10 sfaturi din partea soferilor pentru Politia Rutiera la inceput de 2016

10 sfaturi din partea soferilor pentru Politia Rutiera la inceput de 2016
  • Nu va bateti joc de benzina cu noile autospeciale Volkswagen
  • Fiti mai aspri cu soferii care parcheaza in locuri nepermise
  • Luati-i la puricat mai des pe TAXIMETRISTI!!!
Distribuie pe Facebook

De ani de zile dam sfaturi soferilor, unele bune, altele mai putin bune, unele aplicate, iar altele ignorate. Insa noi vrem sa credem ca in general suntem un site care promoveaza un comportament civilizat in trafic, respectarea legii si respectul fata de ceilalti. Acum insa, am vrea sa le dam cateva sfaturi celor de la Politia Rutiera.

Din capul locului, vrem sa va felicitam si sa va aratam respectul nostru pentru munca efectuata in perioada Sarbatorilor de iarna astfel incat soferii sa circule in siguranta pe drumurile publice. Va multumim ca ati fost pe teren atunci cand noi am fost la distractie. Va multumim pentru ca impreuna cu cei de la Pompieri si Ambulanta ati fost prezenti la accidentele rutiere si ati salvat vieti. Si va multumim ca, incet-incet, reusiti sa faceti pasi mici dar siguri spre o normalitate lipsita de intimidarea soferilor, spagi si amenintari.

PS: nimic nu ne-a facut vacanta mai frumoasa decat stirea cu soferul incatusat si amendat cu 2500 de lei pentru ca nu a respectat indicatiile agentilor de la locul unui accident. Felicitari ca nu v-ati lasat intimidati si ca ati aplicat legea, asa cum trebuie sa o faceti de fiecare data!

1. Nu va bateti joc de benzina cu noile autospeciale Volkswagen

Da, afara este frig si motorul de 1.2 litri TSI de pe noile autospeciale Volkswagen consuma putin. Dar asta nu inseamna ca motorul trebuie sa functioneze in permanenta. Asa cum s-a intamplat in cateva cazuri, in care agentii dirijau circulatia, iar masina goala statea pe marginea drumului cu motorul pornit. Poate ca nu strica sa opriti motorul atunci cand nu sta niciun agent in habitaclu pentru a se incalzi: faceti si economie de carburant, pe care noi, cetatenii, il platim din taxele si impozitele achitate, dar contribuiti si la o poluare mai mica.

10 sfaturi pentru Politia Rutiera odata cu venirea zapezii

2. Echipati-va autospecialele cu anvelope de iarna calitative

Nu stim cum se stabileste bugetul pentru accesoriile masinilor din dotarea Politiei Rutiere, daca se face la nivel de oras, national sau de unitate. Insa pana acum, Loganele erau echipate cu cele mai ieftine pneuri de iarna de pe piata, uneori si resapate. Doar sa fie acolo, sa se poata deplasa masina cand e frig si ninge. Dragi sefi din MAI: nu mai faceti greseala asta! Un set de anvelope ieftine, de la producatori necunoscuti, pare o afacere buna pe moment, insa o sa tina doar 2-3 sezoane, nu 5-6 ca unele premium. Si vor oferi siguranta redusa, dar si performante scazute atunci cand este nevoie de franare si demaraj in regim de urgenta. Asa ca sfatul nostru este sa cumparati pneuri de la producatori consacrati, precum Michelin, Bridgestone sau Dunlop, facand economie de bani pe termen lung, dar si putand astfel sa beneficiati de siguranta maxima.

3. Faceti diferenta in trafic intre "fluidizarea traficului" si nesimtire

Daca fluxul de automobile pe cele mai aglomerate strazi este unul normal si nu se fac cozi, noi, soferii, trebuie sa circulam absolut legal, normal, conform indicatiilor semnelor si ale agentilor. Chiar si asa, desi nu este aglomeratie, desi la un semafor asteapta randuri de 4-5 masini, se mai trezeste cate un cocalar cu SUV sa depaseasca toata coloana pe sina de tramvai sau pe banda speciala de facut la dreapta, ca sa ajunga primul in intersectie si sa plece cel dintai. Asta se cheama nesimtire. Dar atunci cand intregul bulevard este blocat cat vezi cu ochii, asa cum se intampla pe Stefan cel Mare dimineata si dupa-amiaza, poate nu strica o mica sustinere din partea agentilor de Politie. Adica sa le faci semn amaratilor care stau in coada sa utilizeze si sina de tramvai, micsorand astfel traficul. Asta se cheama fluidizare. Ce vrem sa spunem este sa incercam sa adaptam infrastructura, si asa la pamant, la nevoile soferilor. Si sa iesim putin din aplicarea legii orbeste, cand nu este pusa in pericol siguranta rutiera.

