Dacia Logan MCV, numai 3 stele de siguranta la testele EuroNCAP

Dacia Logan MCV, numai 3 stele de siguranta la testele EuroNCAP
  • 57% punctan pentru protectia pasagerilor adulti
  • 38% punctaj pentru sistemele auxiliare de protectie
  • In cazul unui impact frontal, masina s-a comportat slab
Distribuie pe Facebook

Euro NCAP, autoritatea in domeniul sigurantei rutiere la nivel european, a testat noul Logan MCV. Din pacate, din sesiunea de teste la care au luat parte 12 autoturisme, Dacia Logan MCV a obtinut cel mai slab punctaj...

Euro NCAP a testat noul model de Logan in varianta MCV. Din pacate, masina romaneasca a reusit sa obtina doar 3 stele de siguranta din totalul de 5 posibile. Masina testata a fost un model cu motor 1.5 dCi cu 5 portiere, avand o greutate de 1216 kg, care a fost supus la mai multe teste de impact, atat frontale, cat si laterale.

Protectia pasagerilor adulti 57%

Conform detaliilor furnizate de Euro NCAP, Dacia Logan MCV, in urma impactului frontal, s-a comportat dezastruos. Caroseria a suferit deformari masive in partea de sus iar manechinii de la bord au inregistrat rani masive in partea toracica, dar o buna protectie a picioarelor si a genunchilor. Din pacate, pe partea soferului, bordul si coloana de directie, dar si cutia de sigurante si alte ornamente s-au miscat de la locul lor, oferind o protectie slaba a pasagerilor.

In urma impactului, podeaua s-a rupt in partea din fata si cutia de viteze s-a deplasat spre sofer 14 centimetri, rezultand un punctaj slab. In cazul impactului lateral, pasagerii adulti de pe locurile din fata sunt, teoretic, protejati de airbaguri laterale, insa acestea s-au umflat in fata manechinelor de test, oferindu-le aproape nicio protectie la impact. Dacia Logan MCV a fost depunctata in cazul protectii capului din cauza airbagului care nu se activeaza in pozitia corecta.

In cazul testului de impact cu un posibil stalp sau copac, protectia pasagerilor in zona toractica s-a dovedit a fi slaba. Scaunul soferului a fost miscat din pozitia initiala si a acoperit mufa centurii de siguranta, ceea ce a dus la imposibilitatea scoaterii acesteia in caz de urgenta. Numai prin taierea centurii s-a putut face scoaterea manechinului de test. Un punctaj mic l-a obtinut Loganul MCV si in cazul impactului din spate, tetierele fiind neeficiente.

Dacia Logan MCV Euro NCAPDacia Logan MCV Euro NCAP

Protectia copiilor 75%

La polul opus, Dacia Logan MCV a reusit sa obtina un punctaj maxim la capitolul protectiei copiilor de maximum 18 luni, asa cum au aratat inregistrarile manechinului. In impactul frontal, un copil de 3 ani care sta intr-un scaun special cu fata inainte a fost protejat destul de bine. Din pacate, senzorii au inregistrat forte majore in miscarea gatului copilului, ceea ce ar putea duce la un deces. Chiar daca exista o eticheta care il instruieste pe sofer cum sa dezactiveze airbagul pentru a pune un scaun de copil pe scaunul pasagerului, eticheta se putea scoate, asa ca nu a primit niciun punct pentru asta.

Protectia pietonilor 55%

Dacia Logan a obtinut un punctaj de 55% pentru protectia pietonilor. In urma testelor, s-a demonstrat ca masina ofera o protectie decenta, insa partea din fata a capotei are o forma incat dauneaza masiv in zona pelvisului in caz de impact, asa ca nu a primit punctaj. In schimb, capota ofera o protectie buna pentru zona capului unui pieton, insa o protectie slaba in cazul in care un pieton se loveste cu capul de stalpii parbrizului.

Dacia Logan MCV Euro NCAP

Sisteme auxiliare de siguranta 38%

Dacia Logan MCV are ESP in varianta standard, ceea ce este bine. Are si un reminder pentru centura de siguranta si pasager, care este tot standard, dar nu are si un martor acustic sau luminos pentru pasagerii de pe bancheta spate. Logan MCV este dotat si cu pilot automat, insa pentru ca acest sistem nu este unul standard pe toate modelele, nu a fost luat in calcul. Nu exista, asa cum era de asteptat, la modelele Logan, niciun sistem de asistenta la schimbarea benzii sau la franarea de urgenta.

Dacia Logan MCV - 3 stele de siguranta la testele Euro NCAP, un rezultat asteptat

Poate ca, totusi, 3 stele de siguranta la testele Euro NCAP este prea putin. Ne-am fi asteptat macar 4 stele din partea masinii romanesti. Insa trebuie sa nu uitam ca Dacia fabrica masini accesibile, confortabile si spatioase, care ofera strictul necesar. Si daca ne uitam la punctaj, e clar ca cele 3 stele de siguranta se datoreaza exclusiv lipsei de sisteme aditionale de siguranta, un capitol la care Dacia inca nu sta bine. Nu este greu sa faci o masina sigura, dar este al naibii de greu sa pastrezi un pret mic. Si, momentan, Dacia vrea sa fie accesibila, nu cea mai sigura masina de pe piata.

Dacia Logan MCV Euro NCAPDacia Logan MCV Euro NCAP

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (6) Poze Dacia Logan MCV Euro NCAP
mai multe