Cum era sa ma fraiereasca internetul

Nu demult, ziceam ca sunt multe cazurile in care pierzi bani atunci cand te duci cu masina in service. Ba ca nu ti se schimba piesele cu unele noi, ba ca esti taxat degeaba sau esti luat direct de fraier si nici macar nu ti se deschide capota de la motor, desi ti s-a zis ca revizia a fost facuta. In speranta ca fiecare dintre voi a gasit in cele din urma o varianta buna, as vrea sa va povestesc despre ceva: circuitul pieselor auto in natura. Care sa fie oare cea mai buna varianta pentru buzunarele si masinile noastre?

Mai demult, pe vremea cand aveam un BMW E46, un 318i, nimic spectaculos, mi-am dat seama ca pot sa economisesc bani buni cand ma duc cu masina la service. Un mic accident, din vina mea, recunosc, soldat cu aripa indoita si un far compromis. Ma duc la un service cu masina, mi se face o estimare de pret cu piese noi. Farul costa parca 580 de lei si o aripa vreo 400 de lei, la care se adauga manopera plus vopsitul aripii. Initial, am zis ca las masina acolo sa se apuce baietii de treaba, dar spre norocul meu trebuia sa ajung de urgenta intr-un loc, si cum masina mergea pe roti fara probleme, am zis ca aduc masina inapoi la service a doua zi.

Seara insa, din curiozitate, incep sa caut pe internet piesele de care aveam nevoie. Respectiv un far si o aripa de BMW inainte de facelift. Farul il gasesc aftermarket mai ieftin, parca era 450 de lei. Acelasi far ca cel propus de cei de la service. Era mai ieftin online cu 130 de lei. Sun omul la telefon si aflu ca are un magazin de piese auto destul de aproape de mine, prin Pantelimon, si ca are farul pe stoc. Ramane sa ma duc dimineata sa iau farul cu pricina, pentru ca 130 de lei diferenta nu sunt de colo...

Dar ce ma fac cu aripa? Am gasit online numai aripi din dezmembrari, originale din fabrica, demontate de pe masini scoase din uz. Insa erau la fel de scumpe ca o aripa noua, adica vreo 400 de lei. "Mai bine pun aripa noua!" zic eu...

A doua zi ma prezint la service cu un far in mana si cu 130 de lei ramasi in buzunar. Le spun oamenilor ca trebuie sa-mi monteze doar aripa si sa o vopseasca la culoare. Plec si imi vad de treaba. Asta pana pe la pranz, cand ma suna cineva de la service si imi spune ca aripa nu se potriveste. Ca este aftermarket, nu originala BMW, si trebuie sa faca niste adaptari si ca nu pot lua masina in aceeasi zi. Nebunie, ce sa mai zic si eu...

Eram la birou cand am aflat "vestea cea buna", asa ca am intrat din noua pe internet sa ma mai uit de o aripa. Am gasit din nou la dezmembrari aripa de care avea eu nevoie, in stare buna si, cel mai important, exact in culoarea masinii mele. Nu era o piesa noua, dar costa cat una noua! Insa era originala, nu aftermarket...

Dau telefon si omul imi spune ca are parcul de piese auto pe la mama naibii prin comuna Rosu. Eu, neavand masina, ma cam fofilez, dar gasim o solutie in final: cica are cineva de la el drum prin oras si imi aduce aripa acasa. Cand aud asa ceva, sun imediat la service si le zic sa nu mai monteze aripa cea noua. Noroc ca cei din service nu erau cei mai harnici si nici macar nu o scosesera din folie, doar au facut ceva masuratori cica...

La ora 17, cu putin inainte sa se inchida service-ul, ajung acolo cu aripa in brate. Aceeasi culoare, fara zgarieturi sau lovituri, stantata de BMW. Nu spun ca a durat 15 minute montarea aripii si inca vreo 30 de minute farul, cu reglaje si alinierile de care era nevoie... Am platit cat mi-au cerut pentru manopera si am plecat linistit acasa, cu tot cu masina.Chiar daca simteam in ceafa priviri incruntate ca nu au reusit sa ma faca de bani si la piese...

Morala? Cu putina rabdare am fost in stare sa economisesc niste bani frumosi. Daca mergeam pe mana celor de la service, ma costa aripa, ma costa mai mult manopera si mai plateam si vopsitoria. Unde mai pui ca vroiau pe acelasi far cu 130 de lei mai mult? Asa, cu o piesa second-hand am economisti bani si timp, iar cu una noua, identica cu cea din service, cumparata de pe net, am economisit exact cat am platit pe manopera, adica 130 de lei. O fi rau?

