Volkswagen sustine ca soft-ul motoarelor diesel este complet legal in Europa

Volkswagen sustine ca soft-ul motoarelor diesel este complet legal in Europa
  • Volkswagen sustine ca soft-ul problema nu este ilegal in Europa
  • In ciuda acestui fapt, nemtii vor repara masinile afectate din bunavointa
  • Constructorul german ataca si problema noxelor si sustin ca acestea nu sunt atat de nocive
Distribuie pe Facebook

Oficialii constructorului german de automobile au declarat ca software-ul din cauza caruia a izbucnit scandalul Dieselgate nu este ilegal conform legilor europene. In ciuda acestui lucru, nemtii vor repara masinile afectate din bunavointa.

La aproape un an de la izbucnirea scandalului Dieselgate, nemtii de la Volkswagen au fost de acord sa plateasca pana la 15.3 miliarde de dolari sub forma de compensatii autoritatilor americane si clientilor de peste Ocean.

Dupa pronuntarea acestei decizii, Comisarul European pentru Industrie, Elzbieta Bienkowska, sustinea ca nu ar fi corect ca producatorul german de automobile sa isi trateze diferit clientii din Europa, afectati deasemenea de scandalul emisiilor, doar pentru ca se supun unui sistem legal diferit.

"Clientii europeni au fost pacaliti la fel ca si cei din Statele Unite, asa ca ar fi corect sa primeasca aceleasi compensatii ca si acestia, fara ca Volkswagen sa se ascunda in spatele argumentelor legale," declara Bienkowska la finalul lunii iunie.

Desigur, oficialii germani au respins aceasta ipoteza, spunand ca masinile clientilor din Europa nu si-au pierdut atat de mult din valoare, ca si cele din Statele Unite.

Ei bine, acum, grupul german revine la aceasta problema si ofera mai multe explicatii. Intr-un material publicat de Reuters, oficialii Volkswagen au declarat ca legislatia europeana este mult mai permisiva decat cea de peste Ocean, asadar nimeni nu ii poate acuza efectiv in justiei de incalcarea vreunei legi.

"Software-ul pe care il contineau vehiculele cu motoare EA-189 nu reprezinta un sistem ilegal conform legilor europene," sustin acestia.

Totusi, acestia vor continua sa colaboreze cu autoritatile si vor repara masinile dotate cu motoarele in cauza "din bunavointa."

Mai mult decat atat, Volkswagen ataca si problema emisiilor de Oxid De Azot, specifice motoarelor diesel, si sustin ca nu exista studii clare care sa confirme ca acestea sunt nocive si ca afecteaza printre altele, sistemul respirator.

"Din punct de vedere stiintific, nu este posibila o determinare corecta a ratei mortalitatii sau chiar a deceselor pe anumite grupuri demografice la nivelul actual de cunostinte in domeniu," au incheiat nemtii.

Distribuie pe Facebook
mai multe