4Tuning.ro > 4Tuning Help > Masini > VOLKSWAGEN > la ce turatie este bine sa sch...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

La ce turatie este bine sa schimbi la un passat 2003 1.9 tdi 101 cp?

A intrebat aqswdefrgt (1,120 puncte) acum 12 ani in categoria VOLKSWAGEN
Distribuie pe Facebook

Cel mai bun raspuns:

+2 voturi
A raspuns dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Citeste cartea tehnica sau articolul: http://www.4tuning.ro/tehnica-auto/cum-sa-reducem-consumul-de-carburant-6337.html

Nu de alta, dar iar vei auzi pareri extrem de diferite si polemici aiurea.

In principiu, intre 2000-2300 rpm e perfect cand rulezi normal, relaxat, fara accelerari bruste, rampe sau greutati mari in masina.
Daca mergi tot timpul asa, e bine sa faci o curatare a turbinei, o data la 2 saptamani, depinde cat de mult circuli.
Mod: motor cald, treapta 2, 4000-4500 rpm, maxim 15 secunde.

Alte raspunsuri: (4)

+4 voturi
A raspuns LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 12 ani viteza 1 pana in 2200 ture
viteza a 2a intre 2000 si 2500
Restul vitezelor intre 2200 si 3000

Aceste turatii reprezinta turatiile maxime, pentru economie de combustibil.
Iar aceste turatii reprezinta si turatiile minime, pentru intretinerea turbinei.
Degeaba mergi mai jos de aceste turatii, pentru consum mai mic, daca odata la cativa mii, zeci de mii strici turbina care costa destul de mult. Deci se completeaza.
Incearca sa mergi tot timpul intre, respectiv dupa cum ti-am indicat eu mai sus.

Salut
:)

Comentarii:

A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani As vrea sa vad si eu ce economie faci schimband la peste 2500 sau chiar la 3000 ;)) la cele turbo, cand cuplul maxim il ai deja sub 2000 rpm, la majoritatea. Ii oferi niste turatii inutile de care motorul nu are nevoie in regim normal.   Si nici ca sa nu ti se strice turbina, nu tre' sa mergi asa tot timpul.
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani In primul rand 2000 nu este o turatie mica pt. un diesel, nu mai spune tampenii. Stii tu ceva cu subturarea si consumul marit, dar habar n-ai ce se cheama turatie mica si subturare.
Iti dau exemplu doua diesel-uri, la care care daca treci de 2300 rpm, sare consumul cu 2 litri in oras. 1,9 de la VAG si 1,9 dci de la Renault. Astea le am acum in minte si care au fost testate special de mn.
 In al doilea rand, turbina o cureti din cand in cand asa cum am spus mai sus. Nu tre' sa mergi cu ea turata tot timpul. Asta nu intelegeti voi care dati nastere la legende tampite.
Am facut consumul pe nenumarate masini si am testat nenumarate stiluri de mers, asa ca nu ma plictisi pe mine cu ce-i "GRESIT!"
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani

editat de dadi_t acum 12 ani

Am impresia ca ai ochi de lemn. Unde zic ca eu ca nu se strica turbina daca mergi subturat?????
Mai citeste de zece ori ce zic. Am spus ca nu-i nevoie sa mergi turat tot timpul ca sa nu se strice, ci o data la ceva timp, altfel e o tampenie sa mergi asa.
Da, este turat intre 2500-3000 si ma refer la mers normal, lejer, odata ce la acest motor,de exemplu, ai cuplul maxim inca de la 1900 rpm.
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Cate diesel-uri ai avut tu carora li s-a stricat turbina din cauza asta? Cate masini ai vazut tu personal ??? Probabil ca nici una, sunt mai mult ca sigur si vorbesti din auzite sau de pe forumuri.
Ca sa ti se strice o turbina din cauza asta tre' sa-ti bati joc tare de masina si s'o subturezi in ultimul hal si mergi numai asa. Altfel sunt legende. Daca schimbi 2000-2300, masina nu este subturata absolut deloc.
Cate automate ai vazut pana acum? Ai idee la cat schimba? Sigur nu. Schimba foarte jos in regim normal si nu li se mai strica turbina. Sau voi astia cu legendele voastre stiti mai bine si decat producatorul la cat e corect sa schimbi.
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani

editat de dadi_t acum 12 ani

"copile" ;) . Ma faci sa zambesc.
Tu habar n-ai sa faci niste diferente, asta-i clar si nici nu stii ce inseamna subturare, asta-i si mai clar.
De ce nu mai lucrezi in service? De bun ce erai, cel mai probabil, ca nimeni nu pleaca daca e meserias bun, eventual ca sa lucreze pe cont propriu. Ai fost un ucenic probabil, da' nu prea ai inteles mai nimic, se pare. Se vede foarte clar dupa raspunsuri.
Ai ochelari de cal, tu stii una si buna. Gandesti superficial si nu analizezi corect nimic. Vorbesti numai din auzite.
Ma dispera lucrul asta pt. ca din ce in ce mai multi oameni incep sa se planga de consum,atat combustibil, dar si ulei, de motoare care suna ca un tractor dupa 100 000 km, iar la 250 000 sunt aproape moarte, in timp ce in afara ele merg lejer 400 000-500 000 km, ori de turbine crapate de la atata "forja".
Si asta de pe urma sfaturilor de la mecanici tractoristi care-i pun sa-si tureze tot timpul intr-un mod prostesc si inutil motoarele.
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Up.................
A comentat dadi_t (37,630 puncte) acum 12 ani Esti de o inteligenta rara! Ti-ai ascuns raspunsurile, iar apoi razi. Ai mai mult de 15 ani?
A comentat gigidondoti (3,910 puncte) acum 12 ani fa cum zice liquid,zice bine,nu e ceva taximetrist ca dadi...nu mergeti cu masinile subturate!!!
A comentat LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 12 ani Mersi omu` :) .... ma certai aiurea cu dadi :(

Salut
:)
+1 vot
A raspuns aqswdefrgt (1,120 puncte) acum 12 ani va multumesc
+1 vot
A raspuns neacostica74 (320 puncte) acum 12 ani am un passat de 2,00 tdi cu filtru de particule , daca nu-i dau turatie undeva la 2500 pana in 3000 mi se infunda filtru de particule
0 voturi
A raspuns L!V!U (42,750 puncte) acum 12 ani Corect NeaCostica,1900rpm este destul de exagerat,chiar daca fabricantul spune ce si cum.La dieseluri mai este si celebra calamina,care omoara turbina,bujiile,etc...
Parerea mea este ca e bine sa mergi variat,adica de la 2000-3500rpm.max.Numai bine!