Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Top utilizatori

Vezi restul topului »

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+7 voturi

Diferite probleme (skoda fabia 1.4 mpi)

Am o skoda fabia 1.4mpi , 2001,  85000km .

Probleme mai vechi :

1.Cum vedeti in urmatorul filmulet ceva de genu mi se intampla si mie , numai ca nu asa de tare. (sa fie sonda lambda?)  http://www.youtube.com/watch?v=TBs_G7zlUEk

2.Motorul merge inecat, cu intreruperi. (bujiile nu au fost schimbate si sigur trebuie sa le schimb. Ceva legat de injectoare ? )

3.Acum de pasti cand mam dus dimineata la masina sa o pornesc sa ma duc la tara, pun contactu dau sa pornesc, nimica nici un gest  (sau aprins toate becurile in bord) , Bateria moarta. Intr-un sfarsit am pornito impinsa(10m) pentru ca trebuia sa ma duc neaparat(sper ca nu e nici o problema am inteles ceva la computer ca se deregleaza). A doua zi am luat un redresor de la un vecin si am pus bateria pe el . Am lasato cam "toata noaptea" la incarcat. Si pana acum nu am mai avut probeleme ( am cam lasat bateria sa se descarce nu prea am mai pornit masina 1 luna ,2 sapt, 1 sapt...si bateria are si 4 ani). O schimb ?

4.Toba finala sparta nu stiu cat de tare nu am gasit gaurica da se aude ... Ce parere aveti sa o repar ? sa o schimb cu una originala ? (la reprezentanta era destul de scumpa) sau sa pun o toba finala sport ? cred ca ma ajunge cam la acelasi pret.

4.Consumul maricel la relanti cand o pornesc 1,6 -1,7 si dupa scade pana la 1,2 si daca o accelerez usor pana in 1200-1300 tot la fel consuma. Si dupaia scade cam pana la 1 . Am inteles ca trebuie sa fie 0,8 -0,9 consumul la relanti  (masina in carte scrie ca are un consum de 6,5 in afara , dar inafara fara sa ma agit la drum scot un 5l) . Toate problemele de sus crede ca se leaga.

      Va spun toate astea pentru ca trebuie sa fac revizia peste 1 luna! Si vreau sa pun cat de cat la punct sa nu ma mai cheme si a doua oara. Astept raspunsuri de la voi.Multumesc.

Imagini atasate

A intrebat george_2smekeru (7,670 puncte) acum 3 ani in categoria Probleme tehnice

editat de george_2smekeru acum 3 ani

12 Raspunsuri

+3 voturi
A raspuns Laptiucu (200 puncte) acum 3 ani 1. Nu stiu daca pe motorizarea ta este sau nu EGR. Daca ai EGR scoate mufa si vezi daca mai fluctueaza. Daca e EGR-ul il cureti si ai scapat (teoretic evident).
2. Se poate sa fie de la EGR infundat deci s-ar putea sa rezolvi amandoua problemele cu o curatare.
3. Am patit de 2 ori sa raman fara curent in baterie ... in ambele situatii le-am incarcat si m-au tinut inca aproximativ 6 luni - 1 an. Tu decizi daca o schimbi sau nu.
4. Daca vrei sa iesi ieftin mergi si-ti pui o toba la un atelier de montaj/reparatii tobe. Vreo 1.5-2 mil o toba fara pretentii dar care-si face treaba. Daca vrei ceva bun iti pui una sport cu silencer detasabil (sa nu te deranjeze sunetul la drum lung). Totul e de gustibus si de bugetul alocat.
5. La benzinare nu stiu. Benzinara mea nu are computer de bord. La celebrul 1.9 TDI cu clima oprita am consum la relanti de 0.7 L/H
+7 voturi
A raspuns turbojack EXPERT (292,990 puncte) acum 3 ani

editat de turbojack acum 3 ani

Cap de lista si inainte de orice o diagnoza activa sau chiar un log in mers cu un VAGCOM sau VAS.
1.posibil clapeta acceleratie murdara;se demonteaza,se curata,se face adaptare cu tester.
2.Bujiile se inlocuiesc la maxim 35k km;fara discutie.
3.Daca dupa 2-3 zile de stationare porneste bine nu este nici o problema.La incarcare cu redresor ,se demonteaza obligatoriu o borna.In stand-by minim 12V,la pornire sa nu coboare sub 11.5V,cu motor pornit 14.2-14.5V.
4.Provizoriu se poate repara,dar fara sudura.Sunt destule variante aftermarket la preturi decente..
5.Se leaga de 1. si 2. Odata facute alea,inlocuite filtre si ulei problema posibil sa se rezolve.
Daca nu se rezolva,se acorda atentie sporita la "cap de lista" de catre cineva care stie sa citeasca si interpreteze parametri aia relevati.A se evita persoanele stergatoare de erori.


