Oficialii europeni cer consumul real, americanii se plang de noile tehnologii!
La aceasta ora, industria auto pare prinsa intre ciocan si nicovala. Pe de o parte, automobilelor noi li se impun zeci de conditii de mediu, vizand in special consumul si emisiile de noxe, in timp ce o mare parte dintre consumatori reclama faptul ca tehnologia nou introdusa da rateuri. Iata mai jos ce probleme vor avea de rezolvat companiile auto pana in 2017, dar si la ce surprize neplacute sa te astepti tu cand iti cumperi o masina noua.
Vanati de CE
Raportarea unor valori teoretice de consum cu pana la 30% mai mici decat in realitate a atras atentia oficialilor din Comisia Europeana, un intreg scandal mocnind in fasa pe Batranul Continent. Sigur, exista cateva automobile care au trecut cu brio testele de consum prin efectuarea unor curse atent monitorizate pe trasee normale, insa nu toate autoturismele puse in vanzare in cadrul UE se pot lauda cu aceste performante.
Astfel, oficialii europeni vor sa introduca un nou sistem de analiza al consumului real al autoturismelor incepand cu 2017. Masura este privita cu nervozitate de reprezentantii producatorilor, care sustin ca abia au inceput sa isi acopere costurile pe noile tehnologii prietenoase cu mediul introduse in ultimii ani. Limita emisiilor de dioxid de carbon in atmosfera ar trebui sa se reduca gradual incepand cu 2015, de la 130 gr / km pana la 95 gr / km in 2020.
Cost tehnologic ridicat
Cu o diferenta de 30% intre teorie si consumul real al masinilor abia iesite de pe portile fabricii, constructorii ar trebui sa efectueze o reducere reala cu 50% a emisiilor pentru a se adapta politicilor de mediu incluse in programul UE pe 2014 - 2020. Acest lucru ar duce la un efort de 10 miliarde euro investiti in aplicarea unor noi tehnologii, dupa ce deja sistemele start-stop, eficientizarea sistemelor turbo si hibridizarea masinilor au inghitit alte cateva zeci de miliarde de euro.
Conform analistilor, costul tehnologic in reducerea emisiilor este de 30 euro / gram dioxid de carbon, insa acesta ar putea fi mai ridicat daca se va dovedi ca actuala tehnologie ajunge la un punct mort in dezvoltarea ulterioara a unor sisteme ultra-performante. In aceste conditii, industria auto ar putea vira direct catre masinile hibrid si propulsia electrica, combustia interna fiind rezervata ciudateniilor expuse la muzeu.
Americani cu jalba in protap
Un studiu efectuat de compania americana JD Power pe receptia masinilor noi arata ca, in multe cazuri, constructorii nu au reusit sa adapteze tehnologiile pe conceptul productiei de masa.
Numarul problemelor reclamate la masinile noi cumparate intre iulie 2013 - mai 2014 a ajuns la o medie de 116 reclamatii / autovehicul nou, in crestere fata de anii trecuti. Americanii se plang si ei de consumul mai mare al autoturismelor decat cel specificat in fisa tehnica.
Cu toate acestea, analistii considera ca anumiti factori au influentat aceasta situatie, precum fenomenele meteo extreme, incalzirea sau racirea vremii in zone cu temperaturi medii apropiate, in mod obisnuit, de valorile unei clime temperate. De altfel, problema este reflectata si de cedarea rapida a sistemelor de clima si aer conditionat din noile autoturisme, una dintre cele mai frecvente probleme sesizate de soferii americani.
In impas dupa doar trei luni
Alaturi de consum si problemele instalatiilor de climatizare, conducatorii auto din State se arata deranjati de problemele ridicate de sistemul de recunoastere al vocii, compatibilitatea cu tehnologia Bluetooth, dar si fiabilitatea componentelor mecanice.
Ingrijorator se arata faptul ca cei 86.000 de respondenti la studiul efectuat de JD Power au reclamat problemele dupa o perioada medie de doar trei luni de la achizitionarea noilor autoturisme. In randul marcilor de lux, Porsche, Jaguar si Lexus conduc cu cele mai putine probleme. La polul opus, cele mai multe defectiuni au fost reclamate la: Fiat - 206, Jeep- 146 si Mitsubishi - 145.
Topul pe diverse clase include urmatoarele marci si modele ocupante ale primului loc in privinta fiabilitatii: Hyundai Accent, Hyundai Elantra, Lexus ES, Mazda MX-5 Miata, Porsche Boxster, Chevrolet Malibu, Hyundai Genesis, Porsche 911, Kia Cadenza, Porsche Panamera si Nissan Juke.
- Bmw 118 n47 2008 4500 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei
- Mitsubishi asx euro 5 2012 7950 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 €
- Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Rama grila radiator hyundai ioniq facelift (2019-2022) cod... 270 Lei
- Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Motor mercedes viano an 2013 euro 5 13685 Lei Skoda octavia 2 vrs extra dotari laurin&klement 1.6 mpi gpl... 7500 €
- Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Fiat 500 x benzina+gpl 1.6 aspirat navigatie,pilot... 11750 €
- Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Mercedes sprinter 163 cp euro 5, stare tehnica perfecta 2012 15800 € Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Nissan leaf tekna special 2019 21150 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Set 4 anvelope de vara noi 235/40r19 96w bridgestone potenza s001 2200 Lei
- Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Vw touran diesel 2011 5790 € Ford focus cabrio 2007 3500 Lei
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Kia carens euro 5b 2015 7950 € Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 €
- Grila aerisire mazda 6 gg ( 2002-2007 ) 50 Lei Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Th-10399 blocaj volanta motor ford diesel și benzina 35 Lei
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12600 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 € Mercedes citan 2016,clima 2016 7500 €