Secretele unei polite Casco
Desi pare un lucru simplu, incheierea unei polite Casco presupune urmarirea mai multor aspecte, precum riscurile asigurate, bonitatea asiguratorului, nivelul fransizei, valoarea asigurata, pretul.
Specialistii contactati de Capital explica la ce lucruri trebuie sa fiti atenti atunci cand va asigurati masina printr-o polita facultativa - Casco. Din nefericire, majoritatea soferilor isi fundamenteaza decizia alegerii asiguratorului de Casco doar prin prisma tarifului practicat, ignorand, practic, destule aspecte fundamentale pentru acest proces.
Brokerul, posibil cel mai bun sfatuitor
"Asigurarea Casco nu este obligatorie, dar pentru fiecare tip de masina exista cu siguranta un produs potrivit. Important este sa discuti cu un broker care stie produsele disponibile pe piata si iti intelege foarte bine nevoile in legatura cu: serviciile la dauna, service-urile cu decontare directa, pretul, riscurile acoperite, fransizele, suma asigurata", spun reprezentantii Otto Broker.
"Reputatia asiguratorului, dar si pretul sunt elemente determinante in alegerea politei. Din pacate, pretul este pe primul loc, iar reputatia ii urmeaza, dar la o distanta destul de mare. De obicei, este luata in considerare numai reputatia proasta, astfel incat sa fie ocolita acea societate", spune Bogdan Andriescu, presedintele asociatiei brokerilor (UNSICAR).
Reputatie, servicii, costuri, acoperire
"In primul rand, clientul trebuie sa caute o polita Casco care sa aiba cuprinse in asigurare riscurile pentru care doreste sa fie acoperit in caz de accident sau de furt. Apoi, trebuie sa tina cont de renumele pe care asiguratorul il are in piata, daca este recunoscut ca bun-platnic sau daca sunt clienti nemultumiti de serviciile acestuia. Sursele lor de informare sunt articolele de presa, forumurile, blogurile etc.", explica reprezentantii companiei de asigurari Generali. Fransiza (suma platita de asigurat la fiecare eveniment - n.red.) are directa legatura cu prima si este invers proportionala cu aceasta. Prima de asigurare platita este cu atat mai mare cu cat avem o fransiza mai mica sau nu avem deloc.
"O fransiza poate insemna de multe ori o economie certa, importanta, contra unei pierderi probabile pe care ti-o poti asuma. Alteori, nu. Dar e important sa analizezi, pentru ca daca nu faci daune frecvent, s-ar putea sa platesti mai mult degeaba", spun cei de la Otto Broker.
Bogdan Andriescu arata ca este important si ca suma asigurata sa fie corecta, respectiv valoarea de piata. Daca este prea mare, se plateste procentual mai mult pe asigurare, iar daca este prea mica, in cazul unei daune totale, si uneori si partiale, nu este indestulatoare. "Si timpul de decontare este important, trebuind alese societati ce au intelegeri de decontare cu cat mai multe service-uri. Se rezolva cerand brokerului lista societatilor cu service-urile agreate", conchide Andriescu.
Soferii trebuie sa mai stie ca repararea masinii pe polita Casco nu e lipsita de costuri suplimentare. Cei care nu au achitat integral prima de asigurare aferenta unui an trebuie sa achite diferenta de prima. In plus, unii asiguratori diminueaza suma pentru care e asigurata masina cu valoarea despagubirii achitate. Pentru ca masina sa fie asigurata la valoarea de dinaintea primirii despagubirii, clientii trebuie sa plateasca o prima suplimentara. Partea buna: pentru calcularea primei suplimentare, se aplica aceeasi cotatie de prima ca la incheierea asigurarii. Sanctiunile pentru cei care au beneficiat de despagubiri vor veni la reinnoirea politei, cand nu se mai acorda discounturi sau se majoreaza tariful de prima.
Primele suplimentare pentru reintregirea sumelor asigurate sunt direct proportionale cu valoarea despagubirii primite de client si cu perioada de asigurare ramasa. De exemplu, prima suplimentara este de circa 50 de euro (la o cota de prima de 5%) daca pentru o masina asigurata pentru 10.000 de euro s-a platit o despagubire de 2.000 de euro, iar polita Casco expira peste sase luni.
