Top 8 decapotabile care s-au dovedit a fi un fiasco total

Top 8 decapotabile care s-au dovedit a fi un fiasco total
Cand pronunti cuvantul decapotabila, spui direct vara si te gandesti la Porsche, Ferrari, Alfa Romeo, Jaguar sau Corvette. Cu toate acestea, unele din masinile decapotabile realizate de nume mai mari sau mai mici din industria auto nu au avut succes la public. Iata si motivele pentru care acestea au esuat lamentabil!
Distribuie pe Facebook

1. Lada Cabrio, decapotabila clasei muncitoare

Top 8 decapotabile care s-au dovedit a fi un fiasco total

Mareata URSS nu s-a lasat pana cand nu a incercat marea cu degetul si, din aceasta incercare, s-a nascut decapotabila clasei muncitoare. Lada Samara Cabriolet a fost conceputa in anii '80 si se adresa muncitorilor, taranilor si tuturor oropsitilor soartei din Belgia, Germania si Australia.

Considerat un produs prea occidental pentru fauritorii socialismului din blocul estic, Lada de export a fost primita ca un experiment auto nereusit in tinuturile capitaliste. Cei 71 CP ai motorului de 1,5 litri pareau o gluma pentru o masina cabriolet, iar sistemul manual de montare/demontare a plafonului din panza cerea un efort similar celui depus pentru instalarea unui cort pe munte.

2. Yugo, ultima emblema a Iugoslaviei

Top 8 decapotabile care s-au dovedit a fi un fiasco total

Satui sa fie subiectul de gluma al europenilor atunci venea vorba de motorizarea masinilor Yugo, sarbii au avut o ultima zvacnire de orgoliu si au realizat decapotabila Yugo. O motorizare ceva mai buna, cateva imbunatatiri la nivel transmisie si cele 75 de exemplare din mandria auto a RF Yugoslavia au luat calea exportului catre Statele Unite. Aici, visul sarbilor si al lui Slobodan Milosevici s-a incheiat brusc, dupa ce distribuitorul a dat faliment in doar cateva luni. Ulterior, razboiul din Balcani a pus cruce si pe productia auto din fosta Iugoslavie.

3. Chrysler LeBaron

Top 8 decapotabile care s-au dovedit a fi un fiasco total

La inceputul anilor '80, modelul LeBaron de la Chrysler parea sa fie ultima fita a clasei mijlocii din Statele Unite. Soliditatea automobilului si aspectul neobisnuit al caroseriei impodobita cu intarsii care imitau furnirul cucerisera America. Numai ca ideea unui LeBaron decapotabil nu s-a dovedit a avea succesul asteptat. De fapt, s-a dovedit a nu avea succes. Deloc!

4. Chrysler TC

Top 8 decapotabile care s-au dovedit a fi un fiasco total

Si de parca lectia nu fusese destul de usturatoare, cei de la Chrysler au perseverat, la sfarsitul anilor '80, lansand un alt model esuat: Chrysler TC cu motor Maserati. Prima recenzie a amestecului celor doua marci intr-un singur produs a fost a unui jurnalist american, care a scris in 1989 ca era "ca si cum ai lua ce este mai prost de la fiecare dintre cele doua marci". Si s-a dovedit a avea dreptate. Chrysler TC semana izbitor cu LeBaron, diferenta vizibila dintre ele fiind doar pretul, iar lipsa de performanta a masinii a ingropat productia modelului TC dupa doar doi ani.

5. Suzuki Samurai

Top 8 decapotabile care s-au dovedit a fi un fiasco total

Gandite ca variante alternative pentru Jeep Wrangler, micutele Suzuki Samurai sau Geo Tracker, asa cum au fost adaptate de General Motors pentru piata canadiana, s-au dovedit a fi excelente ca performante in off-road, dar fara lipici la clienti. Si astfel Jeep-ul a ramas Jeep pana in ziua de astazi.

6. Caddy Allante

Top 8 decapotabile care s-au dovedit a fi un fiasco total

Decapotabila cu doua portiere si doua usi trebuia sa reprezinte incununarea succesului Cadillac la mijlocul anilor '80. In schimb, s-a transformat intr-un semi-esec din cauza gusturilor pervertite ale americanilor. Si aici, doar producatorii de masini din State sunt de vina. Dupa trei decenii in care masinile scoase pe portile fabricilor din Detroit erau "iahturi pe roti", sa introduci pe piata un automobil de dimensiuni normale a parut o adevarat barbarie.

Nu a mai contat ca designul purta semnatura Pinifarina sau ca ragetul motorului era unul pur american, publicul dedat la modele mai lungi, mai late si mai fanteziste a refuzat din start modelul Allante. Intre 1986 si 1993 s-au produs doar 21.000 de masini.

7. Pontiac Sunfire

Top 8 decapotabile care s-au dovedit a fi un fiasco total

Perla companiei General Motors, Pontiac a dat si ea un rateu atunci cand a aruncat pe piata modelul Sunfire Cabriolet. In ciuda brandului, sub capota gaseai doar 150 CP, iar pretul redus nu demonstra decat ca este o masina ieftina, din toate punctele de vedere.

8. Playmouth Prowler

Top 8 decapotabile care s-au dovedit a fi un fiasco total

Roadsterul celor de la Chrysler a stat pe piata timp de 5 ani, supravietuind cu un an mai mult decat brandul Plymouth. Aspectul sau retro l-a scos din preferintele publicului larg, desi avea un motor V6 de 3,5 litri capabil sa dezvolte 250 CP.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (8) Poze Top 8 decapotabile care s-au dovedit a fi un fiasco total
mai multe