4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Electrice > Cum se manifesta sistemul de i...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Cum se manifesta sistemul de imobilizator electronic?

Problema este la un Opel Astra J: la cateva secunde dupa ce pornesc motorul, cand debraiez pentru a pleca de pe loc se aude un click pe sub bord in partea stanga si dispare tot curentul din instalatie; bateria, bornele, sigurantele sunt in regula; dupa cateva minute si rasuciri de cheie repetate curentul revine si masina functioneaza normal. Poate fi de la sistemul de imobilizare electronica? Cum ar trebui sa actioneze acesta? Taie doar alimentarea motorului sau intrerupe TOTAL curentul ? Nu trebuie sa afiseze simbolul galben cu pictograma masinii cu un lacat pe ea? La mine nu mai este curent nicaieri deloc.
A intrebat iordantonio (510 puncte) acum 11 ani in categoria Electrice
Distribuie pe Facebook

10 Raspunsuri

+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Sistemul de imobilizare electronica ar trebui sa nu iti dea voie sa pornesti masina,el nu da curent la pompa de benzina.
Eu merg pe cheie desincronizata,am intalnit problema asta la un smart nu vroia sa porneasca,imi scria ca e de la imobilizator si pana la urma mi-am dat seama ca cipul din cheie nu mai statea la locui lui.
Ai alarma aftermarket?Sau ai scapat cumva cheia?
0 voturi
A raspuns iordantonio (510 puncte) acum 11 ani Cu ambele chei face la fel: cand vrei sa pleci din loc se opreste tot curentul, sau mai rau: o gasesc dimineata fara curent pe instalatie, nici deschiderea nu are curent, cu toate ca bateria este full, bornele, legaturile si sigurantele sunt OK. Dar e ceva electronic blocat si apoi isi revine. Vroiam sa stiu daca sistemul de imobilizare electronica intrerupe chiar tot curentul, pana si plafoniera sau se rezuma la alimentarea motorului.
+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Imobilizatorul electronic are treaba cu motorul,adica nu permite Ecu sa dea comanda de pornire.
Cu becurile de la plafoniera sau curentul descuiat nu are treaba.
In cazul tau ramane sa verifici prinderea la masa,precum si legaturile baterie-tablou sigurante,din cele descrise de tine suna a un contact imperfect.
Ai cumva alarma aftermarket?Daca da,inchide-o pentru 2 3 zile si vezi cum se manifesta.
0 voturi
A raspuns iordantonio (510 puncte) acum 11 ani Nu am alarma sau alceva neoriginal pe masina, are doar 7000 Km, ca si noua; deci nu-i de la imobilizator ca nu mai este curent nicaieri.
0 voturi
A raspuns nicolaemihai (2,520 puncte) acum 11 ani aceesi problema  mai  intampin si eu  la  golf 4. cand  vreau  sa  pornesc  daca  imi  apare pe bord  imobilizator  activ trebuie  sa  scot  cheia  din  contact  si  sa o  introduc din  nou  si daca nu imi mai apare  e  ok.  daca pornesc  de prima  data masina porneste apoi  dupa  2-3 sec  se  opreste si  nu mai  porneste doar daca  scot  cheia.
0 voturi
A raspuns iordantonio (510 puncte) acum 11 ani E clar o problema a imobilizatorului electronic care opreste motorul cand uneori nu citeste bine chipul cheii, dar nu dispare complet curentul din toata instalatia electrica, cum patesc eu; incearca cu a doua cheie cheie, sau verifica bateria cheii, contactele ei sau chipul! La mine cred ca e o intrerupere electronica provocata de unitatea centrala, care taie TOT curentul uneori, dupa care revine.
+1 vot
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Sistemul de imobilizare electronica,Immo,alcatuit din cipul din cheie sau chei,parte electronica atasata la contactul masinii si a doua parte electronica atasata la ecu,functioneaza in felul urmator:In momentul in care introduci cheia in contact,deschizi un concact electric care la randul lui actioneaza partea de circuit care interogheaza cipul.Aici vorbim de 2 feluri de cip-uri,primul fiind mai vechi,cipul este citit de interogator,are un simplu cod diferit de la masina la masina si daca e codul care il stie si interogatorul atunci cel din urma va da comanda de pornire la ecu si de acolo la pompa de benzina,contact pozitia 2,apoi la electromotor si restul.Miturile cum ca de la cipul din cheie nu da curent la bujii sau mai stiu eu pe unde nu este adevarat,daca pompa nu porneste automat nimic nu iti va merge.
Cel de al doilea sistem de pornire securizat cu cip,e in felul urmator:Pui cheia in contact,pui in pozitia 1.Sistemul trimite un semnal de interogare cipului,care la randul lui raspunde cu un cod unic,in functie de acel cod,ecu va lansa comanda de pornire sau nu.De aceea la masinile mai noi sunt problematice si foarte problematice cipurile,pot interfera cu elemente metalize magnetice sau chiar si cu un deget care sta in fata cipului pe cheie.
Deci,sistemul de imobilizare electronica,e un simplu sistem antifurt,care nu da comanda de pornire motorului,nu afecteaza radio cd,becuri sau orice alta functie a masinii,nu opreste motorul cand vrea el,simplu e un sistem folosit doar la pornirea motorului,o data motorul pornit nu interfereaza cu alte sisteme.
Probleme intalnite sunt la masinile mai vechi desincronizarea cipului,lucru care se rezolva prin readaptarea cheii cu diverse porceduri,sau la cele mai noi ,cipul nu mai transmite codul din diverse motive,cazut lovit,nu mai sta la locul lui,interferente sau altele.
Deci,la masina ta,problema pare sa fie din alta parte,in nici un caz de la immo.
Daca ai zis ca bateria e in ordine,prinderea la masa e buna?
ps Cu immo poti porni sau nu,nu se razgandeste sau isi aduce aminte ca nu e bun cipul,cipul poate fi bun sau nu,exceptand cazurile cand se desincronizeaza si incepe sa faca probleme,adica masina nu porneste.
Ps 2:Cand pornesti masina,tii si ambreiajul apasat?La unele modele de toyota nu poti porni daca nu ai ambreiajul apasat sau daca lasi masina pe liber incepe sa piuie.La astra j nu stiu cum e.
0 voturi
A raspuns iordantonio (510 puncte) acum 11 ani Am inteles din raspunsul amanuntit ca immo nu are nici o vina in cazul meu; la mine se blocheaza toate circuitele de curent, dupa pornirea motorului, cand apas pe ambreiaj, se opreste brusc totul.
In garantie au fost inlocuiti senzorii pedalelor de ambreiaj si acceleratie, in cadrul unei campanii de rechemare Opel, dar abia dupa vreo luna au inceput intreruperilea astea generale de tensiune; am reclamat fenomenul in garantie, dar nu au inlocuit nimic, doar au resoftat-o si au zis ca e-n regula. Acum a iesit si din garantie si nu stiu daca o problema sesizata atunci si reaparuta dupa expirarea termenului de garantie, mai poate beneficia inca de garantie. Toate legaturile electrice si sigurante par sa fie OK,
bateria e full, intreruperea cred ca este generata de un sistem electronic, o fi vreun sistem de protectie, ceva, comandat din "creierul" unitatii centrale. N-am schema electrica, modelul J fiind relativ nou, caut pareri  si explicatii la fel de competente ca cea de mai sus, ptr. care aduc multumirile mele.

