Noua moda: furtul acumulatorilor de pe masinile electrice

Noua moda: furtul acumulatorilor de pe masinile electrice
  • Demontarea bateriilor dureaza 20 de minute
  • Acumulatorii au preturi de pana la 7000 de dolari noi
  • In Romania sunt foarte putine masini care pot deveni 'victime'
Distribuie pe Facebook

Daca la un moment dat era o frenezie cu furturile de jante, de faruri de pe Porsche Cayenne sau de catalizatoare, iata ca trendul se schimba si in randurile hotilor. In Statele Unite, mai multe semnale de alarma au pus politia in alerta, dupa ce mai multe masini electrice sau hibride au fost sparte si li s-au furat acumulatorii.

O serie de incidente neplacute care au avut loc in America recent au scos in evidenta o problema suplimentara pe care o au masinile electrice si hibride. Se pare ca tot mai multi hoti stiu ca pachetul de baterii, adica acei acumulatori de mare putere care se incarca de la priza si ofera curent pentru motorul electric, sunt foarte valorosi pe piata neagra. Si pentru ca exista o piata a acestor baterii la mana a doua, dupa ce acumulatorii de pe masina au ajuns la sfarsitul vietii, tot mai multi hoti s-au reprofilat.

Pe piata neagra, un pachet de acumulatori pentru Toyota Prius costa intre 700 si 1300 de dolari, conform celor de la Jalopnik. Asta in timp ce un set de baterii noi, de la reprezentanta, cu tot cu manopera, poate ajunge si la 7000 de dolari. Si pentru ca vorbim in general de modele mai vechi de automobile hibride, cheltuiala uriasa nu pare justificata, motiv pentru care bateriile second-hand au mare cautare.

Desi oficialii Toyota spun ca un set de acumulatori poate fi demontat de pe un Prius intr-o ora, hotii care au urmat cursuri mai avansate o pot face in doar 20 de minute. Cele cateva cazuri care sunt in crestere au fost semnalate atat pe coasta de est a Americii, cat si pe cea de vest. Insa nu e clar ce se intampla cu bateriile furate, deoarece pentru a putea fi reinstalate pe o masina trebuie sa treaca printr-un proces de resigilare. Probabil ca hotii le vand unor alte persoane care au acces la tehnologia necesara pentru a le transforma in baterii vandabile.

Din fericire, hotii din Romania nu trebuie sa urmeze cursuri noi de electronica. Pentru ca masinile electrice sau hibride pot fi numarate pe degetele de la o mana. Si nu exista momentan nicio piata pentru bateriile uzate. Dar chiar si asa, acest impediment transformat in fenomen international mai pune o piatra in zidul care intareste convingerea romanilor ca, momentan, automobilele electrice nu sunt o solutie buna pentru Romania. Poate cand vom avea sute de borne pentru incarcare rapida sau un proiect de sustinere de la stat cu bani mai seriosi, o sa avem si noi o tara mai curata si mai... electrica.

Distribuie pe Facebook
mai multe