4. Fiti mai aspri cu soferii care parcheaza in locuri nepermise

Si noi suntem soferi si stim cum este sa locuiesti intr-un oras in care 15 automobile se bat pe un loc de parcare. Nu vorbim aici de situatiile aberante pe care le invocau hotii de masini angajate de primarii sa le ridice: prea aproape de coltul intersectiei, pe trotuar sau langa o trecere de pietoni. Din pacate, deoarece nu exista suficiente locuri, mai trebuie sa parcam si in locuri interzise de Codul Rutier. Insa nu strica sa facem o diferenta intre masinile parcate ilegal, dar care nu incomodeaza cu nimic, si cele parcate ilegal si care dau dovada de o uriasa nesimtire si care pun in pericol siguranta tuturor. De exemplu, eu unul le-as lua permisele pe viata nesimtitilor care parcheaza in jurul centrelor comerciale, blocand o banda intreaga, cum e cazul Mega Mall, desi parcarea este gratuita si incapatoare. Sau cei care opresc cu avarii pe o banda, mai ales taximetristi, pe strazi aglomerate, obligandu-i pe soferi sa se inghesuie pe o singura banda. Dragi politisti, va rugam sa faceti diferenta dintre nevoie si nesimtire si sa nu ii mai iertati pe soferii care intrec masura!

10 sfaturi pentru Politia Rutiera odata cu venirea zapezii

5. Nu ratati reviziile obligatorii ale autospecialelor!

Noile masini care completeaza echiparea Politiei Rutiere, adica cele 400 de autospeciale Volkswagen Polo, sunt dotate cu motoare turbo pe benzina de 1.2 litri si 90 cp. Adica sunt niste propulsoare ceva mai pretentioase decat cele de pe Loganele cu care v-ati obisnuit pana acum. Asta inseamna ca orice intarziere a reviziilor periodice, adica schimburile de ulei si filtre, poate dauna destul de grav masinii. Asigurati-va ca totul se face la timp si ca la cel mai mic martor de bord aprins, care poate indica o problema, prezentati masina la service.

6. Faceti mai multe actiuni impreuna cu cei de la RAR

Atunci cand primiti misiunea unor actiuni de identificare a soferilor care incalca legea in trafic, nu strica sa mergeti pe teren si cu un echipaj al Registrului Auto Roman. De ce? Pentru ca atunci cand dati in trafic peste o masina care scoate pe evacuare mai mult fum negru decat submarinul Delfinul, fara cei de la RAR, nu puteti face nimic. Sau atunci cand dati peste un taximetrist cu anvelope, chipurile de iarna, din 1992, slick-uri, cu tobele sparte: fara un specialist RAR sunteti legati la maini si nu aveti ce masuri legale sa luati. Sfatul nostru este sa iesiti pe teren mai des cu RAR-ul si sa ii amendati din plin pe soferii ignoranti care indraznesc sa circule cu automobilele intr-o stare precara.

7. Luati-i la puricat mai des pe TAXIMETRISTI!!!

Probabil doar 1 din 10 masini de TAXI sunt in deplina legalitate. Restul insa ne pun viata in pericol zi de zi. Stiati ca anul trecut s-au facut 10 ani de la lansarea Daciei Logan in Romania? Stiati ca majoritatea automobilelor de TAXI sunt fix Logane din primii ani de productie? Stiati ca acum, in 2016, sunt foarte multe masini de TAXI care au depasit perioada de 10 ani de vechime permisa? Cat despre alte exemple uzuale de nesimtire galbena, putem discuta pana maine: blocarea unei benzi in asteptarea clientilor fix sub semnul de oprire interzisa, blocarea traficului pe avarii in asteptarea clientului la comanda, nefunctionarea vreunui stop pe frana facandu-te sa franezi in ultima secunda, bagatul cu japca pe banda ta, intoarcerea peste toate liniile continue din lume si tot asa. Apropo, dragi colegi de la Politia Rutiera: pentru taximetristi exista un Cod Rutier special in care nu se specifica obligativitatea semnalizarii schimbarii directiei de mers? Nu de alta, dar nu am mai vazut un TAXI care sa dea semnal de cand eram mic...

