Incepe in mod oficial rechemarea la VW. Ce modele ajung primele la service

Incepe in mod oficial rechemarea la VW. Ce modele ajung primele la service
  • Recall-ul incepe cu cel mai usor de remediat model
  • Motoarele de 1,2 vor fi rechemate incepand cu luna iunie
  • Inceput de an slab pentru Volkswagen
Distribuie pe Facebook

Volkswagen incepe in mod oficial recall-ul la masinile afectate de scandalul Dieselgate. In urmatoarea perioada vor ajunge in service modelele cu motoare diesel EA189 din Europa, primul rechemat fiind Amarok. Dupa acesta va urma Passat.

Recall-ul incepe cu cel mai usor de remediat model

Autoritatea Federala de Transport din Germania (KBA) a anuntat la finalul saptamanii trecute ca si-a dat acordul pentru solutiile tehnice propuse de Volkswagen pentru remedierea motoarelor cu emisii peste nivelul acceptat. Odata ce aceasta institutie si-a dat acordul, poate incepe recall-ul propriu-zis in intreaga Uniune Europeana.

Grupul german incepe procesul cu implementarea masurilor tehnice la motoarele cu capacitatea de 2,0 litri. Este motorizarea la care remedierea se face cel mai simplu, printr-o actualizare de soft, care dureaza circa o jumatate de ora pentru fiecare masina. Modelul Amarok va fi primul care va fi remediat, iar spre finalul lunii februarie sau inceputul lunii martie va veni randul lui Passat.

Cei de la Volkswagen au anuntat ca in cadrul acestui recall nu se vor rezuma doar la a scoate softul care manipuleaza datele de la testele de emisii, ci si la reducerea noxelor si la aducerea lor la standardele impuse de legislatia europeana. Odata ce vor iesi din service, ele vor respecta limitele pentru a indeplini cerintele normei de poluare Euro 5. Compania a anuntat intr-un comunicat ca aceste masuri nu vor afecta puterea motorului.

Motoarele de 1,2 vor fi rechemate incepand cu luna iunie

In urmatoarele luni va veni randul motoarelor de 1,2 si 1,6 litri, in cazul carora masurile de remediere vor fi putin mai complicate, insa nu vor necesita foarte mult timp. Pentru remedierea acestora va fi montat un "transformator de flux" inaintea senzorului de debit de aer.

Transformatorul este o plasa care tempereaza curentii turbionari ai fluxului de aer din fata senzorului optimizand astfel acuratetea masuratorilor senzorului de debit de aer. Acest senzor determina debitul instantaneu de aer, important pentru obtinerea unui proces optim de ardere.

Si in cazul acestor motoare se vor face upgrade-uri de soft, iar intregul proces ar trebui sa dureze mai putin de o ora pentru fiecare masina. Modificarile la motoarele 1,2 sunt planificate pentru sfarsitul trimestrului doi din 2016. La inceputul celui de-al treilea trimestru vine si randul celor de 1,6 litri.

Daca te numeri printre clientii afectati de scandalul noxelor, in urmatoarea perioada vei fi contactat si informat cu privire la rechemare. Vei mai primi o scrisoare prin care ti se va cere sa stabilesti o programare la un partener Volkswagen.

Toate modelele afectate vor fi rechemate pe parcursul acestui an, atat cele care apartin marcii Volkswagen, cat si cele de la Skoda, Seat si Audi. Procedura de recall a inceput doar in Europa, unde sunt 8,5 milioane de autovehicule cu probleme. La nivel mondial cifra ajunge la 11 milioane.

Inceput de an slab pentru Volkswagen

In primele luni dupa izbucnirea scandalului Dieselgate, clientii nu pareau sa fie influentati prea mult de faptul ca germanii instalase softuri de manipulare a testelor pe 11 milioane de masini. La inceput de 2016, lucrurile nu mai stau la fel si soferii nu mai privesc cu aceeasi incredere numele Volkswagen.

Nici nemtii nu mai par la fel de incantati de Volkswagen, una dintre cele mai bine vandute marci auto in Germania. Pe o piata care a crescut in luna ianuarie cu 3,3%, livrarile Volkswagen au scazut cu 8,8%. In schimb, Opel a avut un avans de 22% si Ford de 19,2%.

Angajatii Volkswagen au si ei de suferit. Compania a inchis doua fabrici din Germania, din Kassel si Emden, pe fondul acestui scandal. 25.600 de angajati au fost disponibilizati din aceste fabrici, in incercarea grupului de a reduce pe cat posibil cheltuielile.

Amenzile, procesele si rechemarile dupa Dieselgate vor provoca mari pierderi pentru grupul Volkswagen. Costurile totale cu care se confrunta grupul german sunt intre 30 si 65 de miliarde de euro.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 4 Februarie 2016