4Tuning.ro > 4Tuning Help > Intretinere auto > Ajutor ! De ce curge?

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+2 voturi

Ajutor ! De ce curge?

Va salut!

V-as ruga sa cititi cu atentie! (masina BMW E36 318i)

Acum cateva saptamani am mai pus o intrebare legata tot ce acelasi lucru.

Pe scurt: Intr-o dimineata, cand m-am dus la facultate, sub masina am descoperit o mica pata de antigel. Cand am ajuns la facultate(deci, motorul era cald), am parcat si m-am uitat sa vad daca mai curge. Nu mai curgea. Stiu si locul unde curgea(am mai avut o astfel de problema iarna trecuta, insa un mecanic a rezolvat-o si de-atunci nu am mai avut probleme) si l-am pipait sa vad daca e ud. Nimic, totul uscat. Am discutat la mom. respectiv cu cativa baieti de pe acest forum si am ajuns la concluzia ca a fost un condens. Insa de-atunci, situatia s-a mai agravat nitel....

Noutatea: Saptamana aceasta, tot dimineata pe la ora 7, cand sa deschid usile de la garaj, vad sub masina o baltoaca mare(mai mare ca oricand...) avand cam 3 palme in dimensiune. Antigel. Verific zona respectiva unde stiu ca mai curge si era uda intr-adevar. Cam mult antigel a curs ca sa fie de la condens.

Ma uit in vas, nivelul era bun. Nu mai trebuia sa completez.

Plec la facultate. In parcare, verific din nou. NU curgea absolut nimic. Totul uscat. Verific si peste 2 ore. Si peste 3 ore. Nimic, nicio picatura nu a curs.

Am ajuns acasa si am mai completat putin antigel.

A doua zi, la fel, sub masina baltoaca(aceeasi dimensiune). Se vedea ca era "fresh" ......La facultate la fel, nu mai curgea. Si asta se intampla de fiecare data.

Am tras concluzia ca, in momentul cand motorul este cald(la facultate in parcare) NU curge. Insa dimineata cand sunt temperaturile scazute, atunci curge.  Verificand nivelul constant, observ ca nu prea are pierderi mari....

Nu mai inteleg nimic. Daca era sa curga TOT TIMPUL,stiam ca are o fisura si ca trebuie sa schimb radiatorul si cu asta basta. Insa NU curge tot timpul. Nu ma pricep eu foarte bine, insa ma gandesc ca daca ar avea vreo fisura, nu ar trebui sa imi curga non-stop?

CE AR PUTEA FI? (sunt ff confuz....)

SE POATE CA SI ANTIGELUL SA FIE DE VINA?  TREBUIE SA IAU UNUL NOU? TREBUIE SA IL SCOT PE ACESTA VECHI???

E NORMAL SA CURGA NUMAI CAND SUNT TEMPERATURI SCAZUTE?

Va multumesc pt. rabdare si astept sa-mi raspundeti.
A intrebat BrownBear (41,320 puncte) acum 11 ani in categoria Intretinere auto

editat de BrownBear acum 11 ani

Distribuie pe Facebook

Cel mai bun raspuns:

+1 vot
A raspuns kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 11 ani vreau doar sa iti spun ca am avut un ford ka si tot asa imi scotea apa afara.era garnitura de la capacul de la chiuloasa ciupita si scotea apa afara doar cand aveam pornit motorul.dimineata cateodata gaseam apa, cateodata nu. am tot cautat cauza dar pana nu am ridicat-o pe elevator nu mi-am dat seama, mai ales ca opream motorul si nu se vedea nimic.apa se evapora aproape instant din cauza caldurii motorului. aveam acea garnitura ciupita si iesea apa pe la senzorul de temperatura.
ca sa vezi exact mergi la un service sa se uite atent.si nu uita sa verifici si cu motorul pornit

Comentarii:

A comentat BrownBear (41,320 puncte) acum 11 ani Am verificat toate posibilitatile. Si cu motorul pornit. Si la rece si la cald...  Este insa o diferenta dintre cazul meu si cazul tau. La mine, cand motorul este pornit sau cand este cald, nu curge... Imi curge, se pare, numai dimineata, la temperaturi scazute...
Am sa pun o poza sa va arat exact in ce loc simt eu ca este ud de fiecare data cand verific.
Multumesc de raspuns!
A comentat kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 11 ani probabil ca ai ceva crapat, fie metal fie plastic/guma
probabil ca se contracta de la frig si picura, iar cand se incalzeste se dilata si totu'i ok.
A comentat BrownBear (41,320 puncte) acum 11 ani Pot sa dau cu ceva anume in locul respectiv sa nu mai curga? (silicon, ceva..). Multumesc!

