Cum sa recunoastem o masina lovita si reparata in doar 5 pasi simpli

Cum sa recunoastem o masina lovita si reparata in doar 5 pasi simpli
  • Majoritatea masinilor au lovituri frontale
  • Airbagurile sarite cu greu mai pot fi inlocuite
  • Vopseaua neoriginala, semn de lovituri
Distribuie pe Facebook

Toata lumea stie ca Romania este o tara a tepelor, in care toata lumea vrea sa fure si sa pacaleasca pe toata lumea. Din pacate, acest lucru se intampla si la masini, iar cei care vand la mana a doua automobile lovite si reparate prost, pe care le prezinta drept 'impecabile si nelovite', sunt destul de numerosi. Iata cum sa recunoastem astfel de masini foarte usor.

1. Masinile lovite in fata

Mai bine de 50% dintre masinile lovite au avut parte de accidente frontale. Acestea sunt destul de usor de identificat daca suntem putini atenti si urmarim liniile aripilor odata ce am ridicat capota motorului, traggerul, farurile si clemele, radiatorul si masca fata. Daca vedem urme de indoituri, de vopsea crapata, de vopsea noua sau de rugina, acolo au avut loc niste reparatii. Lonjeroanele sunt si ele predispuse la lovituri, asa ca e bine sa le verificam daca cumva prezinta urme de suduri sau crapaturi.

Masina lovita

2. Loviturile laterale

Vreo 30% dintre masinile lovite au urme de reparatii in partile laterale. Asta inseamna ca au avut parte de un accident cu un stalp sau copac sau o alta masina a intrat in lateral. Acest tip de lovituri sunt si mai usor de identificat: trebuie sa urmarim atent linia fiecarei portiere, linia fiecarui prag, acolo unde inchidem usile, liniile stalpilor de sustinere si cea a plafonului. Daca vedem urme de reparatii, de chituire, de suduri sau de vopsea care nu pare a fi originala, e clar ca acolo a avut loc un impact.

3. Lovita in spate

Unele masini care au fost lovite poarta urmele in partea... dorsala. Acestea sunt destul de putine, dar exista. Ca sa identificam urmele unor lovituri din spate trebuie sa ne uitam la linia portbagajului cu el deschis. Nu strica sa scoatem si capitonajele din portbagaj pentru a vedea locul rotii de rezerva, in partile laterale, tabla podelei si la imbinarile dintre elemente. Daca vedem indoituri sau suduri, dar si urme de rugina, e clar ca acolo s-a intervenit. Niciun tinichigiu din lume nu va reusi realinierea pieselor asa cum au venit ele din fabrica, la linie, asa ca un ochi avizat identifica usor reparatia.

4. Vopseaua care nu este originala

De obicei, masini lovite si reparate au parte de o vopsire partiala sau integrala. O masina revopsita se cunoaste destul de usor. Trebuie sa ne uitam la diferenta dintre vopseaua din spatiul motorului si la cea exterioara, dar si la liniile de demarcatie izolate de vopsitor cu banda. De obicei raman urme de gazare pe la chederele masinii, pe la oalele rotilor si pe langa balamalele portierelor. Poate ca masina a fost revopsita din cauza unor zgarieturi, nu a unor lovituri, dar nu strica sa stim daca a fost revopsita.

5. Piesele aftermarket

O masina care a fost lovita are multe sanse sa aiba piese aftermarket, nu unele originale. Adica trebuie sa inspectam anumite elemente, precum faruri, stopuri, aripile, grila, oglinzile, proiectoarele si asa mai departe, iar daca nu au stanta originala sau vedem diverse semne care semnaleaza fabricarea in china si o calitate indoielnica, e clar ca vorbim de elemente aftermarket. Trebuie sa ne punem un semn de intrebare daca o masina nu mai are un tragger original sub capota si eventual chiar unul de alta culoare, in locul celui original.

CITESTE AICI DETALIAT DESPRE CUM SA RECUNOSTI O MASINA LOVITA SI REPARATA!

Concluzia este ca daca esti putin atent, poti sa-ti dai seama daca un automobil a fost lovit si reparat. Masina poate sa fi fost reparata bine, profesional, dar in cazul in care vanzatorul a spus in anunt ca masina e nelovita, aceasta mica scapare te poate ajuta sa obtii un pret mai bun. Si daca masina a fost lovita mai zdravan si reparata, poti verifica elemente importante precum airbaguri, lonjeroane sau alte piese de rezistenta de care depinde siguranta autoturismului in trafic.

Distribuie pe Facebook
mai multe