4Tuning.ro > 4Tuning Help > Masini > ROVER > fierbe apa in vasul de expansi...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+4 voturi

Fierbe apa in vasul de expansiune

Am un rover 400 1.4 16 valve benzina si din 1999 si i-mi da cu aer in vasul de expansiune adica (fierbe) dar la bord arata ca sta normal apa la 90 si o alta simtoma nu mai baga caldura asa a inceput, nu baga apa in ulei si nu pierde apa, nu pierde nici ulei. Nu stiu ce sa-i mai fac, am schimbat garnitura de chiuloasa tot asa face, am schimbat termostatul si am incercat si fara termostat tot asa am verificat radiatorul e curat, ventiuatorul si termocupla merg amandoua, am suflat pe furtune si nu sunt infundare.

Am zis ca e chiuloasa fisurata si am cumparat alt motor si are aceleasai simtome ca si celalalt nu cred eu ca sunt asa de ghinionist sa fie ambele chiuloasa fisurate.

Datimi un sfat va rog ca nu stiu ce sa mai fac.   

 

Am un rover 400 1.4 16 valve benzina si din 1999 si i-mi da cu aer in vasul de expansiune adica (fierbe) dar la bord arata ca sta normal apa la 90 si o alta simtoma nu mai baga caldura asa a inceput, nu baga apa in ulei si nu pierde apa, nu pierde nici ulei. Nu stiu ce sa-i mai fac, am schimbat garnitura de chiuloasa tot asa face, am schimbat termostatul si am incercat si fara termostat tot asa am verificat radiatorul e curat, ventiuatorul si termocupla merg amandoua, am suflat pe furtune si nu sunt infundare.

Am zis ca e chiuloasa fisurata si am cumparat alt motor si are aceleasai simtome ca si celalalt nu cred eu ca sunt asa de ghinionist sa fie ambele chiuloasa fisurate.

Datimi un sfat va rog ca nu stiu ce sa mai fac.
A intrebat ionutz400 (160 puncte) acum 12 ani in categoria ROVER
Distribuie pe Facebook

8 Raspunsuri

+4 voturi
A raspuns MMihai (11,970 puncte) acum 12 ani daca spui ca nu iti baga ulei in apa trebuie sa verifici si viceversa pe joja daca vezi mici bule poate baga apa in ulei dar totusi daca nivelul nu scade in vas deci nu ar trebui sa ai pierderi. pompa de apa presupun ca ai schimbat-o. este antrenata de curea sau direct de arbore? oricum sa stii ca daca desfaci capacul de la vasul de expansiune in timpul functionarii sau imediat dupa ce ai oprit motorul este normal sa creasca temperatura acolo deoarece sub presiune nu fierbe asa repede ca si cand ar fi cu capacul desfacut
ar fi totusi bine sa incerci si cu un radiator nou sau altul decast cel de pe masina ta daca ai posibilitatea pt ca poti sa scoti din el lichid si sa fie curat insa sa aibe multi elementi morti adica infundati si sa nu-si mai faca treaba
+3 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani

editat de turbojack acum 12 ani

Circuitul de racire a acestui motor se aeriseste foarte greu si se face de obicei in service cu sistem de aerisire vacumatic.
Fara acel sistem de aerisire,se demonteaza furtunul subtire din partea de sus a chiulasei a sistemului de racire si se face aerisirea pe acolo.
+3 voturi
A raspuns florin19742008 (560 puncte) acum 12 ani sal. sint florin din arad. aceeasi problema am avut si eu cu un audi. du-te la service care are trusa de manometre care se pun pe gura vasului de expansiune. presiunea din circuit nu trebuie sa depaseasca 0,8 atmosfere. mai mult ca sigur ca ai o problema la chiuloasa sau garnitura caci i-ti intra compresie in circuitul de racire. succes.
+4 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani Chiulasa desi groasa,se deformeaza destul de usor la supraincalzire.Intr-un caz am avut si bloc motor deformat.
Repet,acest motor are o caracteristica arhitecturala ciudata cu camera de racire in capul chiulasei care se aeriseste foarte greu,o solutie fiind prin demontarea acelui furtun si introducerea de antigel direct in chiulasa.De asemenea si strangerea acelei chiulase este destul de problematica deoarece are suruburi de 370mm cu niste cupluri de strangere foarte riguros de respectat.
+4 voturi
A raspuns Alexyno (600 puncte) acum 12 ani lucrez de mult timp in domeniu roverele trebuie aerisite bine parerea mea este ca nu e aerisita vezi ca la 70% din masini aerisitorul este pe furtunele de la radiatorul de caldura care merge in masina daca nu reusesti incearca si scoate furtunul care iasa  din radiatorul de caldura din masina da drumu la caldura in masina si lasa pana iti curge apa continu pe furtun cu capacul de la vasul de expansiune desfacut se aeriseste asta daca nu e prea tz ptr garnitura ta de chiuloasa  (alta simtoma nu mai baga caldura asa a inceput, )   deci asta este problema 100% daca nu functioneaza suna-ma 00353870937981

Comentarii:

A comentat turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani Deci clar,o problema de aerisire facuta prost.
+4 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (317,140 puncte) acum 12 ani Nici o stire despre Roverul bolnav?
A prins ceva din sfaturile noastre?
0 voturi
A raspuns m1hai_18 (180 puncte) acum 11 ani fratioare vezi la radiatorul de racire s-ar putea ca o buna parte din el si anume cea de jos sa fie plina de mazga adica ulei cu apa, si sa iti bage de acolo, asta se intampla si la mine eu am un rover 25 1.4 16v.
0 voturi
A raspuns amy_racz (140 puncte) acum 11 ani buna,am si eu o problema cu un rover 75(daca ma poate lamuri cineva),am facut cam 20 de km cu masina si dintro data mi sa urcat ceasu de la apa la maxim,am scos la liber am lasat sa curga masina,am bagat in viteza si ceasu era normal,cam in 3 km am ajuns acas,am desfacut busonu de la apa si avea presiune,dimineata am mers la mecanic(aproximativ 9 km)mergeam incet apa era normal la jumate ceasul.daca mergeam mai mult de 100 km la ora apa urca.am ajuns la mecanic,iam povestit si mia zis ca el crede ca e chiuloasa,eu iam zis ca nu cred sa fie cedat asa repede ca nu am infocato decat a urcat ceasu si apa nu a aruncato afara,si eu am constatat ca radiatoru imi era rece nu se incalzea,mia dat jos radiatoru si lam lipit,acuma astept sa aiba loc in atelier sa monteze,radiatorul,sper sa fie radiatorul sau termostatul blocat))(problema e ca mecanicu nici eu nu stiu unde e ansamblat termostatul),tare dezamagit sunt de mecanicii nostri,mai multe invat de aici,ei se pricep la dacii,golf 3 si reno laguna,atat,va rog de ma poate  lamuri cineva,mi frica ca mecanicu meu o sa se puna sa desfaca chiuloasa si sa fie alta problema,eu nu sunt de acord  cu ideea ca e chiuloasa,la alte masini mia aruncat apa afara numa aburi era si nu sa dus chiuloasa.multumesc(pfooiiiii cat am scris)))))