Alte raspunsuri: (9)

0 voturi
A raspuns BrownBear (41,320 puncte) acum 11 ani Exact zona aceea, de fiecare data cand o verific (dimineata mai ales) este uda.

Imagini atasate

Comentarii:

A comentat kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 11 ani probabil ca s-a crapat ceva pe acolo, daca tin eu bine minte acea parte este de plastic...desfa surubul ala si vezi daca are garnitura, verifica daca este spart sau filetul unde se prinde este crapat.
cel mai probabil ca ai o fisura si la frig se contracta si picura. poti pune putin banda de teflon pe acel surub-nu stiu ce rol are, probabil de aerisire ceva
A comentat BrownBear (41,320 puncte) acum 11 ani Am inteles. Multumesc de raspunsuri! Bafta!
A comentat kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 11 ani bafta si tie si masinii:D la mine a crapat in partea de sus si a trebuit sa schimb tot radiatorul..parca 200lei acum 3ani, de la dezmembrari.si am scapat!
A comentat BrownBear (41,320 puncte) acum 11 ani Multumesc!
Intr-adevar am verificat pe internet si observ ca acel surub este pentru aerisire...ar putea de pe langa el sa iasa antigelul...? Am sa mai verific in detaliu absolut toata zona respectiva. Ar fi prea frumos sa fie din cauza acelui surub. L-as inlocui si gata. Insa daca nu este el de vina, ci curge de altundeva de prin preajma lui....nu stiu ce sa fac...nu cred ca ar merita sa schimb tot radiatorul pentru o mica fisura. Insa daca chiar va trebui, asa am sa fac.
Eu daca schimb o piesa, o iau noua. Asa am facut mereu. Si e ff. scump un radiator nou....(peste 400 lei). Multumesc inca o data! Sanatate!
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Surubul ala e de aerisire,nu prea are cum sa curga cand doarme masina pe la el,de multe ori cand se pune filetat aiurea(filet de pastic) sau cand nu mai are garnitura arunca si la presiune.
Cum ziceams i in raspuns,ori se duc pe conducta prafurile puse de mecanic anul trecut,ori incepe sa crape ceva.
Balta de antigel e mai mica sau mai mare decat le facea anul trecut?E in aceeasi zona?
A comentat BrownBear (41,320 puncte) acum 11 ani

editat de BrownBear acum 11 ani

Salut! Da este exact in aceeasi zona si se pare ca este mai mare ca anul trecut...
+1 vot
A raspuns boffTy (25,380 puncte) acum 11 ani Salut!
Am avut o problema asemanatoare cu a ta.Zic asemanatoare pentru ca am alta masina fata de tine.La fel ca si la tine, imi curgea lichidul de racire doar dupa ce se racea motorul.

Cauza:un cot de plastic fisurat.

Sustin varianta lui kenel, ceva piesa care se  contracta la rece si de aceea curge.
Cred ca o verificare pe elevator, cu motorul rece te va ajuta mai mult decat noi, din fata monitoarelor.

Spor la treaba!
+2 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Ce sa fie ce sa fie.ca de caldura nu cred ca transpira atat.
Deci,cu ce procedura misterioasa a rezolvat mecanicul problema anul trecut?Mie imi miroase a prafuri sau aditivi,si cred ca acum,dupa multe cicluri incalzit/racit a aparut din nou problema.
Ce a pus acolo se intinde la cald(e normal ca si cotul de plastic sau furtunul,de ex)se dilata la cald,si cand e frig nu mai ai destul aditiv ca sa izoleze.
E un 'por' cum li se mai spune.
Ai 2 solutii:fie mergi iar la mecanic sau pui prafuri in motor(nu recomand sa pui aditivi sau cum le zici,pot sa se lipeasca unde nu au voie),sau schimbi piesa cu pricina.
In ambele cazuri verifica foarte atent pe unde curge,nu doar sa pui mana,evetual lasi masina pe cric si inspectezi vizual,apoi cand vezi mai precis daca e de la imbinarea cu furtunul,daca e din radiator sau din furtun si iei o decizie prafuri in motor vs piesa de cumparat-

Comentarii:

A comentat BrownBear (41,320 puncte) acum 11 ani Am sa ma bag pe sub masina astazi cand ajung acasa si am sa pun poze cu locul cu pricina. Acum mai mult ca sigur e ud locul respectiv. Va tin la curent.
0 voturi
A raspuns LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 11 ani Sigurat ii vreo garnitura, sau ceva ``plesnit``
.

Salut
!