ps. o sonda lambda se inlocuieste doar daca releva la diagnoza ca nu functioneaza in parametri,lucru relevat si prin masuratoare directa cu voltmetru/ohmetru.Daca este sonda cu 5 fire,masuratorile sunt mai laborioase si cer obligatoriu mana de opera calificata.

Comentarii:

A comentat george_2smekeru (7,670 puncte) acum 3 ani 1.Clapeta de acceleratie am curatato si dupa ce am curatato nu mai facea asa de tare dar dupa juma de ora iar incepea.Dar tot nu cred ca este de la clapeta.
2.Bujiile. de care zici  sa cumpar? am fost la service si originalele sunt in jur de 160 lei toate 4. Sau sa cumpar chinezarii dinastea in jur de 20 lei buc? ce firma?
3.Porneste la cheie dupa 2-3 zile,  martoru ala nu mai este verde.
4.Am mai lipito prin alte parti cu poxilina dar dupa anumiti nr. de km sare. Stii o firma mai buna ? sau alte materiale? Eu ma gandeam cu sudura dar zici tu  ca fara sudura .
             Masina merge foarte bine la drum dar cand ajungi la revizie te cam dai cu capul de pereti.
A comentat boghy_hb (430 puncte) acum 2 ani vedeti dak nu ati avut niciunul problema asta, totti cu presupusul, problema e de la  motorasul de la carburator(e un motoras care tine sa nu stiu exact ce face la clapeta de la carburator), eu am fost singurul din istoria dacia logan care a avut problema asta. scimba motorasul si gata
+1 vot
A raspuns tm30amp (41,390 puncte) acum 3 ani 1. poate fi si o problema de aprindere(bobina de inductie). daca este asa inlocuietste si bujiile. s-ar putea sa fie scurt citcuit sau circuit deschis pe bobina, de aici si indicele de consum ridicat. insa cu un diagnostic computerizat amanuntit vei afla tot ce are aprinderea, alimentarea si electronica. costa 50-100 de lei.
2. schimba bateria
3. poti sa faci ceea ce iti doreste sufletelul cu toba. daca optezi pentru una sport, gandeste-te ca va mai trebui sa ii faci si itp-ul. eu in locul tau as opta pentru o finala de carbon sau inox, cu o rezerva originala pentru itp
4 consumul la rece(ca despre aia vorbesti) poate fi si o problema de catalizator, dar e mai sigur sa fie exact ceea ce nu iti doresti, adica sonda lambda, s-ar putea la fel de bine sa fie(scuze ca ma repet) tot o problema de aprindere.
+1 vot
A raspuns Nimelanius (2,160 puncte) acum 3 ani pot sa spun din experienta tata i la a 2 skoda drept ca nu fabia ca octavia ,.. da pentru faza cu bateria.. aia cand zice ca i gata i gata ....prima baterie la o saptamana dupa ce scria c anu mai i buna ..o cedat la modelul ce il avem acuma a mai mers o luna dupa ce zicea ca i gata si so terminat... si pentru faza cu toba daca nu vrei toba sport si ..totusi vrei sa nu mai sune a ..dacie de pe vremea lui pazvanti ..incarca la dezmembrari .. ca o sa gasesti la preturi rezonabile...cat despre consum....nu stiu ce sa zic..nu ma bag da ...se poate sa fie si din cauza faptului ca sa-u de pusmulte impuritati pe injectoare...incearca sa mergi cu ea turata asa mai mult ... ca sa se fac o ardere sanatoasa sa arda si impuritatiele... tata asta face o data pe luna...ca i mai sanatos asa...si despre inpinssul masini cand ramane fara baterie ... da iti deregleaza calculatorul numai daca o impingi de mai multe ori....a si despre consum la tata i arata cand masina i la relanti cu clima pornita i arata consum de 0.7 ..deci .....si despre intreruperile ce ti le face ....incearca un mecanic..poate fi de la pompa de benzina....IMI CER SCUZE PENTRU GRESELILE GRAMATICALE SI SPER CA INFORMATIILE MELE S AITI FIE DE FOLOS ...BAFTA ..SI DACA CUMVA ITI VINZI FABIA...OPTEAZA TOT PENTRU SKODA CA IS MASINI BUNE..;)BAFTA...
+1 vot
A raspuns dadi_t (37,590 puncte) acum 3 ani

editat de dadi_t acum 3 ani

Oscilatiile de turatie provin in general de la sonda lambda.

