Geneva 2015: Koenigsegg Regera e cel mai puternic automobil al planetei

Geneva 2015: Koenigsegg Regera e cel mai puternic automobil al planetei
  • Noul Koenigsegg Regera a debutat oficial la Salonul Auto de la Geneva
  • Supercarul suedez ofera un tren de rulare hibrid, cu 1.500 CP si 2.000 Nm
  • Acceleratia de la 0 la 400 km/h se realizeaza in mai putin de 20 secunde
Distribuie pe Facebook

Construit intr-o serie limitata la doar 80 de exemplare, cel mai nou supercar al suedezilor se lauda cu un V8 supraalimentat si nu mai putin de trei motoare electrice. Rezultatul? Peste 1.500 cai putere!

Stiam ca va veni, insa acum este oficial: dupa mai multe fotografii teaser si o poza spion a posteriorului sau, noul Koenigsegg Regera a debutat in cadrul Salonului Auto de la Geneva, surprinzand intreaga audienta.

Atat din punctul de vedere al aspectului estetic, acolo unde asemanarile cu reprezentantii gamei de modele Agera au fost pastrate la un nivel minim, cat si referitor la sistemul de propulsie ascuns sub caroseria realizata din materiale ultra-usoare.

Un sistem de propulsie care, dupa cum precizam si anterior, combina un propulsor V8 twin-turbo de 5.0 litri si 1.100 CP cu un set de motoare electrice, ce produc alti 700 de cai putere. Atunci cand lucreaza impreuna, cele doua "solutii" ofera peste 1.500 CP si 2.000 Nm.

Geneva 2015: Koenigsegg RegeraGeneva 2015: Koenigsegg Regera

Geneva 2015: Koenigsegg Regera

Dar noul Regera nu este doar cel mai puternic automobil de serie al planetei. Cu o acceleratie de la 0 la 400 kilometri pe ora ce se realizeaza in mai putin de 20 de secunde, supercarul suedez candideaza cu mari sanse de reusita si pentru titlul de cel mai rapid model de productie al istoriei auto.

Surprizele nu se opresc insa aici. Spre deosebire de Agera, mega-hibridul Koenigsegg nu are parte de o cutie de viteze conventionala, livrarea valorilor maxime catre puntea spate facandu-se direct, prin intermediul celor trei motoare electrice din dotarea sistemului Direct Drive.

In urma adoptarii acestei solutii, pierderile inregistrate de trenul de rulare au scazut cu ceva mai bine de 50 de procente - comparativ cu transmisiile clasice sau CTV, in timp ce greutatea nu a crescut decat cu 88 de kilograme.

Si daca tot veni vorba despre greutate, noul Koenigsegg Regera cantareste 1.628 de kilograme cu toate lichidele necesare si plinul facut. O valoare deloc rea pentru un hibrid de peste 1.500 cai putere, dotat cu numeroase elemente active: inclusiv aerodinamice sau de suspensie.

Acum, daca vine vorba despre pretul de achizitie, trebuie precizat ca acesta este la fel de ridicol precum caracteristicile supercarului suedez - caracteristici la care mai adaugam si o productie limitata la 80 de exemplare: aproximativ 1.9 milioane de dolari.

Geneva 2015: Koenigsegg Regera

Geneva 2015: Koenigsegg Regera

Geneva 2015: Koenigsegg Regera

Geneva 2015: Koenigsegg Regera

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (11) Poze Koenigsegg Regera
mai multe