Salonul Auto de la Geneva 2012: Cele mai remarcabile noutati din lumea tuningului
Lamborghini Aventador LP700-4 by Mansory:
Desi multe companii s-au laudat cu dezvoltarea unui pachet de bunatati pentru recent-lansatul Lamborghini Aventador LP700-4, Mansory a fost singurul tuner care-a adus la Salonul Auto de la Geneva o versiune modificata a deja-celebrului supercar din Sant'Agata Bolognese.
Caracterizat de termeni precum lung, lat, jos si vulgar, noul Lamborghini Aventador LP700-4 by Mansory se remarca inca de la prima aparitie datorita numeroaselor insertii de fibra de carbon. Mai exact, dezirabilul material acopera o buna parte din kitul aerodinamic cu care a fost inzestrat supercarul italian, plus intreg plafonul si prizele de aer regasite la nivelul capotei motorului.
De asemenea, aceeasi fibra de carbon prezenta la exterior se regaseste si la interior, lista cu modificari fiind completata de cei aproximativ 754 cai putere si 750 Newton-Metri storsi din deja-potentul V12 de 6.5 litri.
McLaren MP4-12C by Mansory:
In afara programului de tuning destinat recent-lansatului Lamborghini Aventador LP700-4, cei de la Mansory mai ofera o reteta plina cu bunatati si pentru ultima creatie a britanicilor de la McLaren, impresionantul MP4-12C.
Ca si in cazul supercarului italian, noul McLaren MP4-12C by Mansory vine la pachet cu un wide-body kit extrem de agresiv. Un wide-body kit compus din numeroase elemente remarcabile, precum spoiler fata cu splitter din carbon si LED-uri pozitionate la nivelul prizelor de aer, spoiler spate cu difuzor de aer de dimensiuni mai mut decat generoase si eleron urias, montat deasupra eleronului original.
Sub capota, V8-ul twin-turbo de 3.8 litri a primit o noua unitate de control, noi filtre de aer si un nou sistem de evacuare, rezultatul final fiind un total de 670 cai putere si 675 Newton-Metri.
McLaren MP4-12C by FAB Design:
Tot cu un McLaren MP4-12C modificat din toate incheieturile si greu de trecut cu privirea au sosit si elvetienii de la FAB Design, recunoscuti in special pentru imbunatatirile extreme pe care le aduc modelelor Mercedes.
Botezata Terso si construita in numai cinci exemplare, ultima creatie a celor de la FAB Design iese in evidenta datorita eleronului urias montat la nivelul capotei motorului. Nu stim daca cel original va mai avea acum vreun rol sau nu, insa stim ca noul McLaren MP4-12C a mai primit din partea tunerului elvetian si o parte frontala complet redesenata, dotata cu prize de aer dramatic stilizate si insertii de fibra de carbon.
De asemenea, de o redesenare completa beneficiaza si partea din spate, principala atractie de-aici fiind reprezentata de sistemul de evacuare sport, ale carui tips-uri - in numar de trei, au fost integrate cu o deosebita grija in spoilerul atent-sculptat. Intr-un final, meniul este intregit de noua priza de aer aparuta la nivelul plafonului, de jantele pe 20 inci si, nu in ultimul rand, de interiorul in doua culori.
McLaren MP4-12C by Gemballa:
Fiindca tot au de gand sa participe in lumea sporturilor cu motor la volanul unui McLaren MP4-12C GT3, germanii de la Gemballa s-au gandit ca ar fi pacat daca nu si-ar lasa amprenta si asupra versiunii de strada a supercarului britanic.
Drept urmare, celebra companie de tuning a sosit la Salonul Auto de la Geneva cu modelul GT, un automobil care integreaza pe lista cu atractii principale ingrediente precum kit aerodinamic special conceput, jante pe 20, respectiv 21 (fata / spate) sau interior accesorizat cu insertii de piele - atat alba, cat si neagra.
La acest moment, modificarile de ordin tehnic (a se citi cresteri de putere) lipsesc cu desavarsire, insa cei de la Gemballa planuiesc sa ofere cat de curand o rezolvare la aceasta mica problema.
McLaren MP4-12C by Hamann:
Ultimul, dar nu cel din urma McLaren MP4-12C tunat si dezvaluit in premiera mondiala la cea de-a 82-a editie a Salonului Auto de la Geneva poarta semnatura celor de la Hamann si raspunde la denumirea de memoR.
