Masina, RATB, bicicleta sau motocicleta? Cine este mai rapid in oras?

Masina, RATB, bicicleta sau motocicleta? Cine este mai rapid in oras?
  • Bicicleta, ideala pentru distante mici
  • ATV-ul, cel mai inutil mijloc de deplasare
  • Metroul este cel mai rapid
Distribuie pe Facebook

In stilul Top Gear de odinioara, au inceput si romanii sa faca niste teste interesante. Ultimul care merita amintit este cel facut de feciorul de la Bucharest Bike Traffic care s-a gandit sa compare viteza in oras a bicicletei cu cea a masinii, a mijlocului de transport in comun si a motocicletei. Oare care este mai rapid?

Inspirati de clipul de mai jos, ne-am gandit sa va punem o intrebare. Cum te deplasezi cel mai repede in oras? Noi mereu am avut convingerea ca daca ai un scuter esti de departe cel mai rapid. Acum, ramane sa vedem daca am avut sau nu dreptate. Si pentru asta trebuie sa comparam cele mai populare mijloace de transport din Bucuresti: autoturismul, motocicleta, bicicleta si metroul. Ce avantaje si dezavantaje are fiecare?

Autoturismul personal este, din pacate, cea mai populara metoda de deplasare, de unde si aglomeratia uriasa de pe sosele. Avantajul este ca nu te ploua, nu te ninge si poti sa pleci oricand si oriunde. Mai mult, poti sa te deplasezi impreuna cu cineva si sa cari bagaje. Problema este ca locuri de parcare in centru... cam rar. Mai intra si consumul la socoteala, investitiile cu intretinerea masinii, pierderea de timp in aglomeratie si riscul de a ti-o gasi lovita in parcare.

Motocicleta este un mijloc de deplasare mult mai rapid ca masina. Insa un motor mare nu incape mereu printre masini si ajungi sa stai in coloana ca si cum ai avea o limuzina. Un alt avantaj este ca nu consuma asa de mult. Si cel mai mare avantaj este ca poate fi parcat oriunde, acolo unde o masina nu incape. Dezavantajul este ca daca ploua sau ninge, nu e foarte placut sa ingheti... In plus, nu poti cara bagaje, nu prea te poti deplasa imbracat la 4 ace si nu poti merge cu mai mult de un pasager. Si pentru ca scuterul are toate avantajele motocicletei, ba chiar un consum mai mic, e clar ca dintre cele doua scuterul in oras este net superior.

Bicicleta este perfecta pentru cineva care se deplaseaza pe distante mici, adica daca are jobul aproape de casa. E buna si ca te strecori prin trafic foarte usor si ca nu consuma nimic, decat energia celui care o calareste. La dezavantaje ar fi viteza redusa si faptul ca asta te limiteaza in distante. De exemplu, daca vrei sa ajungi din Pantelimon in Militari, s-ar putea sa faci destul de mult si sa ajungi transpirat. Un alt dezavantaj este ca nu o poti lasa legata oriunde ca ramai fara ea. Alt dezavantaj ar fi ca pe ploaie sau vreme proasta este un cosmar sa mergi cu bicicleta. Nu de alta, dar cand trece o masina prin balta si te face leoarca, nu e deloc sexy...

Mijloacele de transport in comun au un singur campion: metroul. Tramvaiul merge ca melcul si e blocat de masini. Autobuzul e blocat de trafic, nu este deloc eficient. Si troleibuzul este mai lent decat mersul pe jos si depinde de aglomeratie. In schimb, metroul merge pe sub aglomeratie si are cea mai mare viteza. De fapt, metroul este mijlocul de deplasare cu cea mai mare viteza medie in oras. Are insa niste minusuri: nu are statie unde ai tu neaparat nevoie. Uneori, trebuie sa schimbi magistrala si sa pierzi timp cu schimbatul si mersul pe jos in statii. In plus, nu este deloc ieftin si cateodata este o aglomeratie infernala...

Ce alte mijloace de deplasare mai pot fi utilizate in Bucuresti?

In ultima vreme am vazut ca este o moda cu trotinetele electrice. Dar, la fel ca si bicicletele, sunt bune doar pe distante destul de scurte. Si pe vreme frumoasa, ca altfel, ajungi la destinatie ud. Mai sunt rolele, dar la ce trotuare ocupate de masini are orasul, poti sa mergi la fel de bine pe jos. Ar mai fi jucariile cu doua roti de tip Segway, dar, la fel... infrastructura zero, eficienta zero.

Cele mai ineficiente mijloace de deplasare prin oras

De departe, cele mai proaste mijloace de deplasare prin oras sunt ATV-urile. De ce ai vrea sa mergi cu asa ceva si sa ocupi tot acelasi loc ca si cu o masina? Nu te poti trecura printre masini, nu te fereste de ploaie si nici nu este sigur. La fel de inutile sunt acele motociclete cu trei roti. Fie ca este vorba de motociclete precum Can-Am, cu doua roti in fata, asa cum are in dotare si Politia Rutiera, fie ca este vorba de trike-uri cu doua roti motrice in spate, ideea este ca aceste vehicule ocupa acelasi loc in trafic ca o masina. Dar pe ele te ploua, nu poti cara bagaje si asa mai departe. De ce ai vrea sa circuli cu asemenea inutilitati in oras?

Iar cel mai eficient mijloc de deplasare in oras este...

Scuterul. Este la fel ca motocicleta, dar mai bun. Ca este mai mic si consuma mult mai putin. Insa cine are un scuter de mers in oras, trebuie sa aiba si o masina. Pentru vacante, calatorii, carat de frigider de la Dedeman si asa mai departe. Parerea noastra este ca un sofer din Bucuresti, in situatia ideala, circula zilnic cu un scuter la birou, iar in week-end foloseste masina. Si atunci cand este vreme urata, foloseste metroul. Soferul ideal, din pacate si la cum este infrastructura capitalei, foloseste masina doar in week-end si in vacanta. Suna dramatic? Este realitatea! Dar poate gresim noi, asa ca daca ai alta parere, te rugam sa ne-o spui.

Distribuie pe Facebook
mai multe