4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > ce pot sa fac ca masina sa nu ...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

Ce pot sa fac ca masina sa nu mai scoata fum?am incercat si cu aditiv dar nu am rez nimic...?

Sall am o calibra 2000 8v si scoate fum cand o turezi mai tare!ce pot sa fac sa nu mai dea fum?
am incercat si cu aditiv pt ulei dar degeaba!se poate remedia cumva problema fara a face setul motor????
A intrebat red05 (170 puncte) acum 11 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

Comentarii:

A comentat Boacamirelionut (100 puncte) acum 6 ani Si mie imi scoate fum albastru pana se incalzeste ce pot sa fac???

9 Raspunsuri

+3 voturi
A raspuns BrownBear (41,320 puncte) acum 11 ani Salut!
Ce fel de fum scoate?
Uite ce am gasit pe internet despre diagnosticarea unor eventuale defectiuni, dupa fumul de esapament:
"Fumul negru
Indică utilizarea unui combustibil cu impurităţi sau un amestec bogat. Vom începe verificările cu elementul filtrului de aer. Dacă acesta nu este schimbat la timp şi se îmbâcseşte cu praf, poate fi una din cauzele arderii incomplete a unei cantităţi de combustibil care apoi se elimină prin eşapament.

La motoarele pe benzină, prezenţa fumului negru la eşapament ne arată că raportul aer/benzină nu este corect. Dacă verificăm şi bujiile vom constata pe ele un strat de fum negru, deci lipsa de aer este certă.

Remedierea este foarte simplă: se înlocuieşte elementul filtrant din filtrul de aer, se curăţă sau se înlocuiesc bujiile şi, la nevoie, se reglează clapeta dela admisia de aer. De obicei fumul negru dispare după efectuarea primelor remedieri (înlocuirea elementului filtrului de aer şi curăţirea sau înlocuirea bujiilor se poate face chiar de către şofer.

La motoarele diesel, particulele de fum negru provin din deficienţe de alimentare. Ele pot fi întâlnite şi la motoarele moderne cu injecţia motorinei la presiune ridicată. Trebuie să mergeţi la un specialist. Pompa de injecţie şi injectoarele vor trebui verificate direct pe maşină sau pe bancuri speciale. Un fum negru la eşapament, la pornire, poate fi şi rezultatul nefuncţionării corespunzătoare a bujiei de preîncălzire care va trebui înlocuită.


Fumul albastru
Ne indică un consum mare de ulei. Prima verificare, şi cea mai simplă, este a nivelului de ulei din baia motorului, cu ajutorul jojei de ulei. A doua verificare, la motoarele pe benzină, se face verificând bujiile, care pot fi ancrasate cu un strat de ulei ars.

Dacă la verificarea nivelului de ulei cu joja găsim un nivel scăzut, acesta se poate datora segmenţilor uzaţi care nu mai etanşează corespunzător şi uleiul ajunge în camera de ardere. Când consumul de ulei la un parcurs de 1.000 km depăşeşte un litru, motorul prezintă uzură ridicată şi trebuie dus la segmentat sau reparat.

În acest caz, folosirea unor aditivi pentru mărirea compresiei, îmbunătăţirea ungerii şi reducerea consumului de ulei prin ardere constituie numai un paleativ de moment, deoarece înlătură parţial efectul, dar nu şi cauza.


Fumul alb
La pornirea şi funcţionarea motorului rece, prezenţa fumului alb nu este alarmantă. Dacă aceasta persistă şi cu motorul cald, trebuie să ne îngrijorăm. Vom verifica prima dată nivelul lichidului de răcire în vasul de expansiune şi aspectul (culoarea sa, care poate deveni maronie sau cărămizie), deoarece, în aceste cazuri, este vorba de deteriorarea calităţii acestuia prin garnitura de chiulasă care şi-apierdut etanşeitatea.

Dacă aspectul lichidului de răcire nu s-a schimbat şi cantitatea care lipseşte din vasul de expansiune este mai mică de 0,5 litri, putem să-l completăm cu lichid de răcire de rezervă, cu aceeaşi densitate şi să ne continuăm deplasarea până la primul atelier service. Dacă aspectul s-a modificat, devenind cărămiziu şi spumant, înseamnă că garnitura de chiulasă a cedat.

Nu mai avem voie să plecăm decât tractaţi până la atelierul service, căci riscăm să gripăm motorul. Fumul alb mai poate apărea brusc, pe timpul deplasării, direct de sub capotă. Este un semn că au loc scurgeri de lichid de răcire direct pe motorul încins, datorate neetanşării unei conducte de legătură.