Clauzele care scumpesc polita
Pentru a arata cum diversele clauze suplimentare Casco pot influenta prima de asigurare, Otto Broker a ales un autoturism Opel Astra 1.4 din 2009, cu o valoare de nou de 15.000 euro. Proprietarul e din Bucuresti, are peste 30 de ani si un copil minor. Permisul de conducere l-a obtinut de peste patru ani. Autoturismul este asigurat pentru circa 10.500 euro. In conditiile in care cu acest autoturism se parcurg anual circa 15.000 km si se opteaza pentru o varianta cu fransiza de 100 euro per eveniment, oferta este urmatoarea:
360 euro - prima achitata trimestrial, asigura impotriva riscurilor de furt, incendiu sau explozie, fenomene naturale si avarii accidentale;
18 euro in plus permit adaugarea riscului de vandalism;
30 euro - prima suplimentara pentru daune provocate de patrunderea in locuri inundate (daune de apa la motor);
40 euro costa clauza suplimentara de autoturism la schimb;
45 euro este prima suplimentara pentru clauza de asistenta rutiera extinsa;
5 euro in plus permit adaugarea clauzei de pierdere a cheilor.
Specialistii contactati de Capital explica la ce lucruri trebuie sa fiti atenti atunci cand va asigurati masina printr-o polita facultativa - Casco. Din nefericire, majoritatea soferilor isi fundamenteaza decizia alegerii asiguratorului de Casco doar prin prisma tarifului practicat, ignorand, practic, destule aspecte fundamentale pentru acest proces.
Brokerul, posibil cel mai bun sfatuitor
"Asigurarea Casco nu este obligatorie, dar pentru fiecare tip de masina exista cu siguranta un produs potrivit. Important este sa discuti cu un broker care stie produsele disponibile pe piata si iti intelege foarte bine nevoile in legatura cu: serviciile la dauna, service-urile cu decontare directa, pretul, riscurile acoperite, fransizele, suma asigurata", spun reprezentantii Otto Broker.
"Reputatia asiguratorului, dar si pretul sunt elemente determinante in alegerea politei. Din pacate, pretul este pe primul loc, iar reputatia ii urmeaza, dar la o distanta destul de mare. De obicei, este luata in considerare numai reputatia proasta, astfel incat sa fie ocolita acea societate", spune Bogdan Andriescu, presedintele asociatiei brokerilor (UNSICAR).
Reputatie, servicii, costuri, acoperire
"In primul rand, clientul trebuie sa caute o polita Casco care sa aiba cuprinse in asigurare riscurile pentru care doreste sa fie acoperit in caz de accident sau de furt. Apoi, trebuie sa tina cont de renumele pe care asiguratorul il are in piata, daca este recunoscut ca bun-platnic sau daca sunt clienti nemultumiti de serviciile acestuia. Sursele lor de informare sunt articolele de presa, forumurile, blogurile etc.", explica reprezentantii companiei de asigurari Generali. Fransiza (suma platita de asigurat la fiecare eveniment - n.red.) are directa legatura cu prima si este invers proportionala cu aceasta. Prima de asigurare platita este cu atat mai mare cu cat avem o fransiza mai mica sau nu avem deloc.
"O fransiza poate insemna de multe ori o economie certa, importanta, contra unei pierderi probabile pe care ti-o poti asuma. Alteori, nu. Dar e important sa analizezi, pentru ca daca nu faci daune frecvent, s-ar putea sa platesti mai mult degeaba", spun cei de la Otto Broker.
Bogdan Andriescu arata ca este important si ca suma asigurata sa fie corecta, respectiv valoarea de piata. Daca este prea mare, se plateste procentual mai mult pe asigurare, iar daca este prea mica, in cazul unei daune totale, si uneori si partiale, nu este indestulatoare. "Si timpul de decontare este important, trebuind alese societati ce au intelegeri de decontare cu cat mai multe service-uri. Se rezolva cerand brokerului lista societatilor cu service-urile agreate", conchide Andriescu.
Soferii trebuie sa mai stie ca repararea masinii pe polita Casco nu e lipsita de costuri suplimentare. Cei care nu au achitat integral prima de asigurare aferenta unui an trebuie sa achite diferenta de prima. In plus, unii asiguratori diminueaza suma pentru care e asigurata masina cu valoarea despagubirii achitate. Pentru ca masina sa fie asigurata la valoarea de dinaintea primirii despagubirii, clientii trebuie sa plateasca o prima suplimentara. Partea buna: pentru calcularea primei suplimentare, se aplica aceeasi cotatie de prima ca la incheierea asigurarii. Sanctiunile pentru cei care au beneficiat de despagubiri vor veni la reinnoirea politei, cand nu se mai acorda discounturi sau se majoreaza tariful de prima.
