Sosele de cosmar din Romania: S-a lansat harta interactiva a calitatii drumurilor

Sosele de cosmar din Romania: S-a lansat harta interactiva a calitatii drumurilor
  • S-a lansat harta interactiva a calitatii drumurilor din Romania
  • Soselele sunt catalogate drept excelente, bune, acceptabile sau rele
Distribuie pe Facebook

Nu avem sosele suficiente pentru a ne considera o tara civilizata, insa macar avem o idee din ce in ce mai clara de cat de dezastruoase sunt drumurile din Romania.

Un tanar timisorean si-a pus la incercare imaginatia si a realizat o harta a starii drumurilor din Romania, pe care a transformat-o intr-o aplicatie interactiva. Desi utila, aplicatia este in acelasi timp si o harta a rusinii, traseele divers colorate ale soselelor facute praf marcand intreaga suprafata a tarii noastre.

Geograful de serviciu

Ovidiu Csillik este un doctorand in Geografie din Timisoara, iar ideea sa a atras interesul masiv al colaboratorilor care i-au trimis constant informatii despre sectoarele de drum pe care circula. In acest moment, harta are peste 20.000 de sectoare de drum din Romania clasificate in drumuri excelente, drumuri bune, drumuri acceptabile si drumuri rele, iar tanarul spera ca aceasta sa fie ctualizata constant in urma informatiilor primite de la soferi.

"Cu cateva luni in urma am dat peste o harta a calitatii drumurilor din Romania, dezvoltata de utilizatorul Vancouver de pe forumul Construim Romania. Ea este realizata pe baza informatiilor trimise de soferii care au parcurs anumite sectoare de drum si poate fi un instrument bun pentru cei care doresc sa parcurga trasee noi sau pe care au mers acum multa vreme. Am zis ca i-ar sta mult mai bine hartii dacă ar fi una interactiva ai pe care te poți “plimba” in voie.

Pe baza datelor de la OpenStreetMap am clasificat aproximativ 20.000 de sectoare de drum, care mai apoi au fost unite in sectoare de drum mai lungi. Pentru continuitatea drumurilor, le-am clasificat si in interiorul oraselor, chiar daca stim cu totii calitatea, de cele mai multe ori, inferioara a drumurilor urbane. Per ansamblu, noi zicem ca este o harta utila pentru toti cei care pornesc la drum si vor sa stie ce-i asteapta", explica autorul hartii interactive pe site-ul enjoymaps.ro.

Romania sfaramata

Dincolo de faptul ca iti ofera elemente utile de ghidaj in alegerea unui traseu pe care sa nu iti rupi masina in doua, harta ar trebui sa fie material de studiu si pentru guvernanti. Astfel, la o singura privire sesizezi ca multe dintre zonele tarii sunt aproape izolate de restul regiunilor, neavand parte decat de drumuri acceptabile catre marile centre economice ale Romaniei. Practic, daca intri in tara pe la Oradea si incerci sa ajungi in Bucuresti pe cel mai bun drum, risti sa dai o raita prin Buzau sau prin Alexandria.

Moldova, Maramuresul si Oltenia par sa fi fost lasate de izbeliste, infrastructura rutiera marcata pe harta fiind ca una dintr-o zona de conflict, iar Bucurestiul nu are decat doua iesiri de drum excelent: una spre Girgiu si alta spre Ploiesti. Iesirea din Capitala spre Autostrada Soarelui este catalogata drept acceptabila, in timp ce legatura pe A1 cu Pitestiul inca figureaza ca drum bun. In rest, centura ocolitoare si celelalte iesiri par sa nu fi vazut o lucrare de intretinere de cativa ani buni.

Zona Banatului si cea a Crisanei par sa fi fost beneficiarele investitiilor in drumuri, Clujul, cel putin, fiind strabatut de mai multe drumuri noi care fac legatura atat cu zona de granita cu Ungaria, dar si cu diverse localitati din Moldova sau din centrul tarii.

Drumurile reparate des, cele mai ciuruite

Socant este faptul ca soferii semnaleaza probleme cu calitatea drumurilor tocmai in zone unde in ultimii ani s-au pompat bani din greu in reabilitarea unor portiuni insemnate de drumuri nationale. Astfel, tronsonul Craiova - Ramnicu Valcea - Sibiu este catalogat ca fiind abia acceptabil, desi trece prin lucrari de reabilitare cel putin odata la doi ani. In acelasi stadiu pare sa se prezinte si varianta Pitesti-Slatina care nu este extrem de circulata de masini de mare tonaj si a fost reabilitata anual.

Ce-i drept aspectul nu este neaparat uluitor in conditiile in care, din goana dupa un vot sau vreun alt avantaj in fata multimii, politicienii se zbat sa taie panglici inclusiv pe drumuri nereceptionate. Cel mai evident exemplu: autostrada Sibiu - Orastie, inaugurata de Ioan Rus si Victor Ponta in urma cu doua luni, a intrat de la inceputul acestei saptamani in lucrari de reparatii dupa ce asfaltul s-a crapat pe o lungime de mai multi kilometri.

Harta interactiva a calitatii drumurilor

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 22 Ianuarie 2015