4Tuning
Meniu
Articole Maşini second Bazar Forum MaşinaMea Q&A

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Top utilizatori

Vezi restul topului »

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

De ce "tremura" motorul la relanti?

Salut!

As dori sa discut cu voi o problema veche(de 4 ani si ceva mai exact...de cand o am) prezenta la masina mea(BMW E36 318i motor M40B18)

Acum ca vine iarna, si temperaturile au scazut mult, din nou imi apare aceasta problema. De fiecare data cand pornesc masina dupa cel putin 12 ore de "dormit"(deci motorul fiind rece), la temperaturi scazute, motorul are momente cand "tremura"

Mai ales daca ma aflu in interiorul masinii nu am cum sa nu observ ca unele piese de plastic din interiorul masinii vibreaza si ele cand motorul e rece si tremura.

Daca deschid capota, pot observa momentele motorului cand tremura o secunda, apoi merge normal inca 4...apoi iar tremura timp de o secunda, doua, pe urma iar merge normal inca 4....si tot asa.

"Tremuratul" insa nu e permanent, dupa aprox. 10 minute de mers, cand acesta se incalzeste, vibratiile din interior sunt considerabil diminuate(daca nu 100%, 90% sigur), iar cand deschizi capota vei observa ca motorul merge frumos fara momente cand "tremura". Daca tin apasat putin piciorul pe acceleratie cat sa ajunga pe la 900-1000 de turatii, nu mai este nicio problema, acest tremurat vine numai cand motorul sta la relanti (800 rpm).

Vara, cand e caldura afara, pur si simplu uit de aceasta problema, acel tremurat dureaza putin de tot la inceput cand pornesc masina dupa o zi de "dormit" iar daca il las 2-3 minute sa mearga la relanti, "tremuratul" dispare definitiv.

La mecanic am fost. Acesta mi-a spus ca nu e o problema demna de luat prea in serios. Fiind foarte rece afara, motorul nu are cum sa mearga cum merge vara, frumos si fara sa tremure.

Din cate am inteles eu, principalii "vinovati" pentru aceasta problema ar fi:

- regulatorul de relanti

- injectoarele(sau doar unul, nu obligatoriu toate)

- bujiile (sau, la fel, doar una sau mai multe bujii, nu neaparat toate).

SA FIE UNA DIN ACESTEA?

Din cate am auzit, conteaza si ce fel de benzina pun? (clasica de 95 de la Petrom)

VOI CE PARERE AVETI?

POATE AVEA CONSECINTE MAI GRAVE ASUPRA MOTORULUI?

Va multumesc mult pentru rabdare si astept parerile voastre!

O zi buna tuturor!
A intrebat BrownBear (39,180 puncte) acum 1 an in categoria Intretinere auto

editat de BrownBear acum 1 an

3 Raspunsuri

0 voturi
A raspuns julaikos (47,370 puncte) acum 1 an Daca dupa ce se incalzeste nu mai este sesizabila problema,si eu cred ca  e din aprindere sau de la vreun injector.
Ai putea,cand pornesti motorul sa scoti pe rand cate o fisa,sa vezi daca nu cumva descoperi pe care dintre cilindri este problema ;)
Daca e de la vreo bujie,si le scoti toate acea bujie sigur o sa fie afumata sau cel putin mult mai inchisa la culoare decat restul.

Comentarii:

A comentat BrownBear (39,180 puncte) acum 1 an Multumesc de sfaturi.
Problema, vad ca nu o am doar eu.
Am vazut si in trafic, mi-a atras atentia un BMW E46 facelift, stand la relanti, puteam vedea cum ii tremura geamul de la usa din fata stanga.....cel putin mie niciodata nu mi-a vibrat asa de rau...
Multumesc de ajutor! O zi buna!
0 voturi
A raspuns GigiLevier (180 puncte) acum 1 an During the winter months, cars may have a harder time starting and will shake when first turned on. This form of rough idle can easily be mistaken for other problems. Engine idle problems can also be attributed to malfunctioning components, such as spark plugs. Holes in the air intake valve can also cause a rough engine idle because of excessive amounts of air being drawn in.

