Renault Alpine A110-50 - Galerie foto, plus specificatii tehnice complete

Renault Alpine A110-50 - Galerie foto, plus specificatii tehnice complete
Pentru a marca aniversarea a 50 de ani de la lansarea modelului emblematic Alpine Berlinette, Yann Jarsalle, Designer, si Axel Breun, Concept & Show Car Director la Renault Design, au reinterpretat reperele originale de design integrandu-le in noua identitate vizuala a Renault.
Distribuie pe Facebook

Initiata de Laurens van den Acker o data cu revelarea concept car-ului DEZIR, noua viziune de design se va regasi declinata pe toate modele viitoare Renault.

Noua identitate vizuala a partii frontale, cu sigla supradimesionata, a fost adaptata pe concept car-ul Alpine 110-50, un model care inglobeaza forta pasiunii Renault pentru motorsport. "Pentru intreaga echipa, implicarea in creatia conceptului Alpine a fost un vis devenit realitate. Am vrut sa realizam o masina adaptata timpurile noastre, dar care sa rezoneze cu trecutul sau ", Laurens van den Acker, Senior VP, Corporate Design. Produsa de Faster, caroseria din carbon arboreaza o noua nuanta de albastru care reinterpreteaza intr-o nota contemporana "albastrul Alpine".

Renault Alpine A110-50 - Galerie foto, plus specificatii tehnice complete

Renault Alpine A110-50 - Galerie foto, plus specificatii tehnice complete

Fiecare panou mobil beneficiaza de o cinematica demna de cele mai frumoase G.T- uri.: capota fata se deschide spre fata, in timp ce capota spate spre spate, iar portierele au o deschidere tip "fluture". Ajungand pe locul soferului, privirea este imediat atrasa de portierele din carbon. Intreg interiorul acestui vehicul cu doua locuri, dominat de tonuri de negru, vorbeste despre calitatea fabricatiei si caracterul sportiv al masinii.

Produs al expertizei recunoscute a Renault Sport Technologies, Renault Alpine A110-50 este impregnat de spiritul competitional. Modelul beneficiaza de intreaga experienta dobandita cu Megane Trophy, folosind baza tehnica a acestuia. Foarte apreciat deja de catre pilotii WORLD SERIES by RENAULT, sasiul tubular cu care este echipat Renault Alpine A110-50 a fost rigidizat si supus mai multor modificari. Arcul habitaclului si traversa de rigidizare centrala din compartimentul motor au fost modificate de Tork Engineering astfel incat sa fie adaptate inaltimii vehiculului, mai redusa decat la Megane Trophy.

Renault Alpine A110-50 - Galerie foto, plus specificatii tehnice complete

Renault Alpine A110-50 - Galerie foto, plus specificatii tehnice complete

Proiectarea digitala a fost realizata de Renault Design, Koller si Etud Integral, iar montajul final de catre Protostyle. Distributia masei finale este aproape ideala, cu un procent de 47,8 % pe fata. Pentru a facilita munca echipelor de mecanici, concept car-ul este prevazut cu un sistem de cricuri pentru ridicare. Acest echipament pneumatic, specific curselor de anduranta, permite in special schimbarea extrem de rapida a rotilor.

Eficacitatea concept car-ului Renault Alpine A110-50 se datoreaza in buna parte efectului de sol. In partea frontala, un spliter disimulat in scut genereaza o scadere a presiunii, ceea ce conduce la o mai buna aderenta la sol si la o aerodinamica semnificativa . In spate, un difuzor accelereaza fluxul de aer pe sub vehicul. Efectul de sol, prin urmare, reprezinta mai mult de o treime din forta de apasare a masinii, restul fiind completat de un eleron spate ajustabil.

Renault Alpine A110-50 - Galerie foto, plus specificatii tehnice complete

Renault Alpine A110-50 - Galerie foto, plus specificatii tehnice complete

Ampatamentul Renault Alpine A110-50 este identic cu cel de pe Megane Trophy - 2625 mm, ecartamentul fiind putin mai mare - 1680 mm in fata si 1690 mm in spate. Pe jantele de 21'', care sunt fixate printr-o piulita centrala, fiind specifice acestui vehicul, sunt montate anvelope Michelin omologate pentru sosea. Amortizoarele Sachs pot fi ajustate in compresie si detenta si sunt montate direct petriunghiurile de suspensie inferioare. Exista numeroase optiuni de reglaj independent: unghi de fuga, unghi de cadere si paralelism, garda la sol, anti-ruliu.

Supradimensionat, potentialul de franare al Renault Alpine A110-50 este pe masura performantelor sale. In fata, discuri ventilate din otel de mari dimensiuni, cu un diametru de 365 mm, sunt controlate de etriere cu 6 pistoane. In spate, diametrul discurilor este de 330 mm, etrierele comportand 4 pistoane. Renault Alpine A110-50 este dotat cu un bloc motor Renault V4Y, un V6 3,5 24V amplasat in spate central, care livreaza 400 CP. Carterul inferior (semi-umed), componentele mobile (pistoane, biele, arbore cotit), distributia (arbore cu came, arcurile supapelor) si sistemul de esapament sunt adaptate in raport cu modelele de serie.

Renault Alpine A110-50 - Galerie foto, plus specificatii tehnice complete

Renault Alpine A110-50 - Galerie foto, plus specificatii tehnice complete

De asemenea, Renault Alpine A 110-50 preia de la Megane Trophy V6 sistemul de admisie din carbon. Concept car-ul Renault Alpine A110-50 este echipat cu o cutie de viteze secventiala semiautomata, in 6 trepte si cu un ambreiaj dublu disc, ce poate fi comandat atat de la pedala cat, si cu ajutorul unei palete situate pe volan. Cutia de viteze este dispusa longitudinal, in spatele motorului si inglobeaza un diferential cu functie de auto-blocare, cu alunecare limitata (discuri si rampe) a carui pre-incarcare este reglabila. Ambreiajul dublu disc cera-metalic este de asemenea specific acestui vehicul. Este actionat automat la trecerea intr-o treapta de viteza inferioara, asigurand astfel o schimbare rapida a vitezelor si o fiabilitate excelenta.




Renault Alpine A110-50 - Promo Oficial



Noul Renault Alpine A110-50 in actiune

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (40) Poze Renault Alpine A110-50 Concept
mai multe