Povestea unei companii de succes: 15 ani de la privatizarea Dacia

Povestea unei companii de succes: 15 ani de la privatizarea Dacia
  • 15 ani au trecut de la de la privatizarea Dacia de catre Renault
  • Modelul Logan este cel care a reusit sa puna bazele povestii de succes
  • Evolutia brandului romanesc a depasit toate asteptarile francezilor
Distribuie pe Facebook

Dacia este, la momentul actual, cel mai cunoscut brand romanesc. Putini sunt insa cei care stiu ca aceasta situatie se datoreaza unui eveniment petrecut acum 15 ani, atunci cand a inceput privatizarea uzinei de la Mioveni fiind astfel concretizata mai vechea colaborare cu grupul francez Renault.

Infiintata in 1966, marca Dacia avea sa renasca aproximativ trei decenii mai tarziu, intrarea sub aripa Renault conferindu-i producatorului de automobile de la Mioveni tehnologia moderna si intreg know-how-ul necesar pentru a reusi sa-si creeze un nume la nivel global.

Chiar daca nu putini au fost cei care s-au aratat sceptici de aceasta privatizare - iar motivele sunt lesne de inteles, cele mai multe companii de la noi din tara intrand in faliment si ajungand la fier vechi, pe bucati, dupa ce au fost vandute strainilor, Dacia nu s-a (mai) lasat influentata de mentalitatile romanesti, adoptarea strategiei vest-europene ajutand-o sa evolueze intr-unul dintre cele mai importante nume ale industriei constructoare de masini, depasind orice asteptari - inclusiv pe cele ale oficialilor francezi.

Secretul din spatele producatorului de automobile de la Mioveni se ascunde in spatele modelului Logan, automobil careia i se datoreaza atat revitalizarea Dacia, cat si atingerea unor vanzari record de catre marca romaneasca. Versatil, practic, eficient si cu un design atragator, Duster-ul este un alt pion important de pe tabla de sah a grupului Dacia-Renault.

Motorizarile TCe de generatie noua, dotate cu turbocompresor reprezinta un atu pentru intreaga gama, raportul cantitate / pret pe care SUV-ul Dacia il ofera aducandu-l in topul preferintelor nu doar pentru publicul de la noi din tara, ci si printre clientii vest-europeni.

Privind catre cei 15 ani care au trecut de la privatizarea producatorului de automobile de la Mioveni, nu putem fi altfel decat fericiti si bucurosi pentru povestea care a urmat, Grupul Dacia-Renault managerizand intr-un mod vest-european compania romaneasca, dezvoltand modern tehnologia invechita regasita aici si, cel mai important aspect dintre toate, creand numeroase noi locuri de munca, atat direct, la Dacia, cat si indiret, pentru furnizorii de materiale si piese din toata tara.

Desi ar fi putut avea aceeasi soarta precum celelalte marci romanesti, care au cazut odata cu comunismul, Dacia a avut norocul sa renasca, si totul multumita francezilor de la Renault, care au avut curajul si poate nebunia sa investeasca aici, intr-o tara care nu este in stare nici macar sa asigure infrastructura necesara pentru export sau altele.

Speram ca incapacitatea autoritatilor de a evolua si adopta o mentalitate vest-europeana nu se va prelungi pentru o (mult prea lunga) perioada de timp, astfel povestea Dacia ar putea lua in orice moment o intorsatura nefericita. Cat despre Grupul Dacia-Renault, nu putem decat sa le uram un calduros La Multi Ani si la cat mai multe autoturisme de succes!

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: Evenimente auto DATA PUBLICĂRII: 1 Octombrie 2014