Cu un wide-body kit musculos si o combinatie exterioara de negru / rosu, impresionantul proiect al specialistilor din Laupheim reuseste sa atraga priviri asupra sa fara prea mari batai de cap. Fie ca vorbim de splitter-ul masiv atasat spoilerului fata, fie ca facem referire la eleronul gigantic montat la nivelul partii spate, noul Hamann memoR este genul de masina care creeaza o puternica senzatie de 'misca din calea mea'.
Desi ne-am fi dorit sa ne lovim si de o mana de bunatati tehnice, se pare ca tunerul german nu a avut curajul necesar pentru a face acest pas. Poate in viitor, cine stie...
Mercedes SLS AMG Roadster by Hamann:
In afara acelui memoR, specialistii Hamann sunt vinovati si de aparitia in peisaj a acestui Mercedes SLS AMG Roadster de aproximativ 636 cai putere.
Botezata Hawk si finisata intr-un rosu demonic, creatia companiei din Laupheim se bucura de imbunatatiri ce vizeaza mai toate aspectele, de la cel tehnic pana la cel estetic. De exemplu, motorul V8 de 6.3 litri beneficiaza de unitate de control optimizata, filtru de aer sport si un nou sistem de evacuare, valorile maxime urcand astfel pana la 636 CP si 680 Nm - cifre arhisuficiente pentru o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 3.6 secunde si o viteza maxima de 320 km/h.
La fel de promitator se prezinta si aspectul estetic, noul Hamann Hawk Roadster facandu-si cunoscute intentiile inca de la prima aparitie. Intr-o alta ordine de idei, privirile celor din jur vor fi furate, pe rand, de combinatia exterioara rosu / carbon / negru, de wide-body ki-ul extrem si de interiorul decorat in piele neagra si fibra de carbon rosie.
Porsche 911 by TechArt:
In cazul in care nu mai ai rabdare pana la aparitia noului Porsche 911 GT3, iti sugeram cu mare drag sa apelezi la serviciile celor de la TechArt. Nu de alta, dar tunerul german a debarcat in Geneva cu un 991 Carrera ce ne-aduce oarecum aminte de celebrul model din Stuttgart dedicat iesirilor pe circuit.
Comparativ cu versiunea standard, noul Porsche 911 by TechArt mizeaza pe o agresivitate debordanta, scoasa in evidenta de prelungirea atasata spoilerului fata, de difuzorul de aer aparut in partea din spate, de pragurile laterale restilizate si, nu in ultimul rand, de eleronul fix montat la nivelul capotei motorului.
De asemenea, compania germana de tuning pune la dispozitia clientilor sai si un nou set de jante (jante disponibile atat pe 20, cat si pe 21 inci), sistem de evacaure cu patru tobe de esapament, plus insertii de piele si accente de alcantara.
Porsche 911 by Lumma Design:
Desigur, Salonul Auto de la Geneva nu i-a uitat nici pe cei care-si doresc un Porsche 911 modificat subtil, de realizarea unui astfel de tratament ocupandu-se compania Lumma Design.
Ce inseamna insa modificari subtile? Pai, pentru inceput, un spoiler fata usor redesenat si atins cu o prelungire. Apoi, un spoiler spate decent, ce se bucura de prezenta unui difuzor de aer, respectiv a unui sistem de evacuare dotat cu patru tobe de esapament. Intr-un final, modificarile subtile isi fac simtita prezenta si prin eleronul finut, ce continua cu destul de mare succes linia originala a portbagajului.
In ceea ce priveste interiorul, noul Lumma Design CLR 9 S mixeaza insertiile de piele cu accentele de alcantara si ornamentele din fibra de carbon, rezultatul fiind un pachet de tuning de exceptie.
RUF RGT8:
Inceputa la editia din 2010 a Salonului Auto de la Geneva, povestea Porsche-lui 911 cu motor V8 a primit un nou capitol odata cu dezvaluirea oficiala a ultimului RUF RGT8.
Avand la baza generatia 991 a legendarului automobil din Stuttgart, noul RUF RGT8 ascunde sub capota un propulsor cu opt cilindri in V, dotat cu o capacitate de 4.5 litri, ce dezvolta undeva in jurul a 550 cai putere si 500 Newton-Metri. Acompaniat de o transmisie manuala cu sase rapoarte, supercarul german reuseste sa accelereze pana la 318 km/h fara prea mari batai de cap.
Din punct de vedere estetic, noul RUF RGT8 beneficiaza de un kit aerodinamic complet, compus din spoiler fata cu splitter, spoiler spate cu difuzor de aer si eleron pentru portbagaj.
