Nissan NV200 devine taxiul Londrei
- NV200 are motor dCi de 88 si 109 cp
- Consumul este de 4.4 litri/100km
- Emisiile de CO2 sunt de 139 grame/km
Celebrele "Black Cabs" din Londra vor avea o concurenta serioasa incepand cu anul viitor odata cu intrarea pe piata a noilor taximetre Nissan. Este vorba de modelul NV200, folosit deja in New York, care se lauda ca are un spatiu de incarcare mai mare, polueaza si costa mai putin.
Un nou taxi iconic se prefigureaza in capitala Marii Britanii. Nissan NV200 a fost acceptat la New York, inca de anul trecut, dupa ce a fost declarat castigatorul unui concurs intitulat "Taxiul viitorului".
Totusi, transformarea lui NV200 pentru a fi folosit in Londra nu este doar o simpla treaba prin care masina este vopsita in negru si i se monteaza o caseta de Taxi deasupra. Modelul trebuie sa intruneasca mai mult de 70 de criterii cerute de departamentul de Transport al municipalitatii, potrivit revistei Auto Express.
Una dintre ele se refera la spatiul pentru cap al pasagerilor, o regula introdusa demult, prin care li se permite domnilor sa poarte traditionalul joben. Alte cerinte se refera la o podea antiderapanta si la patch-uri luminoase pe scaune, pentru a face taxiul mai prietenos cu pasagerii.
Nissan NV200 are un plafon transparent, iar pasagerii au la dispozitie mai multe porturi USB pentru device-urile lor. Usile pasagerilor impiedica accidentele cu biciclisti sau alte masini in trafic, intrucat gliseaza. O diferenta semnificativa fata de varianta americana este si ecartamentul fata al lui NV200, care este marit cu 200 de milimetri.
Cele mai bune argumente pentru a face trecerea la NV200 se refera la aspectele de mediu si la cele financiare. Astfel, masina foloseste motorul diesel de la Nissan Juke de 1.5 litri (88 si 109 cai putere), laudandu-se ca face o economie de carburant de 4.4 litri la 100 de km si emite numai 139 de grame de CO2 pe kilometru. De cealalta parte, originalul TX4 sustine ca economiseste 6.6 litri la 100 de km, insa are emisii mai mari, de 209 grame CO2 pe kilometru.
Astfel, daca toate taximetrele din Londra ar fi NV200 s-ar economisi mai mult de 39.000 de tone de CO pe an, in timp ce soferii ar face economii la combustibil de aproximativ 700 de euro anual.
Pretul nu este cunoscut deocamdata, insa un NV200 standard ar putea sa coste intre 28.000 de lire si 32.000 de lire. Tot pentru 2014, Nissan pregateste si o versiune electrica a lui NV200.
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 €
- Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 €
- Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Opel corsa 1.2i 2003 599 € Bmw 118 n47 2008 4500 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei
- Vw touran diesel 2011 5790 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Renault megane 16v 2006 2000 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 €
- Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 €