Renault s-a intors la Bonneville dupa 60 de ani si a doborat un record de viteza

Renault s-a intors la Bonneville dupa 60 de ani si a doborat un record de viteza
  • Renault s-a intors dupa 60 de ani pe pista de sare de la Bonneville
  • In acest loc, in 1956, francezii bateau patru recorduri de viteza cu prototipul Etoile Filante
  • Acum, au batut un alt record de viteza cu modelul Dauphine, la volanul caruia s-a aflat Nicolas Prost
Distribuie pe Facebook

In 1956, Renault a batut patru recorduri de viteza cu prototipul Etoile Filante pe lacul de sare de la Bonneville din SUA. La 60 de ani de la acest eveniment, francezii s-au intors la locul faptei cu Etoile Filante si cu modelul Dauphine.

Statul Utah din Statele Unite are o insemnatate aparte pentru orice pasionat de masini. De ce? Pentru simplul fapt ca aici se afla legendarul lac de sare de la Bonneville. Pe aceasta intindere de 104 km patrati se afla si Bonneville Racetrack, unde de-a lungul anilor s-au doborat recorduri de viteza care inca mai rezista si in ziua de azi.

Renault Etoile Filante si Daphine la Bonneville

Tot aici, in urma cu 60 de ani francezii de la Renault planuiau sa isi lase si ei amprenta in istoria automobilistica cu un prototip propulsat de un motor cu turbina cu gaze, botezat Etoile Filante (Stea Cazatoare).

Renault Etoile Filante si Daphine la Bonneville

Masina s-a nascut in anul 1956 dintr-o colaborare cu compania Turbomeca. Ideea i-a apartinut directorului acestei companii, Joseph Szidlowski, care considera ca tehnologia motoarelor cu turbina cu gaze reprezinta viitorul industriei auto si le-a propus celor de la Renault acest proiect. Desigur, tehnologia a disparut de-a lungul anilor din planurile constructorilor de automobile, dar ceea ce au reust francezii in 1956 este de apreciat.

Renault Etoile Filante si Daphine la Bonneville

Etoile Filante avea la baza o structura tubulara cu o caroserie din poliester, iar motorul acesta experimental dezvolta 270 de cai putere la atentie, 28.000 de rotatii pe minut. Masina cantarea doar 950 de kilograme iar dupa primul kilometru pe pista de sare de la Bonneville atingea 308.9 km/h si 308.85 dupa 5 kilometri. Aceste doua recorduri stau in picioare si azi la categoria automobilelor propulsate de turbina cu gaze.

Renault Etoile Filante si Daphine la Bonneville

Pentru a celebra acest eveniment important din istoria sa, francezii de la Renault s-au intors la Bonneville cu ocazia Saptamanii Vitezei, cu prototipul Etoile Filante si cu modelul Dauphine, trecut si el de-a doua tinerete, pentru a incerca inca un rezultat admirabil, de aceasta data cu cea de-a doua masina.

Renault Etoile Filante si Daphine la Bonneville

La volanul micutului Dauphine s-a aflat nimeni altul decat fiul fostului campion mondial de Formula 1 Alain Prost, Nicolas. Acesta a impins masina la maxim si a reusit sa atinga 123.1 kilometri pe ora, depasind recordul anterior al clasei sale.

Renault Etoile Filante si Daphine la Bonneville

Renault-ul Dauphine este propulsat de un motor de 956 cc si a fost incadrat la categoria masinilor istorice 1928-1981 cu capacitate cilindrica intre 754 si 1015 centimetri cubi.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (7) Poze Renault Etoile Filante si Daphine la Bonneville
mai multe