De ce zic mai sus ca era sa ma fraiereasca internetul? Pentru ca era cat pe'aci sa nu ma uit pe net, de asta... De ce crezi ca ti-am povestit asta? Pentru ca vreau sa fii informat cum trebuie si pentru ca tare as vrea ca fiecare dintre noi sa faca alegerile cele mai bune. De ce sa platesti la un service 850 de lei pentru o luneta de Audi A3 cand il gasesti pe net, cu montaj inclus la domiciliu, cu 575 de lei??? Da, asta era un alt exemplu...

Daca tu consideri ca subiectul acesta e important, te voi ruga sa ma ajuti si tu putin. O sa te rog sa investesti 5 minute din timpul tau si sa completezi formularul acesta. Nu e nimic complicat si nu are niciun scop ascuns, financiar sau de marketing. Nici macar nu trebuie sa-ti dai numele. Dar daca aflam exact ce ai nevoie pentru masina ta, vom reusi sa imbunatatim piata pieselor auto si vom face o schimbare in bine, de care sa ne bucuram cu totii!

Multumesc!

53 Raspunsuri la Cum era sa ma fraiereasca internetul

  1. Sunt de acord cu tine in ceea ce priveste 'searchu' pe goagal', insa nu tot timpul este o varianta castigatoare. Deoarece ma pricep putin la 'cioburi', luneta aia de 575 lei sunt aproape sigur ca era produsa pe vapor, in Mainland, cu defectele si minusurile de rigoare. Informarea este vitala mereu, deci rasfoiti internetu' pana gasiti toate informatiile, sau gasiti un specialist in domeniu.

    • frate,,, dak iti cumperi un sh mai ieftin cu **200lei** de la nea gheorghe de nu stiu unde... si dup 3 zile sau prima spalare constati ca se ia polish-ul de pe el , bineinteles ca mergi si ii dai k el in cap pt ca oricum garantie nu primesti de la el ca la un service autorizat , dar asa e romanul....se carpeste pana se rupe de tot si in cele din urma ajunge la concluzia ca-l putea achizitiona de la un dealer auorizat ,bineinteles cu tva adaugat si toate cele.

  2. dupa parerea mea gasesti piese second-hand mult mai ieftin daca iti dedici o zi numai cautand pe net, pentru ca sunt multi cei care vor sa scape de piese si le dau mai ieftin

  3. nu esti singurul care a "patit"asta. Eu am un tucson, 2.0 benzina si am mi-a pocnit cineva un far. La fel, ma duc in service si imi comunica pretul de 1240 ron plus TVA pe bucata. Plus vreo 3oo ron demontat, montat, etc. Ii las si ma duc acasa si butonez internetul - SURPRIZA!!!gasesc farul la 650 RON la niste baieti care le importa direct. Sau la 200 euro setul daca vreau faruri noi, cu lupa. Ideea este ca nu mereu cei din service sunt corecti. nu neaparat ca iti pun piese second hand, sau cine stie ce, dar la niste costuri.....

    • habar n-aveti de ce vorbiti.in service de obicei ca sa nu iasa reclamatii se pun piese originale.nu compara piesele de la toti afaceristii de pe net cu piese fabricate pe santierele din stiu eu ce jungla.si chiar si'asa,acelasi far daca il cumperi de pe net si tu si service-ul,logic ca la service este mai scump.pt ca nu are cum sa ti-l vanda la acelasi pret.altfel ar pierde si este obligat sa puna macar un 5% adaos la piesa daca il trece prin magazinul societatii.asta daca emite factura.voi vrei sa va duceti la service si sa va coste mai putin decat moca.sau probabil si moca ar fi prea mult.concluzia:nu degeaba sunt piesele originale mai scumpe.puneti aftermarket si o sa vedeti diferentele si calitatile.

      • "... moca.sau probabil si moca ar fi prea mult.concluzia:nu degeaba sunt piesele originale mai scumpe.puneti aftermarket si o sa vedeti diferentele si calitatile. "

        Moca , nimeni nu vrea moca piesele , dar de ce tre sa ai 200-300 % adaos comerical , doar ca te numesti service autorizat X pentru marca Y ... Si la manopera la fel ... Si daca ar fi gata imediat , ar fi foarte ok , dar pana se apuca de ea , sau mai rau pana te programeaza ...

      • @cata
        Plimba ursul prietene.
        Te inteleg ca lucrezi pt un service de reprezentanta, dar lasa-ne dracu pe toti in pace cu abureli de genul "macar un 5%".

        Care 5%, ca isi pun gunoaiele si 500%.

        Explica-mi si mie, atat timp cat la un magazin online de piese auto, un filtru de ulei MANN costa 35 de lei, 4 litri de ulei Castrol EDGE costa 140 lei, si un filtru de aer MANN costa 70 lei -cam aceleasi preturi sunt si la depozite/magazine mari de piese,
        gunoaiele de la reprezentanta m-au umflat cu 1300 lei ?
        45 + 2 x 140 + 130 = 455 lei.
        De aici rezulta o manopera de 845 lei.
        Las-o naibii.

        Si asta s-a intamplat la Autoklass MERCEDES.

        SI sa nu uit, sa vezi cand iti schimba piesele doar pe factura.
        Noroc cu legea romaneasca, ca daca ii bagi pe cativa muisti in spital pt cateva zile (SUB 20) si nu ii desfigurezi/nu le rupi oase, primesti doar AMENDA.
        Asa merita tratate gunoaiele ce te fura.

        referitor la piese originale si piese aftermarket.
        Pai ori esti prost, ori te faci.
        Iti dau exemple in care piesele aftermarket sunt de un MILION de ori mai bune decat cele originale.
        FRANARE: BREMBO si FERODO.
        DIRECTIE/SUSPENSIE: LEMFORDER.
        RULMENTI: SKF
        E lesne de inteles ca nu toate masinile vin echipate cu piese de la producatorii de mai sus, dar in schimb la majoritatea poti sa pui piese de la respectivii producatori.

        Asa ca nu mai lauda tu atata piesele originale, ca nu sunt toate facute de producatori renumiti.

      • ... deci nu e nici o diferenta ca am pus la un Ford Cougar, o lampa stop spate, in reprezentanta cu 312 euro si dupa aceea am gasit sh (originala) pe net cu 40 euro? ... m-a durut la bascheti pentru ca am luat-o pe asigurare. :D ...

  4. toate service-urile te ard la piese. ca sa nu mai zic de manopera.
    sau poate le-am gasit eu doar pe cele paguboase

    • asta pt ca de cand pleci de acasa spre service spui: oare o sa ma arda si asta?? daa sunt sigur.si cum deschide gura seful service-ului si iti propune un pret,ce zici?? gata m-a ars! eram sigur! fa-ti casco si scapi de probleme

    • Pai si din ce sa scoata bani service-urie ? daca nici manopera sa nu ceara...si eu sunt de parere ca mai bine imi repar eu ”cotetzu” dar cateodata tre sa meri si la Ei!

  5. Titlul, nu mie se pare deloc potrivit!

    Titlul, te duce cu gândul la vreo ţeapă pe care ţi-ai fi luat-o, folosind internetul!

    Deci, schimbă titlul!

    • asa e. si articolul este de 2 lei.plus ca astfel de articole pun intr-o umbra proasta service-urile auto de catre acesti" soferi" de carute care nu-si permit nici sa schimbe un filtru d'apoi sa mai treaca pe la service.

      • @cata
        Mars ma, ca deja prea mult pupi in cur service-urile.

        Sunt curios tu ce masina ai de te crezi asa jmecher ?
        Probabil vreun golan luat in RATE.

        Eu de ex am un E class W211 si un Land Cruiser 120.
        Si chiar nu am chef sa ma duc in reprezentanta plii, unde facturi mai mici de 1000 de lei nu stiu sa dea, si si alea pt schimb de ulei si filtre. Mai urat e cand esti obligat sa mergi datorita garantiei.

        Asa ca scuteste-ne naibii pe toti cu texte gen "soferi de carute".

        Ca nu toti suntem PROSTI sa dam de 3-4 ori pretul normal la niste GUNOAIE, care nu de multe ori ne FURA.

  6. La Service nu te "arde" la piese, pur si simplu ti le vinde cu un adaos comercial de 25-50% (sau mai mult, in functie de cat de nesimtie este ala si cat de mare este papagalul caruia ii vinde). Cei din service cumpara piesele de la aceiasi importatori de la care ai putea sa cumperi si tu - daca nu o faci tu iti cer ie in plus si ti le aduc la service, se ocupa de agitatia ce apare in momentul in care nu se potriveste, etc. (cu siguranta iti cere mai mult decat merita "agitatia").
    Mi s-a intamplat sa imi trebuiasca un cap de planetara de W169 si mi s-a dat un pret de 850lei ... dupa ce am sunat la mercedes am aflat ca originala costa 710lei :)

  7. Piesele SH sunt intr-adevar o solutie foarte buna nu numai din cauza pretului ci si a compatibilitatii, mai ales la elementele de caroserie. Am patit la un Espero acum cativa ani un jaf in urma caruia a trebuit sa pun un geam usa dreapta spate. La unul din cei mai cunoscuti dealeri de parbrize, lunete, etc. Am gasit la 90 lei cu tot cu manopera. La dezmembrari costa 60 fara manopera si am zis ca merita sa iau nou. Numai ca dupa trei ore de chinuiala la montaj baietii de la O...pya mi-au dat banii inapoi si m-au trimis acasa fara geam. Ce se intampla? Geamul era putin mai gros si nu culisa atat de liber pe cat ar fi trebuit. Era cu macara electrica iar geamul respectiv cobora cu greu iar la ridicare doar cativa centimetri. Deci m-am dus la dezmembrari si am luat geamul SH cu 60 lei si l-am montat singur ca acum eram doctor la montaj dupa ce statusem trei ore in Fundeni. No comment anymore...