Primele suplimentare pentru reintregirea sumelor asigurate sunt direct proportionale cu valoarea despagubirii primite de client si cu perioada de asigurare ramasa. De exemplu, prima suplimentara este de circa 50 de euro (la o cota de prima de 5%) daca pentru o masina asigurata pentru 10.000 de euro s-a platit o despagubire de 2.000 de euro, iar polita Casco expira peste sase luni.
Clauzele care scumpesc polita
Pentru a arata cum diversele clauze suplimentare Casco pot influenta prima de asigurare, Otto Broker a ales un autoturism Opel Astra 1.4 din 2009, cu o valoare de nou de 15.000 euro. Proprietarul e din Bucuresti, are peste 30 de ani si un copil minor. Permisul de conducere l-a obtinut de peste patru ani. Autoturismul este asigurat pentru circa 10.500 euro. In conditiile in care cu acest autoturism se parcurg anual circa 15.000 km si se opteaza pentru o varianta cu fransiza de 100 euro per eveniment, oferta este urmatoarea:
360 euro - prima achitata trimestrial, asigura impotriva riscurilor de furt, incendiu sau explozie, fenomene naturale si avarii accidentale;
18 euro in plus permit adaugarea riscului de vandalism;
30 euro - prima suplimentara pentru daune provocate de patrunderea in locuri inundate (daune de apa la motor);
40 euro costa clauza suplimentara de autoturism la schimb;
45 euro este prima suplimentara pentru clauza de asistenta rutiera extinsa;
5 euro in plus permit adaugarea clauzei de pierdere a cheilor.
2,01 miliarde lei reprezinta primele brute subscrise pe politele Casco in 2011, in scadere cu 18% fata de anul anterior
- Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 14500 $ Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz clk c209... 122.79 Lei Land-rover freelander 2.2 td4 4x4 td4 hse automata navi pdc 2007 4990 €
- Set rulment roata fiat ducato platou / sasiu 230 bta h2c017bta 128.6 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2650 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Ford fiesta 1.25i 2007 1600 € Set rulment roata opel astra f van 55 bta h1x010bta 100.09 Lei Set rulment roata renault clio ii bb0/1/2 cb0/1/2 bta h2r009bta 79.91 Lei
- Set rulment roata lancia y 840a bta h2f005bta 190.74 Lei Vw golf 1.2tsi comfortline bluemotion pdc pilot 105 cp euro 5... 5990 € Scrumiera 3g1863284 volkswagen vw passat b8 [2014 - 2020] 194 Lei
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz cls c219... 122.79 Lei Punte spate nissan qashqai 2010 suv 1.6 i 800 Lei Set rulment roata skoda yeti 5l bta h1w018bta 214.02 Lei
- Set rulment roata citroËn jumper platou / sasiu 230 bta... 128.6 Lei Set rulment roata bmw 3 e30 bta h2b001bta 92.92 Lei Bmw x5 3.0d 2011 12900 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda octavia 1.2benzina euro 6 dublu clima pilot jante 2017 8300 € Set rulment roata renault megane i ba0/1 bta h2r009bta 79.91 Lei
- Rola ghidare/conducere curea transmisie opel zafira tourer c... 89.75 Lei Nissan leaf tekna special 2019 23500 $ Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6950 €
- Set rulment roata peugeot boxer platou / sasiu zct bta h2c017bta 128.6 Lei Set rulment roata renault espace iii je0 bta h2r032bta 253.32 Lei Set rulment roata citroËn jumper caroserie 230l bta h2c017bta 128.6 Lei
- Intinzator curea curea distributie volvo v40 hatchback bta... 98.85 Lei Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz e-class... 122.79 Lei Set rulment roata audi tt roadster 8j9 bta h1w018bta 214.02 Lei
- Rola ghidare/conducere curea transmisie mercedes-benz m-class... 122.79 Lei Set rulment roata bmw 5 e60 bta h1b013bta 291.36 Lei Set rulment roata daewoo rezzo klau bta h1x010bta 100.09 Lei
- Grila radiator transit custom facelift ( 2017-2021 ) 450 Lei Vw passat 2.0tdi dsg 170 cp sportline xenon clima pilot trapa... 3650 € Set rulment roata vw golf vi 5k1 bta h1w018bta 214.02 Lei
StiriPeSurse.ro
Putin apelează la ajutorul lui Lukașenko, după raidurile ucrainene: Rusia a crescut importurile de...
PieseAuto.ro
Accident frontal: ce piese auto schimbam la masina?
PieseAuto.ro
Nu mai coboara geamurile: probleme cu macaraua de geam si rezolvarea lor
mai multe
Publicat în categoria: Asigurari auto
DATA PUBLICĂRII: 5 Aprilie 2012