Comentarii:

A comentat BrownBear (41,320 puncte) acum 11 ani Sa speram ca ar fi numai atat....as schimba respectiva garnitura si gata....nu m-as mai complica. O zi buna.
+1 vot
A raspuns BrownBear (41,320 puncte) acum 11 ani

editat de BrownBear acum 11 ani

Asa cum am promis am revenit. M-am bagat sub masina si am sters absolut tot. E clar unde curge. Exact in acelasi loc unde mi-a curs si anul trecut. Am analizat cu atentie tot pe dedesubt si numai acolo curge.


PS V-am atasat si o poza. Precizez ca poza a fost facuta inainte ca eu sa sterg si restul radiatorului...insa,repet, nu am observat nicaieri altundeva sa curga. O zi buna.

Imagini atasate

Comentarii:

A comentat kenel EXPERT (95,770 puncte) acum 11 ani e clar curge pe la aerisitor.incearca sa dai jos surubelul de plastic si sa ii pui niste banda de teflon.apoi insurubeaza-l la loc.

in cel mai rau caz foloseste poxilina:D acoperi gaura aia unde se aeriseste si gata, nu mai stai cu grija. bineinteles asta inseamna "tiganie" si o sa trebuiasca sa inlocuiesti radiatorul in final
A comentat BrownBear (41,320 puncte) acum 11 ani Ma gandesc ca poate are o garnitura sau ceva inauntru. Maine am sa ma duc la un magazin de piese auto si am sa intreb acolo de astfel de piese. Daca astup complet acel aerisitor, nu ii fac vreun rau radiatorului? Sper sa nu ajung sa schimb radiatorul...O zi buna!
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Cum spunea si kenel,curge pe la aerisitor,si nu il poti astupa deaoarece pe acolo faci aerisirea de circuit.
Ai 2 posibilitati:daca e dus aerisitorul(filetul lui si cel din radiator sunt de plastic)schimbi cu un alt aerisitor nou.
Daca e stricat fitelul in plastic in radiator,depinde cat de stricat e,fie cauti un aerisitor mai mare si pui acolo(solutie nu prea sigura),fie cauti un surub cu cap fluture,mai mare cu 2 3 mm decat filetul original si o filiera.Faci filet acolo,pui surubul si gata.(am facut asta de mai multe ori si nu au fost probleme.
A comentat BrownBear (41,320 puncte) acum 11 ani Salut, stefan.angelo!
Solutia data de tine e mai complexa. Dar cu siguranta voi tine cont de ea. Mi-am planuit mai multe "proceduri" bazate pe mai multe discutii cu voi, de pe acest forum. Prima data ma voi duce la un service si voi incerca sa schimb acel surubel. Daca nu se intampla nimic, voi incerca sa-l contactez pe mecanicul meu, sa vad ce a facut el anul trecut de nu mi-a mai curs. Intr-un final am sa vad ce sa fac...oricum am sa fac tot ce pot nici sa fiu nevoit sa inlocuiesc radiatorul, nici sa-i fac vreo improvizatie, ca poate asa ii fac si mai mult rau... Sper sa rezolv repede. Va multumesc de ajutor! Sanatate multa sa aveti!
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Off:Improvizatiile daca sunt facute cu cap si cu atentie tin mult si vine.Am intalnit problema ca a ta la un punto 2001,respectivul a vrut sa dea ventilatorul jos si l-a rupt,a ramas cu ansamblul de la ventilator in mana.Am gasit(cu banii care ii avea)un radiator de punto din 93 care nu merge la prinderi,l-am prins cu sarma.Cand am aerisit,a invartit de aerisitor pana l-a rupt.Am luat un aerisitor de furgon(motor 3000 iveco),am facut filet acolo si l-am pus.Masina circula asa de 2 ani de zile,cu ventilatorul cu sarma si aerisitor cu filet facut la filiera.
on-topic:
1.Vezi ce a facut mecanicul si gaura mai precisa unde a intalnit-o el.
2.Daca e sigur de la aerisire(adica acel surubel),desfa,vezi daca are garnitura si daca filetul e in regula.Schimba aerisitorul daca e de la el,daca e din filet,poti face si tu,poti merge la un service.
Te duci la piese auto cu aerisitorul tau,intreaba de aerisitoare pentru motoare mari,mai mult de 3000cmc,nu conteaza marca motor.
Cumpara surubelul de la aerisitor,evetual ia unul de la dezmembrari cu minim 2mm mai mare decat al tau,vorbim de filet in plastic,care o data stricat e greu de refacut,mai ales ca nu se gasesc filiere pentru acel tip(e un filet cu pas mare pentru presiune,se strica usor la forta).
Cauta filiera exacta pentru noul aerisitor si fa acel filet.Nu conteaza pasul de filet.
Apoi fa filetul,invarte prima daca aerisitorul cu vaselina,apoi cureti si lasi normal.
Te asigur ca daca respectii pasii si lucrezi cu calm,se strica altele pe la masina dar aerisitorul iti ramane acesta.
Spor la treaba.
A comentat BrownBear (41,320 puncte) acum 11 ani Salut!
Am vorbit cu mecanicul meu(unde ma duc de regula) si a spus ca e obligatoriu ca acesta sa aiba o garnitura. Mi-a spus sa cumpar un surubel nou(poate ca el vine din fabrica cu o astfel de garnitura) si sa ma duc la el ca mi-o rezolva. Luni ma duc de la 8. Sa vad ce se intampla. Daca rezolv problema am sa te tin la curent sa-ti explic ce a trebuit sa fac. Daca nu rezolv problema....atunci va trebui ori sa fac pas cu pas ce mi-ai zis tu...sau ma voi "enerva" si voi cumpara un radiator nou si cu asta basta. MULTUMESC FOARTE MULT PENTRU SFATURI. TE TIN LA CURENT. O zi buna si multa sanatate!
+1 vot
A raspuns matzawv (2,500 puncte) acum 11 ani

