzestram cu abilitati si tehnici de care au nevoie pentru a face acest lucru."

Barbatii sunt mai agresivi in trafic decat femeile - nu ne surprinde!

Stereotipurile de gen sunt inca prezente si bune in trafic. Studiul a aratat ca barbatii sunt mai agresivi decat femeile si mai inclinati sa manifeste un comportament periculos, cum ar fi depasirea a mai mult de un vehicul la un moment dat pe o sosea cu doua benzi (58% barbati fata de 42% femei); accelerand intentionat atunci cand cineva incearca sa-i depaseasca (25% fata de 19%); urmarind o masina indeaproape si apoi orbindu-i pe ceilalti soferi cu farurile pentru a fi lasati sa treaca (22% fata de 12%).

Rezultat interesant: tinerii conducatori auto care traiesc pe cont propriu sunt mult mai agresivi decat cei care locuiesc cu parintii. Ei sunt probabil mai predispusi la a vorbi urat (73% fata de 63%), la a face gesturi obscene (31% fata de 25%) si la a depasi mai mult de doua masini pe o sosea cu doua benzi (49% fata de 39%). Acest lucru poate fi cumva explicat prin faptul ca acestia, stand acasa, beneficiaza de sfaturile si incurajarea parintilor, in timp ce tinerii care traiesc pe cont propriu s-ar putea simti mai vulnerabili si nelinistiti la contactul cu lumea exterioara.

Manifestarea unei atitudini curajoase, dar marcata de nesiguranta

Agresiunea din trafic pare sa ascunda un sentiment profund inradacinat de anxietate in randul tinerilor conducatori auto - in special fata de factorii externi pe care nu ii pot controla. 64% dintre conducatorii auto incepatori se tem in trafic de conducatorii auto care au consumat alcool, in timp ce 63% se tem de a nu fi loviti de o alta masina si 58% sunt ingroziti de a nu ramane in pana. Dar, dincolo de acest lucru, tinerii sunt, de asemenea, ingrijorati de problemele serioase de la nivel mondial. Poate ca era de asteptat ca somajul si criza economica sa se situeze pe primele locuri cu 61% si respectiv cu 43%, sa fie probleme referitoare la mediu si terorismul global, mai putin decat o alta ingrijorare imediata cu 27% si respectiv 20%. In climatul actual nesigur, aproape un sfert din cei mentionati au afirmat ca obtinerea unui loc de munca este prioritatea numarul unu in viitorul apropiat, in timp ce 21,5% au sustinut ca terminarea studiilor a fost principalul lor obiectiv.

Acei tineri care traiesc in tarile care se confrunta in special cu situatii materiale dificile par a fi cei mai ingrijorati. Spania este alarmata cel mai mult de conducatorii auto aflati sub influenta bauturilor alcoolice, cu 81%, Italia nu cu mult in urma, 73%, si, de asemenea, teama de a nu fi lovit de o alta masina, care este in primele locuri ale sondajului. Tarile care sunt cel mai putin ingrijorate de aceste lucruri - de la a nu fi lovit de o masina pana la a nu le ceda franele - sunt Olanda, Suedia si Danemarca, tari care au trecut cu mult mai bine peste crizele economice. Sud-africanii au un nivel mai ridicat de anxietate in ceea ce priveste majoritatea problemelor, si in special, provocarea unui accident intr-un cartier rau-famat al orasului sau faptul de a li se fura masina - acest lucru arata o rata mai mare a criminalitatii si o situatie sociala mult mai dificila in Africa de Sud.

Despre Goodyear

Goodyear este una din cele mai mari companii producatoare de anvelope din lume. Are aproximativ 71.000 de angajati si isi fabrica produsele in 53 de unitati de productie din 22 de tari peste tot in lume. Cele doua centre ale sale pentru inovare din Akron, Ohio si Colmar-Berg, Luxemburg dezvolta produse si servicii de ultima generatie care stabilesc standardul pentru tehnologie si performanta in aceasta industrie.

Goodyear are o experienta de 111 ani in dezvoltarea unei parti importante a oricarui vehicul - anvelopa. Noi credem ca avem o responsabilitate in faptul de a fi implicati in dezbaterile privind siguranta pe care o genereaza anvelopele si vrem sa contribuim la o mobilitate mai sigura. In Europa, Goodyear este semnatar al Cartei Europene pentru Siguranta Rutiera (CESR). Goodyear a sustinut ideea unei etichete europene pentru anvelope prin care sa le fie mai usor consumatorilor sa aprecieze performanta anvelopelor dintr-o perspectiva a mediului inconjurator si a sigurantei. Goodyear a sprijinit introducerea obligatorie a sistemului de monitorizare a presiunii in anvelope - un sistem electronic proiectat pentru a monitoriza presiunea aerului din interiorul unei anvelope - in toate autoturismele noi incepand cu anul 2012 si in toate masinile incepand cu 2014. De asemenea, Goodyear sprijina ideea de a determina statele membre UE sa introduca o lege privind obligativitatea anvelopelor de iarna pentru a imbunatati siguranta rutiera in conditii de iarna. Goodyear se angajeaza, alaturi de partile interesate, sa demonstreze importanta sigurantei rutiere.

Pentru mai multe informatii despre Goodyear si produsele sale, vizitati www.goodyear.com.

Despre Asociatia Europeana a Scolilor Auto

Asociatia Europeana a Scolilor Auto cuprinde 25 de Asociatii de Scoli Auto din 24 de tari europene cu toate autoritatile, institutiile si organizatiile europene, care sunt interesate de urmatoarele aspecte: instructiunile de conducere, invatamantul instructorilor auto, perfectionarea conducatorilor auto, educatia ulterioara a soferilor incepatori, conducerea ecologica, toate aspectele referitoare la siguranta rutiera. Aceasta incurajeaza initiativele care conduc la o imbunatatire a sigurantei rutiere.

Principalele obiective sunt: armonizarea educatiei si examinarii instructorilor si/sau a profesorilor de conducere, pregatirea si concordanta indicatiilor si a conceptelor educationale pentru instruirea tuturor categoriilor de soferi, pregatirea si armonizarea indicatiilor pentru instruirea avansata a tuturor categoriilor de soferi, concordanta educatiei si examinarii conducatorilor auto, armonizarea standardelor de organizare a examinarii si a examinatorilor de conducere. Asociatia Europeana a Scolilor Auto este o asociatie profesionala neutra in ceea ce priveste aspectele politice si religioase.
Distribuie pe Facebook
mai multe