    • Din intamplarea asta ai putea sa inveti ca mergand la 'unul dintre cei mai cunoscuti dealeri de parbrize, lunete, etc.' este ca si cand ai fi vazut ca afara e vopsit gardu' si inauntru-i leopardu'..

  8. Ideea e ca cei din service au si ei adaosul lor, mult mai mare decat la un magazin de piese auto, nu tin cont ca le platesti si manopera! Sunt patit si eu, cu piesele noi (de caroserie), am luat bara fata noua, ca na sa fie noua, si cand sa o monteze nu cadea exact, se cunoaste spatii intre bara si aripa, deci, concluzie, la parti de caroserie se merita luate din dezmembrari pe original, e mai sigur si mai ieftin, si poate chiar mai rapid...

  9. Super articol! Si pe mine m-au salvat internetul si piesele originale second-hand. Si am facut o economie frumusica, pentru ca paguba era mai mare. :)
    Evident, tot din vina mea.
    O sa completez si formularul. Sper ca pe viitor sa descopere cat mai multi minunea numita internet. :) )

  10. Cazul tau a fost unul "fericit" avind in vedere ca ai inlocuit ceva la vedere, anul trecut eu am schimbat distributia (sau asa am crezut) la un service, motorhome otopeni, cu piesele mele cumparate din alta parte, si dupa aproape un an a inceput sa se auda un zgomot mic la motor, m-am dus tot la ei si au zis ca mi sa stricat distributia si trebuie inlocuita total, asta fara sa se uite la distributie, doar la alternator fiindca de acolo le spusesem ca vine zgomotul. Am mers la alti mecanici si am schimbat distributia si dupa ce au vazut piesele uzate, pompa de apa si role, au spus ca nu mi se inlocuise distributia, mi s-au furat piesele de cei de la service si probabil vandute la altii + taxat pentru o manopera inexistenta. Stati cu ochii pe mecanici cat puteti de mult, cei de la service au obligatia, prin lege, sa va dea inapoi piesele uzate fiindca sunt ale voastre.
    Scuze daca am fost offtopic

    • mie mi-e greu sa cred asa ceva.plus ca daca le-ai fi cumparat de la service piesele,ai fi avut garantie 6 luni.daca ti-oi fi luat distributie de 100 de lei cred si eu.role sau intinzator facut prin bangladesh.....daca cumparai piesele de la ei nu si-ar fi permis sa faca asa ceva,asta daca au facut.eu unul nu cred.

      • Am avut un kit de distributie contitech, m-am uitat la alte curele uzate si am vazut diferenta, la mine era uzata, la fel si la rola intinzatoare, avea joc, iar pompa de apa facea zgomot, nu cred ca se pot strica toate componentele intr-un an, si repet, omul de acolo nici nu sa uitat la distributie, sa uitat doar la alternator si atit fiindca de acolo am crezut ca vine zgomotul si doar acolo sa uitat, inca avea datele masinii mele in baza de date cand mi-a schimbat distributia si ,probabil, si-a amintit ca nu mi-a schimbat-o cand ma vazut.

        • Tot acest om, stefan, a mai spus ca daca o singura piesa este defecta trebuie schimbat tot kit-ul de distributie, indiferent care piesa, pompa de apa, rola intinzatoare sau curea, pur si simplu omul a banuit ca, fara sa se uite la distributie, trebuie schimbata total.

  11. Dupa plata si rasplata !!! nu poti avea un produs ce costa 1240 ron (doar exemplu) acelasi produs identic la aproape jumatate de pret ideea e ca trebuie doar sa deschizi bine ochii la fel cum o masina din acelasi an cu dotari minime valoreaza 8000 de euro cu alta dotata full la 12000 conteaza micile si importantele amanunte in orice situatie !!! Insa ca sa ajungem sa cunoastem toate amanuntele din ceea ce ne inconjoara ar treb ui sa fim al 2-lea Einstein iar asa ceva nu exista ! Stima .