editat de matzawv acum 11 ani

ce ai atrasat u e robinet de golire nu aerisitor si din cate vad in poze e spart din unghiul in care ai facut poza nu tree sa se vada nimik albastru.

Comentarii:

A comentat BrownBear (41,320 puncte) acum 11 ani Asa este. Acela era un robinet de golire. Si curgea pe la el datorita unor garnituri foarte mici care se aflau pe acel "surubel". Am scos surubelul, am inlocuit acele garnituri si gata nu mai curge. O zi buna si ms de ajutor!
0 voturi
A raspuns BrownBear (41,320 puncte) acum 11 ani

editat de BrownBear acum 11 ani

Va salut !
Am promis ca va tin la curent in legatura cu aceasta problema pe care am avut-o(sper ca nu o mai am...) in legatura cu baltile de antigel descoperite aproape in fiecare dimineata sub masina.
Am fost la mecanic, si acesta a strans cu mana de un furtun care intra in motor de la radiator. Cum il strangea putin cu mana, curgea (in abundenta) chiar pe unde intra acel furtun in motor. Era slabit rau acel surub care tine furtunul pe conducta motorului. L-am strans bine, pe urma l-am verificat si nu mai curgea. Mecanicul sustinea ca de acolo am descoperit eu mult antigel sub masina.
Al doilea pas a fost sa ridicam masina pe elevator si sa vedem ce are acel surubel de la aerisire. Mecanicul mi-a spus ca nu e o problema grava daca imi mai curge de pe acolo putin antigel. Am desfacut putin surubelul si a inceput sa curga antigel printr-o "gaurica" aflata exact langa acel surubel (In poza am incercuit cu albastru). Mecanicul a strans bine acel surubel si mi-a spus ca din cauza faptului ca nu era foarte bine strans, mai curgea pe acolo.
Eu nu sunt 100% convins ca am rezolvat problema. Voi fi intr-adevar lamurit daca am rezolvat-o sau nu, cand ma voi uita maine sub masina la ora 7:30 dimineata. Daca vad ca e uscat, (sau daca vad o mica pata) atunci am rezolvat problema. Daca e tot "baltoaca" am sa ma "iau" de mecanic...Sper sa termin aceasta problema care ma enerveaza....nu e grava, dar imi sta pe constiinta.
O zi buna si va multumesc pentru ajutoare!

Imagini atasate

0 voturi
A raspuns darrius (160 puncte) acum 7 ani Eu am un e36 din 97'
Plec cu masina fac 10 km si incepe sa se incalzeasca apa si trece acu de jumate  ......opresc motoru si incepe sa imi curga apa undeva de unde incepe cardanu ...nu gasessc explicatie!!!
0 voturi
A raspuns liviulyv (140 puncte) acum 7 ani Salutare!ai rezolvat problema cu antigelul care spuneai ca iti curge pe la cardan? Daca nu ai rezolvat verifica in spatele chiuloasei(partea dinspre bord parbriz).acolo are o conducta care este prinsa pe chiuloasa care iti duce apa la caloriferul de caldura.nu ai acces vizual,doar poti sa pui mana si sa verifici daca este antigel in zona respectiva.are o garnitura(oring)acolo si este prinsa cu 3 suruburi.acum nu stiu exact ce motor ai tu,la mine de acolo a fost