4Tuning
Meniu
Articole Maşini second Bazar Forum MaşinaMea Q&A

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Top utilizatori

Vezi restul topului »

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+2 voturi

Se poate demonta turbina?

Salutare tuturor!

Masina in cauza este un mini one d,an 2004,motor de 1,4 diesel.

Acum cateva luni uleiul nu mai ajungea la turbina,din motive necunoscute.A fost n service,turbina noua,in 2 saptamani aceeasi problema.Apoi a fost din nou in service,turbina reconditionata,aceeasi problema in 2 saptamani.

Momentan nu are bani sa repare dinnou turbina,cei de la service au spus ca nu e vina lor lipsa de ulei la turbina.

Eu m-am gandit sa ii fac un fel de turbo-off,adica sa demontez ce trebuie de la turbina si sa mearga asa pana cand are bani sa o faca.Momentan turbina face galagie si se pocneste in interiorul ei.Se poate sa demontez axul de la turbina si paletele si aceasta sa  ramana goala?Daca scot mufa(sau vacuum,nu am apucat inca sa ma uit ce si cum e acolo) turbina se va mai invarti sau gazele trec separat?

Daca are cineva vreo idee despre cum pot face,multumiri anticipate.

PS.Daca merge 1 2 luni fara turbina,se poate strica vreo ceva?
A intrebat stefan.angelo EXPERT (253,430 puncte) acum 1 an in categoria MINI

4 Raspunsuri

+2 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (296,560 puncte) acum 1 an Inlocuirea unei turbine inseamna rezolvarea efectului.
Pentru cauza e nevoie de cunostinte suplimentare si manopera in plus.
In acest caz nu exista cauze necunoscute , se demonetaza baia de ulei si se curata impreuna cu sorbul pompei de ulei.
Se poate scoate axul si monta un surub in locul lui  , dar e macel mecanic.
Apelati la profesionisti nu la mecanici de garaj.Orice inlocuire de turbina defecta trebuie sa fie precedata de alte operatiuni.

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (253,430 puncte) acum 1 an Salut!
In partile in care sunt asa se lucreaza,fiecare cum vrea.Problema e ca omu nu are bani de invastit deloc in masina,3000 de euro au ajuns si inca e pe dreapta.Eu tot ce vreau sa fac e sa nu se mai invarta turbina,pana isi cumpara alta noua.De aia nu desfac canalul de ungere etc.Macel mecanic ce ar trebui sa inteleg?Poate sau nu sa mearga 1 2 luni fara turbina functionala?Vacuumul de la actuator ramane pus?
+1 vot
A raspuns julaikos (47,370 puncte) acum 1 an nu e bine sa faci ce vrei tu,pe langa acel surub care se baga in locul axului trebuie deconectezi conducta de ungere.Daca tot vrea sa dea jos turbina cel mai bine ar fi sa o scoata de tot si sa puna in locul ei un cot cu flanse,si sa refaca traseul de admisie
+1 vot
A raspuns tm30amp (41,390 puncte) acum 1 an motorul da pe mini este un motor citroen-peugeot. Este un motor care e proiectat sa lucreze la temperature inalte si de aceea are nevoie de cei mai buni lubrifianti. Pentru asta, in tubul de intrare al uleiului ar trebui sa existe, atasat la filtrul de ulei, si un ,, schimbator de caldura'', care necesita si el ulei in plus. Asta inseamna ca ori motorul, ori turbocompresorul vor functiona cu uleiul sub limite normale, ceea ce va cauza generare de reziduuri de carbonice mult mai mari decat in cele rezultate in conditii de uz normal. Deci Filtrul de ulei este cauza directa a defectiunii, iar ca si cauza indirecta, de vina sunt reziduurile(depunerile de oxid de carbon). Poate fi afectata si pompa de ulei tot din cauzele mai sus mentionate. Insa turbo este primul care ,,pica'' , datorita regimului de turatii la care functioneaza (230.000 turatii/min). Pentru a evita ulterioare defectiuni ale turbocompresorului iti recomand :
- sa inlocuiesti tuburile si racordurile ale circuitului de lubrifiere.
- sa controlezi pompa de ulei
-sa desfaci si cureti baia de ulei
- sa inlocuiesti filtrele de ulei cu unele originale
- sa verifici/cureti intercoolerul pentru eventuale urme de ulei ars.
-sa cureti bine conductele de intrare si iesire ale uleiului
-sa verifici FAP-ul (daca are), sa nu fie infundat (daca din primul turbo a iesit ulei pe evacuare)
-sa verifici catalizatorul, sa nu fie infundat sau cu urme de ulei (daca din primul turbo a iesit ulei pe evacuare)

Comentarii:

A comentat tm30amp (41,390 puncte) acum 1 an nu iti recomand sa faci sa mearga motorul fara turbocompresor. Motorul, pe langa pistoane, cilindri, biele, valve, supape...etc mai are si parte electronica, care implica direct functionarea motorului cu ajutorul turbocompresorului.
In afara de asta, eu as lua la spalat tot motorul inainte sa-l mai misc....
Tu esti insa cel care decide...sau mai bine zis proprietarul masinii.
A comentat stefan.angelo EXPERT (253,430 puncte) acum 1 an Motorul e d-4d de pe toyota yaris,nu stiu daca e si la psa.Omul a zis ca vrea asta din motive financiare,tuburile de ulei,sorbul pompei,garnitura de la baie costa.Eu pana la urma am decis ca mai bine o las asa,daca se strica altceva intre timp nu vreau sa fie problema mea.Cand o sa aiba banii necesari o sa ma apuc de desfacut.
Multumesc de raspuns!
A comentat tm30amp (41,390 puncte) acum 1 an motorul il monteaza citroen, ford, mazda, toyota, mini, Volvo si Peugeot. Toyota il cheama d-4-d, Peugeot -hdi, ford il chema tdci... dar motorul e acelasi.
+1 vot
A raspuns tm30amp (41,390 puncte) acum 1 an ca si completare la ce am scris mai sus, cand ai montat tot si esti la partea de verificare, lasa demontat tubul de iesire a uleiului din turbo si pune-l intr-un vas. porneste masina 1 minut (fara sa mergi cu ea). In conditii normale de functionare ar trebui sa se stranga in vas aproape 0,3 l de ulei.