  12. Tu vorbesti serios? Ai BMW si nu ai bani de o aripa si un far de origine? Ia-ti tata logan , d-asta sunt toate cojile pe toate drumurile:))

  13. Bara Anton (anonim)

    Subscriu la varianta pieselor din dezmembrari sau de pe NET. Am cautat pana am vazut negru un bandou lateral pentru usa fata (Opel Astra G) si mi se cerea nou ~120 ron. L-am gasit pe un forum al opelistilor la 15 ron si mi l-a si adus in Oradea cand a avut drum cu ocazia "Opel Fest (Felix)". Inca un exemplu: mi-au rupt niste dobitoci noaptea stergatorul de luneta si pe net, doar bratul il gaseam la aprox 100 ron cel mai ieftin (nou). Am mers la dezmembrari si l-am gasit (aproape nou), brat + stergator la 60 ron, trebuind sa ii schimb doar lamela de cauciuc.
    Cauta si vei gasi. Totul e sa nu te arunci cu capul inainte la prima oferta pe care o ai.

  14. La STAR SERVICE Tulcea am fost sa intreb cat ma ajunge revizia la masina (Logan-60000km),,schimbat uleiuri,bujii,distributie,amortizoare fata,pompa apa.,becuri la far,total 2400 lei fara manopera ->omfg. Asa ca am comandat piesele de pe internet si m-a ajuns aproape 1300 lei tot ce am precizat mai sus,bineinteles originale+garantie(pompa de apa,amortizoare,kit distributie),iar manopera 370 la un alt service. Deci am facut o economie de peste 1000 lei calculand si manopera probabil de peste 600 lei de la STAR SERVICE.

    • Stai linistit nu te imbata cu apa rece, ca daca iti crapa distributia dupa 2 ani cand iese din garantie (daca ai asa ceva de unde ai cumparat-o) o rupi in fericire. E o vorba batraneasca: suntem prea saraci sa ne permitem lucruri proaste. Mai bine strangi cu cateva luni inainte si te pregatesti psihic pentru investitie iar apoi stai relaxat 4 ani decat in piese aftermarket si mai ales de pe net. O alta varianta pe care o sa o fac cand imi voi schimba distributia: am un mecanic bun in care am incredere si piesele mi le cumpar din reprezentanta direct si asa macar mai tai din manopera

      • Chiar nu inteleg ce aveti unul cu piesele luate de pe net.

        Pai frate, exista magazine online de piese auto cu preturi incredibil de bune.
        Si ma refer la piese BREMBO, LEMFORDER, SKF, MANN, BOSCH, TRW samd, nu la gunoaie gen starline si altele.

        Pt distributie, iti recomand sa cauti un magazin online si sa cumperi kit-ul de distributie marca CONTITECH sau BOSCH.

        Si chiar nu vad care e problema in a iti lua piese online, dar de marca buna, fata de a cumpara de la reprezentanta.

        Dar ce sa ii faci, la noi prostia e mare si e multa.
        Prefera multi sa dea cu mult mai mult la reprezentanta si la service-urile lor, desi aceleasi piese, de aceleasi producatori le gasesti cu mult mai ieftin la alte magazine.

        Sa nu mai zic de manopera, care e FOARTE SCUMPA SI FOARTE PROASTA.

  15. Intamplarile mele legate de piese SH. Din start.. prefer piesele SH, originale in locul celor aftermarket plus ca poti avea norocul sa gasesti la culoare si economisesti vopsitul. Intr-o zi am ramas fara capacul de la oglinda pe stanga... mi-a lovit cineva oglinda in parare si am ramas fara capac si rama. Asa ca m-am dus in Vitan in targ sa caut una la cei de la dezmembrari. Imi spune omu pretu de 120 de lei si ii las si un avans, stand linistit ca mi-o aduce in ziua respectiva. Revin cu un telefon inainte sa ma duc si imi spun ca din pacate nu au electrica asa cum vroiam eu si au doar manuala. Culmea.. cand am lasat avansul avea electrica pe stoc dar nu stia culoarea. Asta prima patanie. In iarna am atins bara in spate plus ca mai era si prin alte parti luata mai mult sau mai putin serios.. si m-am hotarat sa o schimb.. avand in vedere ca una SH la culoare era in jur de 200 de lei.. iar vopsitul.. doar vopsitul era 300, aici nu mai intra indreptat si ce mai trebuia sa faca. Sun la multi.. care mi-au spus.. ca au... dar sa revin in 2 minute ca acum demontau ceva. Pot sa spun ca la toti cei pe care i-am sunat si imi spuneau ca au piesele pe stoc.. la al doilea telefon nu le mai aveau. Asa ca am renuntat sa iau bara.. dar mi-am luat vopsea si ce-mi mai trebuie sa o fac singur.. cost 150 de lei... si a iesit impecabil. Oglinda pana la urma am luat una aftermarket... care pot spune ca e foarte prosta.. e slaba... se misca foarte usor daca vreau sa o rabatez si are goluri mari la imbinari... sticla.. de o calitate proasta plus ca vedeam spatele masinii ca si cum l-as fi avut in ceafa.. asa ca am pus sticla de pe cea veche. Aftermarketul... mereu va fi de o calitate mult mai proasta sau va avea probleme cu ce a fost original pus pe masina... Si asta o spun din experienta si nu de o masina sau doua...

  16. Am citit tot pana acum si sa va spun parerea mea de trecut prin carpeli cu piese noi si cu piese din dezmembrari; pana sa ma scol din somn am tot platit prin service-uri reparatii "n" la "n" masini; daca vrei sa te scoti mai ieftin la orice masina ai avea (mai greu la renault ca aici multe piese se gasesc doar pe original si sunt cam scumpe dar nu e o regula) cauta pe net ca se gasesc o groaza de importatori de piese aftermarket si originale si vei reusi sa mai pastrezi ceva bani in buzunar; daca alegi varianta de aftermarket, piesele sunt mai ieftine, in proportie de 70 % se potrivesc din prima fara modificari iar in proportie de 50 % sunt aproape de calitatea pe care o astepti; daca alegi varianta de origine, sunt mai putini cei ce le aduc si de multe ori poti lua teapa pentru ca, chiar daca pe ea sunt timbre, etichete ce spun ca ea face si drege, in momentul cand ajunge pe masina nu se mai potriveste. Eu personal, in ultima vreme, nu am mai aruncat banii pe service-uri (nu vorbim de lucruri complicate gen motoare, cutii si tinichigerie avansata) ci mi-am reparat singur cazanul din dotare si nu am dat gres. In consecinta: daca nu ai doua maini de stanga, daca ai un prieten mecanic, daca ai o masina fara prea mari pretentii (masina ce se invarte pe la 5000 euro), poti cauta si cumpara piese mai ieftine de pe net, le poti monta singur sau cu ajutorul unuia cu garaj cu groapa si cu banii ce-ti raman poti face altceva; dar trebuie sa stii ceva: daca piesa respectiva se strica inainte vremii, daca nu reusesti sa o montezi cum trebuie si mai strici altceva pe alaturi nu mai ai cu cine te certa sau pe cine sa tragi la raspundere ci doar sa te dai cu capul de gard. Ce pot spune...plusuri si minusuri...

    • cu piesele aftermarket in cutii originale sunt de acord cu tine.dar cu restul...te mai miri dupaia cand te duci la service de ce "te ard" mecanicii.pai cand le spui ca ai vrut tu sa faci si nu ti-a iesit...si chiar si daca nu le spui se vede ca e carpeala de amator...asta si meriti.sa te "arda".sa nu mai zic ca risti sa uiti sa strangi vreun surub si sa mai oori si oameni nevinovati.ca de mecanicul degeaba e mecanic.eu nu pot fi??

  17. Nu mereu sint corecti , ci mereu sint incorecti ...din punct de vedere al meseriei ...vai...de mama noastra...ce scoli si ce specializari au, numai ei stiu. Cei cu specializari si scoala serioasa , nu stau in Romania pe 3 lei , asa ca rar gasesti pe cineva seros. De aceea nu vreau sa renunt la Dacie , multi spun ca este proasta .. Da asa este , dar este facuta din piese proaste ,insa are marele avantaj ca poti sa o repari tu , nu este pretentioasa si poti sa vii cu ea acasa daca face figuri pe drum. Cu astea noi straine .. NIX ! acolo ai ramas si pe urma incepe circul... de la transportul pe platforma spre sarvice, pina o scoti de acolo ...Asa ca fiecare cu avantajele si dezavantajele ei. Nu-mi cade rangul daca ma minjesc pe miini si nevasta nu o sa agat niciodata cu masina, aia de au facut asa ceva au luat plasa si ca sa ma deplasez din A an B si Dacia este buna , plus ca nu ma ia astia cu radarul ca am depasit viteza limita .

  18. opris mihaita (anonim)

    ha lucrez ca mec auto,da au dreptate baieti de mai sus,toate servisurile unfla preturile la piese se stie .nu va mai grabiti,sau nu mai fiti comozi cautati piesele voi si veti fi cel mai multumiti.slava domnuli acum aveti netu care va ajuta ft mult.si nu uitati sa cereti anapoi piesele schimbate ,si asa santeti aproape siguri ca sant schimbate,dar si atunci mai sant dubi.deci ochi mari deschisi ca daca nu va arde buzunaru.va pupa eu.