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Incearca atunci cand pornesti motorul sa faci asta mereu cu ambreiajul apasat.Se pare ca o e problema legata de piesele inlocuite la recall,daca apare doar cand apesi pe ambreiaj.
0 voturi
A raspuns adyninety8 (140 puncte) acum 5 ani Salut Am un fiat punto 1.9 2001 am pierdut singura cheie am facut un nou chip a mers o saptamana acum nu mai porneste nu se stinge cheia din bord stie cineva ce sai fac ???
Am cumparat alt contact butuci cu cheii si imobilizatorul din spatele tabloului de sigurante si e la fel nu sa schimbat nimic pe diagnoza nu pot intra pe comanda motor ce sai fac ???
Toti mecanici spun ca pompa nu deachide sa vina motorina din cauza chipului
Ajutatima va rog
0 voturi
A raspuns iordantonio (510 puncte) acum 5 ani Am rezolvat problema penei de curent, nu era din imobilizator, ci dintrun contact slab (din fabrica) la niste sigurante conectate prost la borna plus a acumulatorului, cu o piulita sficuita si nestransa la capat. Se manifesta la actionarea ambreaiajului din cauza balansului masini la plecarea din loc. Cam doi ani a durat problema in mod aleatoriu, si am descoperit-o singur, la service nu gaseau nimic. Sepoate vedea clar in poza sus. Multumesc tuturor colegilor ptr. pareri.

Imagini atasate