Deci verifica bujiile ( si sistemul de aprindere), apoi arunca o privire la Aer. Daca tot esti "calare" pe motor verifica si compresia pe fiecare piston.
 Eu sint un pic nedumerit in legatura cu motorul tau...nu are shoc automat? In primele 2-3 minute ar trebui sa fie automat la 1000+ dupa care scade treptat la 800.

Comentarii:

A comentat BrownBear (39,180 puncte) acum 1 an Salut!
Cand il pornesc nu stiu sa stea el singur putin turat ca sa se incalzeasca, nu e "treaba" injectiei sau regulatorului de relanti?... Am cautat peste tot pe internet si NU am gasit nicaieri sa-mi arate unde sunt amplasate injectoarele la acest motor...
Bujiile le-am schimbat acum 6.000 km. Sa verific compresia pe fiecare piston? Sincer nu stiu cum....
Multumesc de raspuns!
A comentat stefan.angelo EXPERT (253,410 puncte) acum 1 an @brownbear:Iarna la relanti ar trebui sa stea putin mai turata din cauza socului automat.Este un sistem ce obtureaza aerulla fel ca socul de la dacie-(acela era manual).Sau se poate face din calc de injectie in functie de nivelul de temperatura trimis de senzorul temperatura exterioara.
Injectoarele sunt pe galeria de admisie,inainte de prinderea acesteia pe bloc.
Compresia,desi nu cred ca e problema de la ea,se verifica cu un dispozitiv special care se infeleteaza in locul bujiilor.
A comentat BrownBear (39,180 puncte) acum 1 an Salut Stefan.angelo!
Stiu despre ce este vorba in legatura cu socul automat,numai ca masina mea nu face acest lucru...adica atunci cand o pornesc relantiul nu sta mai sus de 900-1000. ..sta normal la 800. Probabil ca atunci cand afara o fi prea frig ea poate sta mai turata (dar nu cred...) o fi defect sistemul sau calculatorul de injectie???? Asta nu mai stiu. Mentionez ca am problema asta la masina de 4 ani si ceva si pana acum problema nici nu s-a agravat nici nu s-a diminuat...O zi buna!
A comentat BrownBear (39,180 puncte) acum 1 an Am mai mers astazi putin cu masina(nu am mai pornit-o de ieri). Cand s-o pornesc, turatia era pe la 1000(insa pt. putin timp) si parca nu mai tremura asa de mult...
Mentionez ca imi pleaca repede, nu scoate niciun pic de fum(chiar si cand e rece) si de tras, trage normal...
Multa lume(inclusiv tata) imi spune sa nu-mi fac griji ca nu are cum sa se comporte motorul ca si cand afara ar fi cald...
A comentat julaikos (47,370 puncte) acum 1 an Ce soc automat ma nene la injectie??
Iar obturatorul ala de aer,e total pe dos fata de clapeta de soc a unui carburator,adica rolul acelei valve actionate electric de un motor pas cu pas este sa se deschida ca sa intre aer,pentru a compensa cu carburantul dat de injectoare,asta la masinile care nu au un motor pas cu pas direct pe corpul de acceleratie!
Sunt motoare si motoare,iar 1.8is-ul are un calculator ceva mai vechi si e facut sa nu stea turat ca un opel la 1200 de ture aproape un minut,sta mai putin.
A comentat BrownBear (39,180 puncte) acum 1 an Salut, Julaikos !
Nu este un 318is, ci un 318i simplu m40b18. O zi buna!
A comentat julaikos (47,370 puncte) acum 1 an Scuzele mele,dar se aplica aceeasi chestie,nu e motor de 1,3 cu injectie monopunct,care pana si ala nu are soc automat :)
0 voturi
A raspuns BMWE3O (140 puncte) acum 11 luni Salut aceasi problema am si eu exact ca ai si tu am citit pe net acum e seara si nu am ajuns sa frac cineva a mai avut aceasi problema si a rezolvato verifica cablu de masa de pe caroserie cel de la motor care face masa schimbal o sal schimb si eu si daca la fel face curata regulatorul de relanti !!! salutare bafta