Motoarele diesel produse de Opel sunt curate. Cel putin asta spun autoritatile germane

Motoarele diesel produse de Opel sunt curate. Cel putin asta spun autoritatile germane
  • Autoritatile germane au decis ca motorul de 2.0 litri CDTI al celor de la Opel este curat
  • Propulsorul echipeaza momentan modelele Insignia, Cascada sau Zafira
  • In urma cu ceva timp, Guvernul german i-a acuzat pe cei de la Opel ca folosesc un software ilegal
Distribuie pe Facebook

Biroul Federal pentru Autovehicule din Germania a concluzionat ca motoarele diesel ale celor de la Opel nu au nicio problema.

Totul a inceput dupa ce acum cateva luni Guvernul german i-a acuzat pe cei de la Opel ca se folosesc de o portita din lege pentru a utiliza in mod ilegal un software care intrerupe sistemele de purificare a gazelor de evacuare in anumite conditii.

Aceste sisteme sunt legale pana intr-un anumit punct, iar constructorii de automobile le pot folosi doar in anumite situatii pentru a preveni o posibila avarie la motor.

Propulsorul luat in colimator de autoritatile germane a fost cel de 2.0 litri CDTI care echipeaza modelele Insignia, Cascada sau Zafira. Conform specialistilor acesta oprea sistemele de control ale emisiilor atunci cand opera la viteze mari, de peste 145 de km/h.

Initial, producatorul german a respins orice acuzatie si a anuntat ca va coopera indeaproape cu autoritatile pentru clarificarea acestei probleme. Intr-un final, raspunsul oficial a sosit, si din cate se pare Biroul Federal pentru Autovehicule da castig de cauza celor de la Opel.

Acestia au aprobat propulsoarele banuite initial ca ar fi ilegale, si mai mult de atat, le-au declarat curate de orice software problematic.

Lumea auto a fost zguduita in ultimul an de mai multe scandaluri. Totul a inceput cu Volkswagen si Dieselgate iar mai apoi a continuat cu mai multi constructori de automobile care s-au jucat la randul lor cu emisiile sau cu consumul de carburant.

Pentru a evita un nou scandal, Uniunea Europeana a anuntat cu ceva timp in urma ca pregateste noi proceduri pentru teste si limite mai dure pentru emisii. Acestea ar urma sa intre in vigoare anul viitor.

In acest moment, producatorii de automobile trebuie sa se asigure ca modelele emit in medie cel mult 130 de grame de CO2, limita care ar putea sa scada pana la 95 de grame incepand din 2021.

Forumul european a fost deranjat de faptul ca testele actuale nu sunt foarte precise, motivul principal fiind faptul ca sunt testate intr-un mediu controlat, si nu in conditii reale de trafic.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 1 August 2016