BMW M5 by Ac Schnitzer:
Scurt si la obiect, lucrurile stau in felul urmator: Pentru inceput, unitatea V8 twin-turbo de 4.4 litri a primit o unitate de control imbunatatita, plus un nou sistem de evacuare, valorile maxime urcand astfel pana la pragul celor 620 CP si 790 Nm - indeajuns pentru ca pedala de acceleratie sa impinga limitele vitezometrului pana la 305 km/h.
De asemenea, tunerul din Aachen a venit si cu un nou kit aerodinamic, ultima generatie a supersedanului bavarez iesind din anonimat datorita splitter-ului fata si difuzorului spate din carbon, grilei cromate, eleronului pentru portbagaj, eleronului pentru plafon si, nu in ultimul rand, datorita noilor jante - disponibile atat pe 20, cat si pe 21 inci.
Mai mult de atat, lista cu bunatati cuprinde si o noua suspensie, dar si un set de accesorii pentru interior, succesul fiind astfel garantat.
Brabus Bullit Coupe:
Botezata Bullit Coupe 800 si urmand a fi construita intr-o serie extrem de limitata, ultima creatie a germanilor de la Brabus porneste de la deja-performantul Mercedes C63 AMG Coupe, care se vede nevoit sa adopte sub capota un propulsor V12 de 6.3 litri. Dotata cu doua turbine uriase, plus alte bunatati mecanice, unitatea cu 12 cilindri in V produce fix 800 CP si 1.420 Nm, cuplul maxim fiind insa limitat la 1.100 Nm.
Pentru a face fata surplusului gigantic de putere, transmisia cu sapte rapoarte a fost ranforsata, lista cu detalii tehnice indicand de asemenea si aparitia unui diferential spate cu alunecare limitata. Drept urmare, acceleratia de la 0 la 100 km/h se realizeaza in doar 3.7 secunde, in timp ce bariera celor 200 km/h este spulberata dupa numai 9.8 secunde. Viteza maxima? Peste 370 km/h!
Din meniu nu lipsesc nici modificarile exterioare, respectiv cele interioare, noul Brabus Bullit Coupe avand impresionand si prin pretul de achizitie, ce porneste de la 378.000 euro.
- Volvo v50 2.0d 2008 100 Lei Dacia lodgy 7 locuri 1,5 dci 2014 4500 € Opel corsa 1.2i 2003 599 €
- Peugeot 307 sw 1.6 hdi 110 cp panoramica climatronic an fab. 2004 11500 Lei Skoda yeti 2.0 diesel 2012 6790 € Dacia duster 4x4 , 1,5 dci 2016 7990 €
- Bmw 520 diesel 2009 8200 € Skoda roomster diesel 2013 4350 € Dacia duster 1500 2017 400 Lei
- Vw touran diesel 2011 5790 € Bmw 520 2.0d f10 clima navi piele pilot senz park 2011 9700 € Renault fluence 1.6benzina euro 5 a/c electrice km reali 2011 4700 €
- Opel zafira 1.9 cdti 2005 1999 € Citroen c3 1.4diesel euro 5 automat panoramic 2012 6700 € Opel meriva 1.3 cdti eco flex 2012 4000 €
- Renault megane 16v 2006 2000 € Nissan qashqai+2 +2 full bi-xenon piele camera an fab. 2012 37500 Lei Skoda octavia automata, euro 6 2019 10600 €
- Polita tavita capac portbagaj land rover freelander 1 3 usi... 349.99 Lei Bmw 118 n47 2008 4500 € Fiat 500 motor 1200-12v benzina +gpl din fabrica 2013 5890 €
- Bmw x5 3.0d 2011 12900 € Vw golf 1.6 tdi 2010 3900 € Peugeot 206 1.4gpl a/c electroce 123000km 2007 1899 €
- Bandou ornament lampa lampi numar maner clapeta actionare... 149.99 Lei Prelungire bara spate spoiler difuzor vw passat cc 2008-2012... 783 Lei Skoda octavia 1.6d 2014 6700 €
- Dacia sandero 1200 benzina euro 5 2016 4500 € Bmw 730 diesel euro 5 / 258 cp 2014 24000 € Mitsubishi asx 150 cp 2012 7950 €
- Vw amarok 2.0 tdi 2011 10999 € Peugeot 407 1.6diesel distributie+revizie noi 2006 2500 € Alfa-romeo 159 1.9 jtdm 2007 2750 €
- Opel antara 2.0 cdti 2007 4290 € Mini cooper s countryman all4,j.c.works 194cp 2014 12800 € Audi a3 2.0, euro5 2010 5100 €