Sapte micro-masini electrice si povestile din spatele lor

Sapte micro-masini electrice si povestile din spatele lor
Poate ca au fost adevarate ciudatenii la vremea lor, dar microcar-urile sunt printre cele mai probabile variante pentru transportul urban al viitorului. Asa ca nu strica sa ne obisnuim inca de pe acum cu imaginea lor... atipica. Iata cum se prezinta ultima creatie, Colibri, ce se pregateste de lansare in Germania si care ii este arborele genealogic!
Distribuie pe Facebook

1. Colibri

Sapte micro-masini electrice si povestile din spatele lor

IMA sau Innovative Mobility Automobile este o firma aflata abia la prima masina, dar directorul Thomas delos Santos spune ca modelul Colibri va fi un adevarat succes, in ciuda faptului ca are doar un singur loc.

Micutul city car electric urmeaza sa fie lansat anul acesta si 1.200 de precomenzi au sosit deja la sediul companiei germane. 150 de dealeri din Europa, Israel, Brazilia si Statele Unite au cerut, de asemenea, dreptul de a comercializa exclusiv Colibri-ul, Santos sperand sa vanda 5000 de unitati pe parcursul lui 2015.

La pretul de 10.900 euro, Colibri concureaza direct cu Renault Twizy, avand chiar si acelasi sistem prin care esti nevoit sa inchiriezi bateria masinii electrice. Aceasta se incarca de la priza in aproximativ doua ore si jumatate, autonomia este de 104 kilometri, iar un motor electric de 50 kW asigura o viteza maxima de 115 km/h.

2. Myers Sparrow

Sapte micro-masini electrice si povestile din spatele lor

Colibri nu este singura micro-masina care a fost inspirata de o pasare. Myers Sparrow arata de parca cineva l-a decapitat pe Daffy Duck si i-a vopsit teasta in galben.

Este, de asemenea, un model electric deja prezent in flota unor pizzerii care fac livrari la domiciliu in diferite orase din Statele Unite. Automobilul a fost creat in Austin, Texas si reprezinta o optiune pentru transportul urban pentru multi americani.

3. Reva G-Wiz

Sapte micro-masini electrice si povestile din spatele lor

La fel ca exemplele de mai sus, nici in cazul lui Reva G-Wiz nu poti miza pe aspectul estetic. Masina fost construita in India incepand cu 2001 si si-a croit drum chiar pana in Londra, unde a fost o optiune pentru excentricii britanici care vroiau sa treaca pe modele electrice de oras.

Forma de sobot pierdut in trafic nu a fost tocmai atragatoare, dar compania a reusit sa vanda 4.600 de exemplare in 11 ani de productie. Autonomia era redusa la doar 75 de kilometri, dar acest lucru nu i-a facut pe amatorii de microcar-uri electrice sa renunte. Pana in 2009 a fost considerat cel mai bine vandut vehicul pe baterii din lume.

4. Buddy Cab

Sapte micro-masini electrice si povestile din spatele lor

Nu o sa-ti vina sa crezi, dar Buddy Cab implineste in 2015 nici mai mult, nici mai putin de 24 de ani de existenta. Masinuta urbana este integral electrica si a fost produsa in Norvegia, in 1991.

Pentru anii aceia, autonomia sa de 58 de kilometri, viteza maxima de 80 km/h si timpul de reincarcare de 6 ore erau considerate chiar o performanta. In 2007, Buddy Cab si predecesorul sau Kewet reprezentau 20% dintre masinile pe baterii din Norvegia. 1.500 de unitati au fost vandute intre 1991 si 2013.

5. Pasquali Riscio

Sapte micro-masini electrice si povestile din spatele lor

Masinuta electrica a aparut pe pamant italian, in Florenta, dar nu impartaseste acelasi apetit pentru viteza si forme elegante cu alte reprezentante ale istoriei auto din Cizma.

Pasquali Riscio este, de fapt, atat de inofensiv, incat nici nu ai nevoie de un permis pentru a te fatai prin Florenta la volanul sau. Viteza maxima este de 38 de km/h, iar masinuta produsa in 2008 s-a vandut acceptabil in Italia, probabil si pentru ca "macaronarii" au vazut-o ca pe un fel de scuter cu cabina.

6. Commuter Cars Tango

Sapte micro-masini electrice si povestile din spatele lor

Este tot o micro-masina electrica, dar una in stare sa te lase cu gura cascata. Tango arata ca si cum ar fi fost strivita intre doua camioane, dar acest lucru poate fi privit si ca un avantaj atunci cand esti nevoit sa te strecotori prin oras.

Ce o sa te lase direct cu gura cascata la modelul de un loc este autonomia de 380 de kilometri, cuplul maxim de 3.000 Nm si timpul de acceleratie 0 - 100 km/h in doar 3,2 secunde. Compania se lauda ca puterea motoarelor integrate masinii o depaseste pe cea a unui Dodge Viper V10.

7. Peel P50

Sapte micro-masini electrice si povestile din spatele lor

Detine titlul de cea mai mica masina din lume si este inca in productie. Peel P51 nu este neaparat cel mai atragator automobil de oras, dar cu siguranta vei gasi rapid un loc de parcare.

Volanul pare chiar mai mare decat masina, nu are marsarier, dar o poti intoarce rapid ridicand-o cu mana.

Distribuie pe Facebook
Vezi toate pozele (7) Poze Sapte micro-masini electrice si povestile din spatele lor
mai multe
Publicat în categoria: Green Cars DATA PUBLICĂRII: 5 Februarie 2015