Inovatie sau ridicol? O istorie a celor mai ciudate functii ale masinilor

Inovatie sau ridicol? O istorie a celor mai ciudate functii ale masinilor
  • Companiile auto au introdus de-a lungul timpului tehnologii dintre cele mai ciudate
  • Printre acestea se numara si lumina ambientala sau odorizantele care parfumeaza diferit in functie de emotiile tale
  • Surprizele oferite de industria auto nu se opresc insa aici...
Distribuie pe Facebook

Stiti concertele alea "minunate" pentru organizatori, in care artistii cer 100.000 de prosoape roz cu buline verzi si diametrul de fix 10 cm, nuci de cocos culese de cel mult o ora si nu-stiu-ce-editie-de-vin-care-nu-se-mai-gaseste-pe-piata? Cam asa si cu masinile. Carevasazica, se trezesc cate unii in toiul noptii si isi spun "Oai, ce fain ar fi sa ma duc acum in garaj si sa gasesc o portie XL de cartofi prajiti cu bacon! Si sa-i faca masina, da!".

Si uite-asa au aparut optiunile pentru lumina ambientala la masini, odorizantele care parfumeaza diferit in functie de emotiile tale, player-ele audio care iti schimba riffurile metal cu cantece de leagan cand calci prea tare pedala si asa mai departe.

Am si eu cateva idei in sensul asta, de la scaunul care iti calca hainele la pedalele care-si schimba forma in functie de ce tocuri porti, ma rog, nici pe departe la fel de inventive ca cele care chiar au fost implementate de-a lungul timpului de catre constructorii de masini.

Iata, asadar, o lista cu cele mai ciudate, inutile sau fitoase functii de care au avut parte autoturismele de-a lungul timpului:

Transmisia 4+3

In 1984, Corvette a rupt gura targului cu modelul C4, a carui transmisie ar fi trebuit sa fie 4+3. Toate bune si frumoase pana la momentul punerii in functiune, moment in care constructorii si-au dat seama ca pur si simplu nu functioneaza. Desigur, au revenit la transmisia manuala si si-au vazut de treaba ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.

Cutia de viteze Doug Nash, ce avea sa fie cunoscuta mai tarziu drept 4+3, avea sa eficientizeze consumul si sa ofere mai mult confort, insa acest lucru nu s-a intamplat de fapt pana in 1989, cand acelasi brand a lansat cutia in 6 trepte, acum devenita deja banala.

Schimbatorul - geaman

Modelele Dodge Colt si Plymouth Champ iesite pe piata intre 1979 si 1984 aveau nu unul, ci doua schimbatoare de viteze identice, care, cel putin la nivel teoretic, ar fi putut fi folosite simultan. Schimbatorul clasic in 4 trepte s-a dublat practic, conducatorii acestor masini mai mult sau mai putin musculoase pentru acele vremuri avand la dispozitie 8 trepte diferite de viteza. Desigur, asta nu insemna neaparat ca erau si mai puternice sau cel putin nu daca ai fi folosit schimbatoarele pentru a mai inhama cativa cai (putere) la masina.

Functia "de domn"

Si ii spunem asa pentru ca, daca-i traducem denumirea mot-a-mot, chiar asa se numeste: functia Gentleman. Si, spre surprinderea mea cel putin, nu este vorba despre faptul ca masina ar deschide singura portiera cand urmeaza sa intre doamna si sa-si revendice scaunul din dreapta, nici ca i-ar lua haina si i-ar pune-o frumos pe umeras la garderoba.

Functia Gentleman, intalnita la BMW Seria 7, ii permite soferului sa ajusteze pozitia scaunului din dreapta fara a da indicatii si fara a se misca de la volan; practic, e un buton pe care sa apesi pentru a-i face loc la picioare doamnei, pentru ca dupa aceea s-o intrebi seducator daca sta confortabil sau ar prefera deasupra.

Magic Body Control

Recunosc, am avut emotii cand am citit despre asta. Adica ba m-a dus cu gandul la droguri super-chimice si periculoase, ba la un sofer pe care-l ajuta masina sa-si dea singur o palma de cate ori nu cedeaza trecerea, uita s-aprinda farurile sau merge cu ceata aprinsa in spatele cuiva, cand ti-e lumea mai draga. Am rasuflat usurata cand am aflat ca este de fapt o functie de reglare pentru suspensiile masinii, fie ea Mercedes S-Class rosu sau Mercedes S-Class negru.

Practic, pe undeva pe sub masina se afla o ghicitoare cu un glob de cristal care prevede extrem de precis cam ce gropi si damburi vor fi pe drum si unde anume, astfel incat masina sa se adapteze perfect la conditiile si coclaurile prin care este plimbata. Mno, hai ca asta chiar mi-a placut. Imaginati-va cam cum ar fi ea implementata si la pantofii de dama: si-ar mai rupe careva gatul pe stilettos in Centrul Vechi? Probabil ca nu.

Amu, voi la ce super-functii visati? Ce ati alege intre masina-care-face-cartofi-prajiti si masina-care-iti-aduce-o-bere-rece-cand-incepe-meciul?

Distribuie pe Facebook
mai multe
Publicat în categoria: FUNNY DATA PUBLICĂRII: 29 Iunie 2015