Bateria o poti schimba...sau nu, daca zici ca nu-i mai face probleme. Daca ai bani, poti s-o schimbi...4 ani...nici f. mult nu mai tine.

Consumul mai mare la ralanti, la un motor rece, este normal. Orice motor rece consuma mai mult pana ce ajunge la temperatura optima de functionare. Oricum, el poate fi influentat si de sonda lambda defecta.

De verificat si bujiile impreuna cu fisele de bujii. O diagnoza facuta corect, n-ar strica. E posibil ca altceva sa fi provocat si defectarea sondei.

Comentarii:

A comentat podaruu (1,240 puncte) acum 3 ani marea majoritate a motoarelor pe benzina de la euro 3 in sus au EGR
Sonda lambda face motorul sa piarda putere si uneori sa faca "salturi" sau "sughituri" in mers..problema apare la cald deoarece la rece sistemul lambda este dezactivat, motorul mergand pe o harta predefinita.
Solicitantul raspunsului ar trebui sa verifice catalizatorul daca face zgomot si consuma mult fara sa gaseasca gauri in toba, desi la un euro 3 are lambda de verificare dupa cat si ar fi dat eroare de emisii la bord (lampa cu motorul portocaliu) la fel si o blocare egr.
+1 vot
A raspuns ionutz_alter (220 puncte) acum 3 ani 1+2). Curata clapeta de acceleratie(se face destul de usor poti si singur sa o faci)+ schimba bujiile(cumpara cu 3 electrozi ca sa fii sigur)
3).la 4 ani de obicei se schimba bateria(nu recomand marci noname) dar ar fi bine sa faci si un test sa vezi daca incarca alternatoru.
4).Achizitioneaza o topa aftermarket din inox precum si restul traseului preferabil Borla, iesi mai ieftin decat la reprezentanta + ai un sound mult mai potent.
5).Consumul este din cauza clapetei si variatiei de turatie la relanti+ probabil trebuiesc inlocuite filtrele: de aer, ulei, uleiul propriu-zis, benzina.
0 voturi
A raspuns zamby (680 puncte) acum 3 ani am patit si eu ceva de genul asta la masina mea logan1.6 16v,exista un motoras de relentii nu stiu unde e pus la fabia il dasfaci si ii dai cu sprei de contact si pe urma isi da drumul de la prima cheie.sper sa fie aceeasi problema ca la mine.bafta.

Comentarii:

A intrebat baladi (120 puncte) acum 3 ani in categoria Probleme tehnice ce motoras? fi mai clar.
0 voturi
A raspuns buffalo_oltenita (380 puncte) acum 3 ani vezi debitmetru!!
0 voturi
A raspuns vladpop (140 puncte) acum 3 ani Dute la un tester ptr o diagnoza, pot fi mai multe, debitmedtru de aer, sonda lambda. Bujiile nu cred ca sunt, am vazut masini la 150  de mii cu bujii foarte uzate. Fa o diagnoza, in jur de 60 lei, si poate o poti rezolva acasa. Spor!
0 voturi
A raspuns valy693 (450 puncte) acum 2 ani motorasul de relanti e sigur
bateria e normal sa o skimbi
0 voturi
A raspuns c0sty (140 puncte) acum 2 ani in primul rand curata clapeta de acceleratie cu un sprei de carburatoare, niste carpe, il sufli cu aer la o vulcanizare...sa iasa toata mizeria...si il montezi la loc....sa vezi magie...si eu am avut aceasta prob la un golf 4 dupa curatare merge brici!
0 voturi
A raspuns boghy_hb (430 puncte) acum 2 ani vedeti dak nu ati avut niciunul problema asta, totti cu presupusul, problema e de la  motorasul de la carburator(e un motoras care tine sa nu stiu exact ce face la clapeta de la carburator), eu am fost singurul din istoria dacia logan care a avut problema asta. scimba motorasul si gata, si curata si sonda lamda