4Tuning Meniu Articole Maşini second Bazar Forum MaşinaMea Q&A
Incalzirea motorului pe loc inainte de plecare: buna sau inutila?

Incalzirea motorului pe loc inainte de plecare: buna sau inutila?

ESENŢIAL
  • De ce nu este bine sa incalzim motorul pe loc?
  • Ce dezavantaje are plecarea cu motorul rece, imediat dupa pornire?
  • Varianta ideala pe care trebuie sa o aplice orice sofer
1180

Soferii din zilele noastre se lupta cu o dilema atunci cand vine frigul peste ei: atunci cand ma urc in masina sa plec, e bine sau nu sa incalzesc motorul pe loc? Ei bine, ne-am hotarat sa aflam raspunsul la aceasta intrebare.

In timp ce multi soferi considera ca trebuie sa incalzeasca motorul cateva minute bune pe loc, inainte sa se puna in miscare, exista un numar la fel de mare de persoane care spun ca cel mai bine automobilul se incalzeste in mers si ca nu e nevoie de incalzire pe loc. Exista insa argumente pro si contra ambelor cazuri, dar la final se pare ca balanta se inclina in favoarea uneia din metodele de incalzire.

De ce nu este bine sa incalzim motorul pe loc?

In primul rand, pentru ca pierdem vremea. E clar ca daca nu mai stam cateva minute sa incalzim motorul ne punem in miscare si ajungem la destinatie mai rapid. In plus, un motiv ECO pentru care cica nu ar trebui sa lasam motorul sa se incalzeasca pe loc este poluarea excesiva. Expertii canadieni au facut niste teste si au ajuns la concluzia ca motorul in mers se incalzeste mult mai repede datorita turatiei mari, iar asta inseamna ca si catalizatorul se incalzeste mai repede ajungand la temperatura optima pentru a filtra noxele. In schimb, daca incalzim motorul pe loc, la ralanti, atat motorul cat si catalizatorul se vor incalzi mai greu, ceea ce duce la o poluare mai mare. Si ultimul motiv se refera la consum: cu cat incalzim motorul mai repede, cu atat el va consuma mai putin. Adica daca asteptam mult timp sa se incalzeasca masina, vom creste consumul.

Ce dezavantaje are plecarea cu motorul rece, imediat dupa pornire?

Daca mai sus sunt prezentate avantajele plecarii imediate, permitand motorului sa se incalzeasca pe drum, acum va vom spune ce probleme pot aparea. In timp ce plecarea rapida este in avantajul consumului de benzina, plecarea dupa cateva minute de asteptare este in avantajul uzurii motorului. Nu uitati ca discutam de perioada rece, cand temperaturile pot ajunge si la -20 de grade, ceea ce inseamna ca si uleiul de motor din baie are o temperatura foarte scazuta. Ceea ce inseamna o vascozitate scazuta, adica devine mai solid cand e rece. Daca plecam cu masina imediat cum am pornit motorul, uleiul mai solid nu are timp sa ajunga in partea superioara si sa unga bine camasile, tachetii si axele cu came.

Daca plecam imediat cu masina rece si mai si turam motorul tare, riscam sa ii producem o uzura prematura a pieselor interne. Nu este ceva grav sau care se va manifesta repede, ci in timp, dupa multe porniri pe timp de iarna si plecari in tromba. Ideal este sa lasam motorul cateva minute sa mearga la turatie mica, de ralanti, pana cand uleiul ajunge peste tot si incepe sa aiba o ungere buna. Astfel, nu chinuim nici pompa de ulei si nici nu vom avea in timp pierderi de ulei, vizibile pe joja, intrebandu-ne de ce motorul consuma ulei.

Varianta ideala pe care trebuie sa o aplice orice sofer

Daca plecarea rapida cu motorul rece uzeaza motorul, daca asteptarea pe loc minute in sir sa se incalzeasca duce la consum mai mare, e clar ca trebuie sa gasim un compromis. Acesta este incalzirea pe loc a motorului timp de numai 1 minut, cu aerul conditionat pornit, inainte sa ne punem in miscare. Cu aerul conditionat pornit, motorul angreneaza compresorul si avand sarcina mai mare se incalzeste mult mai repede. In plus, cu aerul pornit, vom dezgheta mai rapid geamurile daca acestea sunt inghetate. Ulterior, dupa ce ne punem in miscare si acul de la temperatura a inceput sa urce, putem decupla aerul conditionat. Pe care, oricum, indiferent ca este vara sau iarna, trebuie sa-l pornim din cand in cand...

Concluzia este ca cel mai bine este sa asteptam putin pe loc cu AC-ul cuplat. Asa nu trebuie nici sa stam 5-10 minute pe loc si nici nu trebuie sa plecam imediat, riscand sa uzam motorul. Parerea ta care este?

1180
[+] mai multe
Versiune Full | Mobile