10 sfaturi pentru Politia Rutiera odata cu venirea zapezii

8. Lasati motorul sa se incalzeasca si sa se raceasca la noile autospeciale Volkswagen

Nu o sa va spunem ca orice masina a grupului VAG echipata cu motorul 1.2 TSI este o alegere gresita. Cu siguranta o stiti si voi. Insa acum, Politia Romana parca are o alta prestanta, arata mai bine, mai modern, mai impunatoare, de cand cu noile autoturisme. Insa, asa cum spuneam si mai sus, deoarece aceste autospeciale au motoare turbo, e bine sa aveti grija de ele. Si pentru asta, va sfatuim sa lasati motorul sa mearga la ralanti vreme de cateva minute, mai ales cand e frig afara, inainte sa va puneti in miscare. La fel si la oprirea motorului, daca ati mers mai puternic, ca sa lasati uleiul ce raceste turbo-compresorul sa circule si sa il raceasca. Astfel o sa prelungiti viata motorului, si asa unul nereusit semnat de Volkswagen.

9. Faceti un protest pentru schimbarea legii si cresterea drepturilor si autoritatii agentilor

Este o mizerie uriasa, un gunoi, o cacanareala, sa nu le acorzi politistilor autoritatea necesara aplicarii legii. Nu zice nimeni sa fiti ca in Statele Unite, unde orice agent are dreptul sa utilizeze arma letala daca cineva nu ii respecta indicatiile si sa impuscati cocalari care se cred zmei in fiecare zi (desi ne-am dori asta!). Insa nu e normal sa il anchetezi pe un politist care face uz de arma cand este amenintat si incoltit. Nu este normal sa vezi politisti carora le este frica sa scoata arma din toc din cauza unor anchete, chiar daca trag focuri de avertisment. Nu este normal sa vina un jegos cu BMW X6 si ceafa lata, sa urle de doua ori la un politist si acesta sa se faca mic si sa inchida gura speriat. Unde mai este autoritatea institutiei Politiei? Iesiti in strada, venim si noi, si cereti sustinerea legii, nu incurajarea incalcarii ei de catre orice smecher cu relatii, de catre orice cocalar obisnuit sa cumpere oameni sau de catre orice pustan de bani gata cu taticul sus-pus. Este zmeu, sare la bataie, injura agentul? Daca nu avem spray cu piper, un glont in picior nu strica niciodata. Ce naiba, ca nu suntem criminali...

10 sfaturi pentru Politia Rutiera odata cu venirea zapezii

10. Recastigati-va respectul pierdut!

Seful Politiei Rutiere Teleorman, Danut Dobre, prins ca lua spaga. Augustin Capalnas de la Politia Rutiera Bucuresti nu a avut niciodata permis de conducere dar conducea coloane oficiale si dadea sfaturi la televizor despre cum sa conduca soferii. Peste 80 de politisti de la Rutiera si de la DRPCIV erau cercetati intr-un dosar de coruptie pentru obtinerea unor permise de conducere ilegale. Cazul din Bihor al politistilor Dorel Crăciun, Kovacs Cristian, Milan Isai, Dorin Pojega si Nicolae Sorin Rus care se dadeau de la rutiera si luau spaga de la soferii straini. Si exemplele de politisti corupti pot continua la infinit, deoarece apar saptamanal...

Plus celebrele vanatori de soferi vitezomani in locuri aberante, unde nu se pune siguranta in pericol, in timp ce in cele mai mortale intersectii bate vantul. Sau sariturile din boscheti, in timp ce masina este ascunsa dupa un gard... Lucruri care nu va fac cinste!

Toate aceste cazuri mediatizate de agenti care au uitat de juramantul facut si au cazut prada spagilor au dus la o pierdere uriasa a respectului din partea oamenilor fata de agentii de la rutiera. Nu degeaba acum, orice sofer crede ca il poate cumpara pe agent cu o spaga de 500 de lei ca sa nu i se ia carnetul. Nu degeaba orice smecher vorbeste de sus cu un politisti si ii zice "Ba, tu stii cine sunt eu???" sau "Te las fara serviciu!", in timp ce pune mana pe un telefon la intimidare. Pentru ca agentii de politie si-au pierdut respectul. Insa nu este tarziu sa-l recastige. De fapt, sa il recastigati, domnilor politisti! Iar anul 2016 pare unul bun pentru a face asta. Iar reteta este extrem de banala: o doza buna de aplicare a legii, cu garnitura de sustinere a soferilor atunci cand este nevoie, iar pe deasupra se presara o ploaie de siguranta si incredere.

Distribuie pe Facebook
mai multe