Intalnirea Dacia Clasic: galerie foto
4Tuning a participat la eveniment atat in calitate de partener media, cat si de participant. A fost primul eveniment monomarca la care am fost prezenti si a fost o reala intoarcere in timp. Dar o intoarcere in timp speciala si extrem de placuta. Si asta pentru ca am reusit sa vedem stranse in acelasi loc cele mai frumoase si ingrijite automobile Dacia din lume.
Chiar daca marca romaneasca a fabricat cu licenta primele modele, noi, romanii, trebuie sa ne mandrim cu industria auto de la inceputuri. Ceausescu a reusit sa aduca in Romania dreptul de a fabrica Dacia 1100 si 1300 dupa Renault 8, respectiv Renault 12, dar cu sigla romaneasca. Motiv pentru care, si la acest eveniment, numarul preponderent al participantilor era format din "Sutici" si 1300.
Cele mai batrane exemplare erau cele din 1968, anul in care a debutat constructia modelului Dacia 1100, iar cele mai vechi modele 1300 datau din 1970. Au fost atat automobile complet originale, cat si unele modificate sau cu imbunatatiri aduse. Din pacate, nu a fost prezent niciun model de Dacia 1300 break sau pick-up, dar nici vreun rarisim model Dacia 1100S sau Estafette.
In schimb, vedetele evenimentului au fost doua autoturisme destul de rare. O Dacia 2000, in fapt un Renault 20 asamblat in Romania si oferit numai elitei partidului comunist, in frunte cu Nicolae Ceausescu, un autoturism dotat la acea vreme cu aer conditionat, cutie automata, pilot automat si motor de 115 cp. Se pare ca exemplarul prezent la eveniment a facut parte chiar din suita tovarasului.
Un alt automobil rar prezent la eveniment a fost un Renault 12 cu volan pe dreapta. Acesta a fost adus tocmai din Anglia de catre proprietarul sau roman. Au mai fost prezente doua modele Dacia 1410 Sport, dar si cateva exemplare modificate precum Dacia Turbo sau replici Gordini.
A fost un eveniment reusit, in ciuda ploii care a insistat aproape pe toata perioada intalnirii. Dar cu siguranta mii de oameni prezenti in Piata Sfatului au avut ce vedea si au reusit sa-si aduca aminte de vremurile in care romanul platea pentru o Dacie cat pentru un apartament, dupa ce astepta vreo 2 ani pe lista de asteptare. Vom participa si anul viitor si vom reveni cu mai multe imagini, sperand ca atunci vor fi prezente si alte modele Dacia clasice.
- Skoda roomster diesel 2013 4350 € Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 €
- Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Bmw 118 n47 2008 4500 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Vw touran diesel 2011 5790 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Dacia duster 1500 2017 400 Lei Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 € Bmw 520 diesel 2009 8200 €
- Planetara dreapta fata nissan qashqai j10 1.5 dci fab. 2006 -... 500 Lei Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei
- Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 € Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 € Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 € Renault megane 16v 2006 2000 €
- Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Skoda octavia 1.6d 2014 6700 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €