Procurorii germani acuza Volkswagen de evaziune fiscala

Procurorii germani acuza Volkswagen de evaziune fiscala
  • Noua investigatie este legata de emisiile de CO2
  • Divizia americana a VW a anuntat ca si masinile cu motor V6 au instalat un soft ilegal
  • Compensatii pentru americani si canadieni, dar nu si pentru europeni
Distribuie pe Facebook

Procurorii germani au anuntat ca ancheteaza grupul Volkswagen pentru evaziune fiscala, fapt ce ii creaza noi probleme constructorului auto aflat in plin scandal al emisiilor poluante.

Noua investigatie este legata de emisiile de CO2

Un purtator de cuvant al procuraturii din Braunschweig, localitate aflata in apropierea sediului central al VW din Wolfsburg, a transmis ca sunt vizati cinci angajati ai companiei, insa nu a dat niciun nume si nu a mentionat functiile detinute de aceste persoane.

Investigatia este legata de taxele in valoare de cateva milioane de euro care nu au fost platite de proprietarii masinilor afectate de Dieselgate. In cazul acelor automobile s-a facut o subevaluare a nivelului emisiilor de C02, astfel ca nu s-au platit taxele la valorile corecte.

La inceputul lunii noiembrie, Volkswagen a recunoscut ca a transmis date false legate de emisiile de dioxid de carbon si de cele de consum. S-a procedat asa in cazul a 800.000 de automobile vandute in Europa, atat cu motorizari pe benzina, cat si diesel.

Aceasta fost a doua marturisire facuta de reprezentantii Volkswagen dupa cea din septembrie, cand au admis ca au instalat un soft ilegal pentru reducerea emisiilor poluante in timpul testelor pe 11 milioane de masini diesel vandute in intreaga lume.

Acuzatiile de evaziune fiscala se leaga de faptul ca soferii germani care au cumparat masinile cu datele false au platit taxe mai mici decat cele aferente nivelului real de emisii.

Aceasta punere sub acuzare ar putea fi urmata in curand si de o investigatie de frauda, a transmis un purtator de cuvant al procuraturii din Braunschweig. De altfel, compania Volkswagen este cercetata deja de procurorii germani in legatura cu Dieselgate, insa aceasta ancheta este una noua, separata si legata de alte persoane si alte modele.

Divizia americana a VW a anuntat ca si masinile cu motor V6 au instalat un soft ilegal

Scandalul Diselgate pare sa se adanceasca tot mai mult cu fiecare luna care trece. Din septembrie, de la izbucnirea lui, cei de la Volkswagen s-au vazut nevoiti sa recunoasca toate ilegalitatile pe care le-au comis de-a lungul anilor. In aceste trei luni au facut tot atatea marturisiri, iar daca la inceput era vorba doar despre motoarele diesel si despre emisiile de azot, acum au admis ca au manipulat si teste in cazul motoarelor pe benzina, cat si emisiile de CO2.

In urma cu o luna Agentia, Americana pentru Protectia Mediului (EPA) acuza grupul german ca a instalat softul care manipuleaza testele si la motoarele V6 3.0 TDI. La vremea respectiva, compania a respins acuzatiile, insa acum a revenit asupra acelor declaratii.

Divizia americana a Volkswagen a informat EPA ca cel putin 85.000 de automobile echipate cu acest motor ar avea, intr-adevar, un soft ilegal. Acesta ar fi fost creat special pentru manipularea testelor in cazul unor modele precum Volkswagen Touareg 2014, Porsche Cayenne 2015, Audi A6 Quattro, A7 Quattro, A8, A8L, si Q5 2016

Compensatii pentru americani si canadieni, dar nu si pentru europeni

Intr-o incercare de a minimaliza efectele acestui imens scandal, Volkswagen vrea sa-si loializeze clientii acordand compensatii in bani. Aceste bonusuri vor ajunge insa doar la canadieni si americani, nu si la clientii din Europa.

Asadar, americanii care detin un automobil afectat de Dieselgate vor primi compensatii in valoare totala de 1.000 de dolari fiecare. In SUA exista 485.000 de masini care vor fi rechemate in service, comparativ cu Europa unde sunt peste 8,5 milioane.

Unele voci s-au grabit sa acuze autoritatile europene pentru reactia lor lipsita de fermitate in legatura cu practicile Volkswagen, fata de cea a americanilor, unde grupul este amenintat cu amenzi de miliarde de dolari.

Remedierile tuturor problemelor cu care se confrunta germanii si clientii sai in aceasta perioada par din ce in ce mai greu de gestionat, iar solutiile oferite inca nu sunt foarte bine conturate.

In afara de compensatiile acordate unor clienti, Volkswagen se mai gandeste si la cumpararea la pretul pietei a masinilor cu emisii de CO2 peste cele raportate de la clientii lor.

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 25 Noiembrie 2015