O conductă fisurată pe o porţiune mică poate fi remediată pe loc, cu ajutorul unei benzi adezive  aplicate şi strânse bine cu un colier peste locul fisurii. Apoi trebuie să completăm nivelul lichidului de răcire, pentru a ajunge la un atelier de reparaţii şi a executa corect remedierea".
Nu sunt vreun expert in mecanica, dar am dorit sa te ajut cumva. Sper ca am reusit, cat de cat, sa-ti fiu cumva de folos.
O zi buna!
+1 vot
A raspuns LiquidTW EXPERT (161,390 puncte) acum 11 ani Mai exact ce culoare are fumul ???
.

Salut
!
0 voturi
A raspuns szorynel (1,770 puncte) acum 11 ani Salut am aceasi problema ca a ta ,vreau sa vb cu tine sa rezplvam inpreuna masinile 0765980204
+1 vot
A raspuns Sobolanu*Original (350 puncte) acum 11 ani INCEARCA SA BAGI ADITIVUL DE LA XADOO DIN *******.

Dar nu cred ca vei face nimic pana nu vei scimba segmentii,semeringurile de la supoape .tot o sa pape in continuare ,oricum majoritatea motoarelor de opel 8v seh,ne si 16 v sfi,let,ecotec,v6 papa ulei.
0 voturi
A raspuns zsolti215 (9,550 puncte) acum 11 ani ce culoare are fumul?
0 voturi
A raspuns cotyka30 (760 puncte) acum 11 ani dupa logica mea e cam gata cu semeringurile la supape!!
totusi e vb de o calibra care a vazt si talpa la viata ei nu asa!
daca nu pierde putere inca, asta insemnand ca nu e chiar gata cu segmentii, fiind si motor de constructie simpla recomand un aditiv. dar sa stii ca nu rezolva de tot dar amelioreaza muult, testat p pielea mea.
daca mergi asa posibil sa se depuna ulei p bujii si p vreme umeda refuza sa porneasca!!
in orice caz daca vezi ca si dispare ulei, pune aditiv ulei cu teflon, de preferat de ala 2+2.
e gros dar e ff bun, sa stii o mai mentine in viata o perioada. un flacon ar fi suficient de adaugat cu motorul cald. gasesti de ala chiar si la benzinarii.
si nu ii mai bagati omului tot felul de aditivi de milioane, decat un duralube de 2 milioane mai bine mai pui ceva dai chiulasa jos si o reconditionezi!!! asta e cel mai ok, e maxim 26 de lei!!!
vorbesc din experienta!!!
0 voturi
A raspuns optimistabueno3 (140 puncte) acum 5 ani Buna ziua si vreau sa stiti ca problema cu fumul am rezolvato.Poate ii este de folos cuiva.Am un Mercedes vito 109 cdi si tot scotea fum din cind in cind ,cind mai mult cind deloc.Vreo 2 luni in urma am fost la un mecanic care dupa 6 mecanici si 8000 de compiutere  nu depistau de ce nu trece masina peste 3000 turatii.Dupa 6 mecanici am dat de baiatu si intadevar era un cablu intrerupt la un senzor.Revenim la subiectul cu fumul.Cind am fost la baiatul cu senzoru mia facut si un test la injectoare si mia zis ca  injectoru nr 2 da mai mult pe retur,nu mult dar da.Din tot ce citit si rascitit am vazut ca fumu negru iese din motivul ca nu este bine amestecu de motorina si aer (aer fals) ,am verificat furtunele totu ok si la urma am decis sa scot injectoru nr 2.La prima vedere avea doar un orificiu vizibil asa ca am cumparat spuma normala pentru grasime de aragaz  iam dat si dat pina sa inmuiat bine dupa am dat cu o perie finuta de sirma scut pe injector sa vazut curat . L-am pus inapoi si sa rezolvat problema.Tragea aer fasls?? nu . intra putina motorina ci cele 2 gauri fiind astupate dadea pe retur si se alimenta numai dintr-un orificiu.Asta a fost experienta si poate va serveste.Salutari
0 voturi
A raspuns Georgiananegru (180 puncte) acum 5 ani Buna , esti din Bucuresti? Imi poti lasa numarul tau ca vreau sa te intreb ceva .
0 voturi
A raspuns Georgiananegru (180 puncte) acum 5 ani

editat de Georgiananegru acum 5 ani

Buna , am si eu o problema cu in bmw e90 318i, am luat masina si dupa o saptamana a inceput sa scoata fum alb si persistent, am schimbat motorul si am bagat ulei 10w-40w, si in mers uleiul se pierdea si imi aparea senzorul de ulei , am crezut ca e uleiul prea subtire si am bagat 5w-40w la recomandarea mecanicului , dar surpriza a inceput sa scoata fum alb care numai e atat de persistent cum era inainte sa schimb motorul,apoi am bagat 5w-30w si degeaba .. acum cred ca am schimbat uleiul degeaba si defapt problema e alta .. precizez ca este benzina si nu are turbina si nici fultru de particule , am umblat si la catalizator crezand ca are cv .. help , nu stiu ce sa ii mai fac.