Incepe in mod oficial rechemarea la VW. Ce modele ajung primele la service
- Recall-ul incepe cu cel mai usor de remediat model
- Motoarele de 1,2 vor fi rechemate incepand cu luna iunie
- Inceput de an slab pentru Volkswagen
Volkswagen incepe in mod oficial recall-ul la masinile afectate de scandalul Dieselgate. In urmatoarea perioada vor ajunge in service modelele cu motoare diesel EA189 din Europa, primul rechemat fiind Amarok. Dupa acesta va urma Passat.
Recall-ul incepe cu cel mai usor de remediat model
Autoritatea Federala de Transport din Germania (KBA) a anuntat la finalul saptamanii trecute ca si-a dat acordul pentru solutiile tehnice propuse de Volkswagen pentru remedierea motoarelor cu emisii peste nivelul acceptat. Odata ce aceasta institutie si-a dat acordul, poate incepe recall-ul propriu-zis in intreaga Uniune Europeana.
Grupul german incepe procesul cu implementarea masurilor tehnice la motoarele cu capacitatea de 2,0 litri. Este motorizarea la care remedierea se face cel mai simplu, printr-o actualizare de soft, care dureaza circa o jumatate de ora pentru fiecare masina. Modelul Amarok va fi primul care va fi remediat, iar spre finalul lunii februarie sau inceputul lunii martie va veni randul lui Passat.
Cei de la Volkswagen au anuntat ca in cadrul acestui recall nu se vor rezuma doar la a scoate softul care manipuleaza datele de la testele de emisii, ci si la reducerea noxelor si la aducerea lor la standardele impuse de legislatia europeana. Odata ce vor iesi din service, ele vor respecta limitele pentru a indeplini cerintele normei de poluare Euro 5. Compania a anuntat intr-un comunicat ca aceste masuri nu vor afecta puterea motorului.
Motoarele de 1,2 vor fi rechemate incepand cu luna iunie
In urmatoarele luni va veni randul motoarelor de 1,2 si 1,6 litri, in cazul carora masurile de remediere vor fi putin mai complicate, insa nu vor necesita foarte mult timp. Pentru remedierea acestora va fi montat un "transformator de flux" inaintea senzorului de debit de aer.
Transformatorul este o plasa care tempereaza curentii turbionari ai fluxului de aer din fata senzorului optimizand astfel acuratetea masuratorilor senzorului de debit de aer. Acest senzor determina debitul instantaneu de aer, important pentru obtinerea unui proces optim de ardere.
Si in cazul acestor motoare se vor face upgrade-uri de soft, iar intregul proces ar trebui sa dureze mai putin de o ora pentru fiecare masina. Modificarile la motoarele 1,2 sunt planificate pentru sfarsitul trimestrului doi din 2016. La inceputul celui de-al treilea trimestru vine si randul celor de 1,6 litri.
Daca te numeri printre clientii afectati de scandalul noxelor, in urmatoarea perioada vei fi contactat si informat cu privire la rechemare. Vei mai primi o scrisoare prin care ti se va cere sa stabilesti o programare la un partener Volkswagen.
Toate modelele afectate vor fi rechemate pe parcursul acestui an, atat cele care apartin marcii Volkswagen, cat si cele de la Skoda, Seat si Audi. Procedura de recall a inceput doar in Europa, unde sunt 8,5 milioane de autovehicule cu probleme. La nivel mondial cifra ajunge la 11 milioane.
Inceput de an slab pentru Volkswagen
In primele luni dupa izbucnirea scandalului Dieselgate, clientii nu pareau sa fie influentati prea mult de faptul ca germanii instalase softuri de manipulare a testelor pe 11 milioane de masini. La inceput de 2016, lucrurile nu mai stau la fel si soferii nu mai privesc cu aceeasi incredere numele Volkswagen.
Nici nemtii nu mai par la fel de incantati de Volkswagen, una dintre cele mai bine vandute marci auto in Germania. Pe o piata care a crescut in luna ianuarie cu 3,3%, livrarile Volkswagen au scazut cu 8,8%. In schimb, Opel a avut un avans de 22% si Ford de 19,2%.
Angajatii Volkswagen au si ei de suferit. Compania a inchis doua fabrici din Germania, din Kassel si Emden, pe fondul acestui scandal. 25.600 de angajati au fost disponibilizati din aceste fabrici, in incercarea grupului de a reduce pe cat posibil cheltuielile.
Amenzile, procesele si rechemarile dupa Dieselgate vor provoca mari pierderi pentru grupul Volkswagen. Costurile totale cu care se confrunta grupul german sunt intre 30 si 65 de miliarde de euro.
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 € Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Kia carens euro 5b 2015 8350 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Nissan leaf tekna special 2019 21150 €
- Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 € Renault megane 16v 2006 2000 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Vw touran diesel 2011 5790 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €