De ce nu se fabrica mai multe modele subcompacte decapotabile?

De ce nu se fabrica mai multe modele subcompacte decapotabile?
  • Un designer a realizat variante cabrio virtuale
  • MINI, Smart si Fiat sunt printre putinii producatori actuali
  • In viitorul apropiat nu se asteapta cresterea numarului de vehicule cabrio
Distribuie pe Facebook

Indiferent ca se numeste segmentul subcompact, mini sau supermini, aceste automobile urbane au incetat pur si simplu sa se mai fabrice intr-o versiune cu plafon rabatabil sau textil. De ce oare?

In trecut, am vazut o multime de vehicule fabricate in varianta decapotabile. De la Ford Ka, pana la Mitsubishi Colt, Peugeot 206, Nissan Micra si lista poate continua mult si bine. In prezent, doar cei de la MINI se mai joaca in acest domeniu, in rest, orice alt producator renuntand la versiunea de caroserie cabriolet pentru vehiculele din aceasta categorie. Au ramas doar variantele hatchback, sedan, coupe si break, insa tot ce este fara plafon... a disparut in neant. De ce oare?

Fara indoiala, motivul principal este lipsa succesului. Pretul unui model mini cabriolet este mai mare decat pretul variantei normale. Si pentru ca discutam de un vehicul exclusiv folosirii in mediu urban, poate ca nu s-au aratat asa de multi clienti care sa fie dornici de a combina utilitatea cu placerea, la un pret mai mare. Cine isi dorea sa cumpere un cabriolet, apela pur si simplu la o clasa mai mare. De ce si-ar cumpara cineva un Polo decapotabil cand poate lua direct un Golf?

Pe langa pretul ceva mai mare, masinile cabriolet din aceasta categorie mai aveau un defect: dupa ce ca sunt mici si au un portbagaj minuscul, majoritatea spatiului era ocupata de plafon, atunci cand era decapotat. Si principalii clienti erau femeile, femei care totusi cautau putin spatiu de cumparaturi, de un scaun pentru copil, de niste prietene si tot asa...

MINI decapotabile

Insa cel mai mare defect al masinilor decapotabile din clasa mini era cu totul altul. Erau al naibii de urate! Sa ne aducem aminte, cu groaza, de Nissan Micra Cabriolet, de Mitsubishi Colt CZC sau de Peugeot 205. Atunci cand aveau plafonul ridicat, erau al naibii de urate. Si, in ciuda faptului ca designul era semnat de Pininfarina, rezultatul final era destul de nereusit. Pentru ca nici nu avea cum altfel. E greu sa inghesui un plafon rabatabil sau textil intr-o masina atat de mica...

MINI decapotabile

Oricum, cineva s-a gandit ca nu strica sa ne arate cum ar putea fi masinile din ziua de azi intr-o varianta cabrio. Din poze nu arata deloc rau, insa momentan ii lasam in viata reala doar pe cei de la Smart, MINI si Fiat sa se joace cu asa ceva. Pentru ca istoria ne-a aratat ca e greu sa faci ceva mic, frumos si ieftin pe care sa-l cumpere multimea.

MINI decapotabile

MINI decapotabile

MINI decapotabile

MINI decapotabile

MINI decapotabile

MINI decapotabile

MINI decapotabile

MINI decapotabile

MINI decapotabile

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (12) Poze MINI decapotabile
mai multe