Euro NCAP: 5 stele pentru aproape toate modelele 2011 testate in ultima perioada

Euro NCAP: 5 stele pentru aproape toate modelele 2011 testate in ultima perioada
Euro NCAP a publicat de curand un raport conform caruia 9 masini din 10 testate au primit punctaj maxim. Daca Audi A6, Volkswagen Golf Cabriolet sau Opel Ampera s-au bucurat de cate 5 stele, singura masina care a obtinut numai 4 stele a fost Kia Picanto.
Distribuie pe Facebook

Autoritatea in domeniul european de testarea a sigurantei rutiere, Euro NCAP, a realizat cateva teste de impact cu ultimele modele lansate in 2011. De la an la an, masinile primesc noi norme de siguranta, la fel si pentru anul viitor. Desi majoritatea masinilor s-au conformat si au devenit mai sigure, exista si modele care nu au primit nota maxima.

Luna aceasta, masinile care au primit punctaj maxim de 5 stele au fost Audi A6, BMW X3, Chevrolet Aveo si Orlando, Citroen DS5, Hyundai i40, Opel Ampera si cele doua VW, Golf Cabriolet si Jetta. Numai mezinul familiei Kia, Picanto, a reusit sa stranga doar 4 stele.

Conform spuselor lui Michiel van Ratingen, secretarul general de la Euro NCAP, Kia Picanto a fost depunctata pentru ca nu are diverse sisteme de siguranta in varianta standard, precum controlul stabilitatii.

Chiar si modelul Opel Ampera, care continua seria de teste ale masinilor electrice, a obtinut 5 stele, fiind catalogata drept o masina sigura, cu un echilibru bun si o structura fiabila, dar si cu o protectie buna la impactul lateral.

Cele doua modele de Chevrolet, Aveo si Orlando, au obtinut scoruri surprinzator de mari la protectia pasagerilor din fata in caz de impact, reusit un punctaj de 5 stele si cele mai multe puncte, 95% pentru siguranta pasagerilor adulti.

In schimb, alte masini au obtinut scor mare la protectia copiilor. De exemplu, Hyundai i40 si VW Jetta sau Golf Cabrio au iesit foarte bine la acest capitol, dupa cum spune si Michiel van Ratingen: "Noi incurajam masinile sa fie dotate cu sisteme de siguranta care ofera protectie in egala masura si pentru pasagerii din fata, cat si pentru copiii localizati in spate. Consideram protectia copiilor un punct important din punctarea globala a masinilor pe care le testam".

Se pare insa ca la capitolul "protectia pietonilor" masinile stau cel mai prost. Modele precum Audi A6, Opel Ampera si Citroen DS5 abia au obtinut punctajul "de trecere" la acest capitol, cu normale din 2011. Se pare insa ca niciuna din aceste masini nu ar mai obtine 5 puncte dupa reglementarile ce urmeaza in 2012. La acest test, una dintre masinile care a fost creata cu gandul la protejarea pietonilor este Ford Focus.

Ultimul criteriu de clasificare se refera la sistemele de siguranta ale masinilor. Citroen DS5 a primit 5 stele, fiind dotat cu sistemul de localizare de urgenta si multe alte sisteme care i-au adus un scor bun. Si noul SUV BMW X3 vine cu sistemul premiat Advanced eCall, un sistem ce transmite automat detalii in cazul unui accident.

Inca un sistem care a atras atentia celor de la Euro NCAP a fost de la Mazda: sistemul de monitorizare a masinilor din spate, valavil pe Mazda 3 si testat in 2009. Acum oficialii privesc cu alti ochi acest sistem si ii acorda mai mult credit, pentru ca anunta si avertizeaza soferul in cazul in care se apropie o masina prea tare.

Euro NCAP: 5 stele pentru aproape toate modelele 2011 testate in ultima perioada

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Crash Test DATA PUBLICĂRII: 25 August 2011