  19. problema este ca nu va obliga nimeni sa-i dai banii pe piese.este vorba de cerere si oferta.el cere tu ii dai iti convine bine nu iarasi bine.sunt pe net o groaza de piese care mide care maiproaste sau mai bune.toti vand "cei mai bun"???!!!!.dar daca pui un filtru de benzina after market si se infunda injectia ca pleaca hartia din el cum este cu diferenta?!!!dac-l montezi acasa ai garantie?deci daca te duci la service trebuie sa ai si garantie la lucrare.probabil de aceea este mai scump.inca un pont la service se poate negocia manopera si la piese.(ma refer la cele modeste)

  20. aveti grija cand cumparati faruri si oglinzi second hand. sunt la dezmembrat multe masini de ANGLIA si farurile nu bat bine pe sosea iar oglinzile nu vezi in ele (ma refer la ansamblu nu sticla)

  21. avem service in oras, iti pune piesele un pic mai scump decat in magazin, fara manopera si cu garantie. dar garantia este garantie, daca iti monetaza o p[iesa si se intampla ceva nasol din vina ei iti reapara toate problemele cauzate de de aceea piesa. nota 10 lor. Tulcea.

  22. Sa clarificam ceva de la inceput, orice service are adaos la piese ca altfel n-ar merge treaba....parerea mea e ca tine de client cum se informeaza inainte de a-si face reparatiile...unele service-uri au adaos mai mare altele mai mic.
    Dar mai toate service-urile(ma refer aici la cele multimarca, nu service-urile "autorizate") isi cumpara pe cat posibil piese de calitate pentru ca altfel tot ei au de pierdut. Nu prea le prinde bine cand vine inapoi un client si incepe sa faca scandal ca service-ul aduce piese de doi bani din china.
    Asa ca mai degraba ai sansa sa iei ceva bun direct de la service care isi aduce marfa de la furnizori stiuti de el, decat sa dai tu searci pe goagal si sa iti cumperi primul chilipir care-l gasesti de la vreun pulica franaru' care-ti spune el ca piesa e originala si ca are cele mai mici preturi si te trezesti cu vreo trompeta contrafacuta....daca PRETUL E PREA MIC e clar ca cv nu-i in regula cu piesa...
    Hai sa nu ne mai imbatam cu apa rece.

    Repet tine de client cum se informeaza!

  23. Parerea mea e ca merita sa cumperi piesa SH de pe masini dezmembrate deat sa iei piese compatibile noi.
    Uneori ai aceleasi costuri dar calitatea este net superioara.
    Referitor la service....eu m-am saturat de mecanici care mai mult carpesc decat sa faca ceva bine de la cap la coada.

  24. Adevarat, trebuie adaos, dar ai vazut vreun service sa repare o piesa ? Aici e bun un mecanic care lucreaza in particular, poate e vreo garnitura veche sau altceva ce poate fi reparat sau cumparat de la dezmembrari, la service ti se spune sa cumperi piesa x + manopera. Iar la service-uri, nu prea le pasa de parerea clientilor, lumea e plina de oameni necunoscatori si de masini care se strica incontinuu. Cazul meu, citeste mai sus, e cat se poate clar ca unele service-uri nu mai tin cont de nimic, furt, minciuna si taxare pe o lucrare inexistenta

  25. stiam chestia asta demult, ca exemplu din ce am patit eu cu al meu clio: mi-au spart niste scandalagii gemuletul ala mic de la usa dreapta spate: nou pe net 350 lei, sunat la dezmembrari 50 lei; alt exemplu: ma loveste un audi cu numere straine si imi sparge aripa stanga: nou aftermarket pe net 150 lei, originala din dezmembrari 80 lei(din pacate alta culoare, dar si daca era noua tot trebuia vopsita)

  26. cei din service nu cauta decat sa te stoarca de bani eu am lucrat in service la dacia iar mecanici mai vechi acolo cand aveam masina de reparat si o lasa omu de ex skimb filtru de ulei+ulei le stergea filtru vechi in dadea cu vaselina la ulei scotea jumate si compleca cu ulei nou jumate evident astea sunt doar cateva din ex+ ca dupa ce termina reparatia cnd venea omu sa ia masina il tragea deoparte si cerea bani pt manopera separat nu conta ca omu are dacie bmw opel etciar dak te duci cu masina nici nu se uita la tn dak nu cotizezi din prima cu cv servisuri de kkt

