Confortul in masina - totul despre climatizare

Confortul in masina - totul despre climatizare
Pe caldura de afara, nimanui nu prea ii mai trece prin cap sa-si cumpere masina fara aer conditionat. Aerul rece e binevenit pe canicula de afara, mai ales cand stai bara la bara si nicio urma de vant nu intra prin geamurile deschise. Dar si la climatizare avem la ce sa ne uitam, cand luam o masina. Care sistem de climatizare e mai bun pentru masina noastra?
Distribuie pe Facebook

Vom explica in cateva randuri care sunt principalele diferente intre sistemele de climatizare cele mai cunoscute. Pentru majoritatea lumii este de ajuns ca masina sa aiba Aer Conditionat (AC) simplu, dar pentru altii, cu cat mai multe zone de climatizare are masina, cu atat mai bine!

Aer Conditionat Manual

Cele mai multe masini din trecut au un astfel de sistem de climatizare. Un Aer Conditionat manual este cel mai simplu sistem de racire a habitaclului. Vizibil la interior este aceeasi consola de aeroterma normala, dar cu un buton magic, care are desenat de obicei un fulg de zapada. Cand il apesi, se angreneaza compresorul instalatiei de aer conditionat, ce transforma freonul din stare lichida in stare gazoasa si rece. Astfel, aerul este racit inainte sa intre in interior. Chiar si masini din zilele noastre au un astfel de sistem, pe motiv de economie, evident - Dacia Logan, BMW seria 3, etc. Un pont bun de tinut minte: cu cat treapta aerotermei este mai mica, adica la 1 sau 2, cu atat este mai rece aerul. Este si normal - cu o viteza mai mica, aerul petrece mai mult timp in radiatorul de racire si asadar iese mai rece. Daca viteza aerotermei este la treapta 3 sau 4, aerul va iesi tot rece, dar nu asa de rece ca la o treapta inferioara.

Confortul in masina - totul despre climatizare

Aer Conditionat manual

Clima manuala

Este doar un sistem ceva mai evoluat de Aer Conditionat. Adica, teoretic, treptele de racire si incalzire se fac mai lin, avand posibilitatea selectarii temperaturii din interior, luandu-ne dupa graficul rotitelor. Daca ne dorim 18 grade, punem rotita la 18 grade si, instalatia baga destul aer rece cat sa ajunga temperatura acolo unde ne dorim. Nu exista control automat sau mod economic. Clima manuala este numita "climatic" in grupul VW, dar este doar un AC sub o alta forma, departe de un climatronic real.

Confortul in masina - totul despre climatizare

Sistemul Climatic

Climatronic

Este chiar si azi cea mai evoluata forma de climatizare auto. Ideea este ca acum totul poate fi automatizat prin simpla apasare a butonului "AUTO". Vrei 18 grade? In regula - setezi temperatura la 18 grade si dai pe modul auto. Sistemul va baga cum si pe unde crede el de cuviinta aer rece ca sa ajunga habitaclul la temperatura dorita. Exista si masini cu dublu climatronic, sau pe mai multe zone. Este doar o forma mai complexa de climatronic, pentru ca niciodata, sa zicem, intr-un BMW cu dublu-climatronic, daca setezi temperatura in stanga la 18 grade si in dreapta la 25 de grade, nu va exista aceasta diferenta. Distribuirea pe zone mai poate fi si fata-spate, depinde de masina. Climatronicul mai are modul ECON, adica economic. Cu alte cuvinte, odata apasat, compresoul nu mai este angrenat - nu vine aer rece, dar consumam si mai putin. La climatronic se poate seta temperatura digital, la fel si directia sau viteza aerului rece. Iar un punct forte al acestui sistem, digital fiind, exista multe trepte de viteza a aerului, nu doar 4 sau 5 ca la AC-ul manual.

Confortul in masina - totul despre climatizare

Dublu climatronic

Confortul in masina - totul despre climatizare

Climatizare dubla pentru bancheta spate, intr-o masina cu 4 zone de clima

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze Confortul in masina - climatizarea
mai multe
Publicat în categoria: Alte stiri auto DATA PUBLICĂRII: 12 Iulie 2010