In sfarsit, m-am intalnit cu cea mai frumoasa masina din lume

In sfarsit, m-am intalnit cu cea mai frumoasa masina din lume
  • Automobilul este un Talbot Lago 150 SS din 1939
  • Pretul unui exemplar ajunge si la 6 milioane de Euro
  • Carosierii acestui model sunt Figoni et Falsachi
Distribuie pe Facebook

Reformulez: cea mai frumoasa masina din lume, pentru mine, cel care va scriu aici. Unii vor spune ca ei considera un Nissan GT-R ca fiind cea mai frumoasa, sau altii vor declara cu mana pe inima ca vreun Ferrari 250 GTO este mai frumoasa. Nu contest. Dar pentru mine, cea mai frumoasa masina asta este. Si am vazut-o, am admirat-o si am respirat acelasi aer cu ea la Paris, in pavilionul 8, in cadrul expozitiei "Cars and Fashion".

Atunci cand dai nas in nas cu un anumit automobilna si ti se zbarleste pielea pe tine, inseamna ca intre voi, intre om si masina, este o relatie ce nu poate fi contestata, o relatie atat fizica, cat si senzoriala. Rar ti se poate intampla asa ceva, dar uneori ai sansa sa ai parte de niste senzatii pe care nu credeai ca vreo bucata de tabla veche ti le poate oferi. Asa a fost cazul meu atunci cand am zarit, saptamana trecuta, in pavilionul 8, un Talbot Lago T150 SS.

Talbot LagoTalbot Lago T150 SS are un motor de 3996 cmc cu 3 carburatoare care produce 200 cp

Trebuie sa va spun ca eu imi incep ziua si o inchei cu aceasta masina, dar in varianta cabriolet. Pentru ca este pe desktopul monitorului meu de la birou. Si, daca privim putin in urma, am si realizat un articol destul de descriptiv despre acesti carosieri total necunoscuti fata de Pininfarina, Giugiaro sau Bertone, care se numesc Figoni et Falaschi. Niste artisti ce transformau banale automobile in opere de arta, in adevarate sculpturi de la care cu greu iti poti lua ochii.

Iata ca norocul mi-a suras si am resimtit, de data asta la un nou nivel, ce am simtit acum un an cand am fost la Goodwood Festival of Speed, unde am privit in toata splendoarea un Bugatti Atlantic original. Acum insa, nu mai era uimire, era pur si simplu o dragoste implinita. Ca pe vremuri, in scoala generala, cand aveam prin camera postere cu Mariah Carey si visam ca intr-o buna zi ma voi intalni si o voi strange in brate. Diferenta este ca in cazul masinilor, treaba asta mi se intampla acum, in plina maturitate...

Talbot LagoBugatti Atlantic fotografiat la Goodwood FOS 2013

De ce Talbot Lago? Habar nu am. Poate ca este ca la femei, atunci cand te indragostesti de cineva nu ai nevoie de motive, pur si simplu o faci. Dar in cazul acestui model as minti daca as spune ca aspectul fizic nu conteaza. Pentru ca acesti artisti colosali care faceau toata lucrarea in metal de mana, in anii '30, au ales sa transforme automobile obisnuite in... picaturi de apa (goute d'eau sau teardrop se mai numesc aceste caroserii). Adica au vrut sa apeleze la forme inspirate din industria aviatica, fiind cele mai aerodinamice, si le-au implementat la masini.

Talbot Lago

Si... fratilor, sa n-am parte daca nu le-a iesit al naibii de bine. Ganditi-va doar ca aceste masini dateaza din 1930-1939, cand Al Doilea Razboi era pe cale sa inceapa. Incearca doar sa gasesti un echivalent din punct de vedere al designului, in ziua de azi. Nu exista asa ceva. Cum de le ieseau aceste masini asa perfecte? Nu am gasit niciun unghi din care sa privesc masina asta la salon si sa zic ca este ceva ce nu-mi place. Poate cel mai mult ador sa o admir din lateral, de unde pot vedea cel mai bine maretia aripilor fata si spate.

Talbot LagoTalbot Lago

Talbot LagoTalbot LagoTalbot Lago

Talbot Lago

Nu cred sa existe ceva mai frumos in lumea auto decat aripa fata masiva, lunga, ce ajunge pana la aripa spate. Cel putin, pentru mine, repet. Cum se continua aripile si cum ii dau acestui fier viata si senzatia ca pluteste, ma uimeste si acum, cand privesc pozele. Imi place forma plafonului perfect rotunda, conturul lunetei, parbrizul, lemnul de la interior, farurile si simplitatea elementelor de la exterior.

Figoni et Flaschi erau obsedati de aerodinamica. Au facut acest model fara semnalizari, existau doar doua semnale manuale care ieseau din aripile fata, langa portiere, i-au pus niste oglinzi laterale minuscule si clantele de la portiere sunt ascunse in suprafata usii, asa cum face in ziua de azi Aston Martin si Tesla. Ei bine, astia faceau chestiile astea acum 80 de ani...

Talbot Lago

Mi-as fi dorit sa intru in masina asta, sa o ating, sa o miros, sa-i ridic capota si sa ma bucur de fiecare surub in parte. As fi vrut sa ma intind sub ea si sa caut cu privirea urmele de ciocan pe caroseria de metal, urme lasate chiar de Giuseppe Figoni. Cat despre condus... nu are rost sa comentez, e clar ca m-am nascut cu 8 decenii mai tarziu decat trebuia.

Talbot Lago

Talbot Lago

Asadar, acest scurt articol a fost o destainuire mai mult. De bucurie chiar. Simteam nevoia sa impartasesc cu voi faptul ca m-am intalnit cu EA. Acea masina care ma face sa tresar si sa zambesc indiferent de situatie, un automobil care este unic pentru mine si care mi-a intrat la suflet, fara nicio sansa sa mai iasa de acolo.

Cu siguranta, si tu ai o astfel de masina preferata si iubita. Care este?

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (24) Poze Talbot Lago
mai multe