  27. masina mea ford galaxy din 97, am fost la wes sistem pt o problema la clima, dupa ce mia cerut 200 lei sa demonteze o conductacrapata, lucru de 10 min fiind accesibila, am descoperit ca era crapata si valva de expansiune, ma duc in incaperea unde era grasu de la piese. se uita pe calculator si imi zice 380 lei.i-am cerut si eu o serie sa mai intreb si in alta parte ca mi s-a parut scump. dupa ce ma vb cu un prieten cu atelier si care putea s aimi aduca si el piesele necesare repararii climei vine grasu si imi zice ca are el una desigilata care mi-o da cu 250 lei. dupa ce dau si eu un telefon, vine la mine si imi zice 150 lei, de la inceput nentelesesem fara factura, deci de aici a inteles probabil ca ma poate prostii, apoi descoperim cu mecanicul ca nu era buna valva desigilata, imi aata cea buna de 380 lei si imi zice ca poate sa o dea cu 250. o montam si descoprim fisura si in radiatorul din bord, pt care imi face un pret de 900 lei cel mai ieftin. eu a doua zi am luat valva de expasiune identica( aceiasi firma si amabaljul era la fel) si radiatorul, acelasi cu 430 lei.le-am montat eu piesele, si am economisit aproximativ 500 lei in manopera.total am costat 1000 lei sa imi fac clima cu incarcat cu tot, daca faceam prin ei la preturile anuntate prima oara epaseam 2000 lei. deci pot sa spun ca un service mare cu renume nu e mereu cea mai buna alegere,, in cazul meu a meritat sa merg inca 2 zile fara clima vara asta, am facut o economie cat salariul altora, eu zic ca a meritat,

    Pentru cei care nu stiu, service-urile mari au su discount la piese fiindca iau multe piese deci daca te tiganesti putin poti lua o piesa la pretul de depozit fara ca tu s amai fi nevoit s amergi al depozit, adica dec e sa mergi tu din capat in capat de oras sa iei o piesa mai ieftin, cand depozitul oricum ii va livra service-lui piese, diferenta e ca in loc sa iei tu piesa cu x lei o ia serviceu-ul cu x lei- discount si ti-o vinde cu pretul x de la depozit, din care scazi carbutantul tau.merita incercat, dca un ki de distributie e 800 lei la depozit si la service e 1050 poti s aincerci sa te tiganesti s ail iei la pretul depozitului, oricum serviceul are discount is il ia cu 650 si castiga bani si la retul depozitului

  28. nush cum ai luat u piesele asa scumpe..... far originak hella sau valeo e undeva la 3-3 jumate si o aripa second e 70 de lei, noua e 140 de lei... si eu am 3 bmw in momentul de fata..... cand le-am cumparat au fost lovite zagriate ruginite ...... dar e foarte usor de lucru la bmw....aripi, faruri,brate de schimbat etc.......nu iti trebuie facultate

  29. Salut, pot spune ca nu toate piesele de pe net care scrie pe ele bosch sau altele consacrate sunt originale sau de super calitate. Am cumparat acum vreo 6 luni un set de saboti frana Bosch de la karma parca sau din garaj, daca stiti la ce ma refer. Si surpriza ! sabotii erau ok, unul insa avea joc foarte mare in boltz plus ca erau ferodourile roase(ziceai ca a muscat un pic cineva din ele) - daca le montam aveam surpriza sa se sparga vreun frodou si ma mai certam si cu clientul ca i-am montat defectuos piesele noi de marca buna. Am pus mana pe telefon, l-am chemat pe om, i-am aratat "bubele" si asta a fost. Am schimbat piesele TRW si s-a vazut diferenta. Aveti grija ! O zi buna.

  30. cata=gunoi al societatii, face parte din categoria celor care pun taxe pe orice si te fura cu orice ocazie.
    am impresia ca lui Ion (ceva imi zice ca e un taran cu 4 clase care a pupat in cur strinii si care acum are un mercedes) nu ii plac BMW-urile.
    un sfat: fratilor,daca va place sa fiti lingusiti cu vorbe frumoase si sa fiti amagiti de papagalii de la service asta e pretul pe care trebuie sa il platiti, un schimb de ulei,o aripa,un spoiler, o portiera poti sa o schimbi si acasa (daca ai timp si nu tie teama sa te murdaresti) .

    Ioane, nu aici tie locu ;)

    Bafta!

  31. nu prea stiti despre ce vorbiti . sa iei piese second hand este cea mai buna solutie cu ce ma incalzeste pe mine ca am aripa noua si trebuie sa bat cu ciocanul in ea ca sa intre acolo . am prieteni la serivce-uri autorizate de reprezentanta care au vazut si mi-au povestit cum merge treaba cand te duci cu masina lovita si iti zice ai intaritura bara lovita trebuie inlocuita si tu zici ok o inlocuim ei de fapt ti-o indreapta pe a ta cea veche si cea noua care ajunge pe asigurare o baga la ei in magazie si exemple sunt multe dar fiecare cu mentalitatea lui .

  32. al dreaqu internet, stai departe de el si nu mai ne da mailuri

Lasă un răspuns

Login pentru a posta cu utilizatorul 4Tuning.

*

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>