4Tuning.ro > 4Tuning Help > Probleme tehnice > Motor > de ce creste temperatura? de c...

Bun venit Guest pe 4Tuning Help!

Aici primesti ajutor si raspunsuri la intrebari de la ceilalti membri ai comunitatii.

Fa-ti cont

Alerta intrebare noua

Aboneaza-te pentru a primi un e-mail de indata ce este postata o intrebare noua.

Intrebari in functie de categorie

Subiecte populare

Vezi toate subiectele »

Cautari frecvente

+1 vot

De ce creste temperatura? de ce nu isi face racirea cum trebuie?

la un audi a4b5 din 97*motor 1.6

 sa zicem asa,trebuie sa parcurg o distanta de 100km, dupa 40km trebuie sa fac o mica oprire (de 2minute), cand pornesc motorul temperatura este peste 90*C, aproape de 100*C, ( normalul e de 90*C) , plec si in timpul mersului scade inapoi la 90,care sa fie problema? si chiar daca nu opresc motorul si doar stationez 1-2minute apa creste (antigelul) , si merg incet, adica nu o solicit,maxim 100km/h. CARE SA FIE PROBLEMA SI DIN CE CAUZA?
A intrebat flojalingeorge (1,910 puncte) acum 11 ani in categoria Motor
Distribuie pe Facebook

8 Raspunsuri

+3 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
Atunci cand zici ca e temperatura peste 90C,ventilatoarele iti functioneaza?
Din ce ai scris problema pare sa fie doar de la acul indicator.
Oricum trebuie sa verifici daca peste 90 grade iti porneste ventilatorul sau ventilatoarele,in caz ca ai 2 sunt unele situatii cand al doilea iti pleaca doar cu A/C pornit,vezi daca ai apa destula si daca in furtun se simte un fel de presiune daca intelegi ce vreau sa zic,ca si cum ar zvacni.
Apoi vezi daca radiatorul se incalzeste complet sau doar o parte si daca nu cumva unul din furtunele care vine la radiator e rece si celalalt cald.
Daca nu iti porneste nici un ventilator ai de verificat sigurante,termocupla.
Daca se incalzeste doar un furtun de la radiator e termostatul.
Teoretic la 100 grade incepe sa iti dea apa afara,si vara e ideal ca nivelul antigelului din borcan sa fie mai mult spre minim decat spre maxim.

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Ala care dai negative ai vazut macar un termostat in viata ta?
Sau stii mama mecanicii de pe youtube?
Cand dai negativ scrie si de ce,nu doar asa ca a platit mami netu si ai un ecran in fata.
A comentat flojalingeorge (1,910 puncte) acum 11 ani fratilor,totul functioneaza,ventilatorul(1,pt.ca al 2 e pentru clima-racire),antigel am aproape de maxim,totul pare ok,in privinta termostatului,l-am schimbat in toamna cu bloc motor (l-am fiert) dar pe timpul ierni la derapaje imi mai crestea temperatura , e posibil sa fi ramas blocat,dar de ce la drum constant merge bine si cum intru in localitate (limita40km) creste , sau daca opresc la fel creste temperatura. poate ca nu am explicat corect , dar la mecanica nu ma pricep,de asta si apelez la voi.
A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Cum adica l-ai schimbat cu bloc motor?Adica ai schimbat blocul motor si avea termostatul pe el?
La viteza mari benzinarele se racesc,si la viteze mici sunt mai calde,valabil si pentru relanti.
Radiatorul se incaleste uniform?
Furtunele de la radiator cum sunt?Aici ma refer la unul cald si unul rece sau ambele cu aproximativ acceasi temperatura?
Mai ai de facut o aerisire,chiar daca a fost aerisit recent sau nu sa umblat la circuit.
Daca nici dupa aerisire nu isi revine,trebuie verificat termostatul,cel mai simplu e sa il desfaci si sa faci cum a zis oxi,sau radiator infundat.
+1 vot
A raspuns oxi3 (16,990 puncte) acum 11 ani nu isi face racirea cum trebuie pt ca n-ti deschide termostatul si de aceea nu iti pornesc ventilatoarele pt racire verifica termostatul punel in ceva cu apa fiarta si atunci vezi ar trebui dak iti merge sa se deschida

Comentarii:

A comentat BN90PAU (6,370 puncte) acum 11 ani Ba eu nu inteleg de ce dau minusuri astia toata problema este de la termostat aceeasi problema am avut si eu...si bine zice oxis3 asa se testeaza sau pe tester. Chiar nu va inteleg.
+1 vot
A raspuns BN90PAU (6,370 puncte) acum 11 ani Am un audi A4 b5 ca si al tau am avut cam aceeasi problema am schimbat termostatu si totul si-a revenit la normal.Succes
+1 vot
A raspuns coostta (39,490 puncte) acum 11 ani schimba termostatul si o sa vezi ca numai ai probleme.sigur e blocat sau nu functioneaza deloc
0 voturi
A raspuns fane58 (2,980 puncte) acum 11 ani Salut am si eu o parere daca termostatul e ok, daca radiatorul se incalzeste in totalitate exista presiune in sistemul de racire, dar nu ff mare atunci gadeste-te la fisura in garnitura de chiulasa , inlocuieste garnitura de chiulasa si vei fi satisfacut in totalitate

Comentarii:

A comentat stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Aia e solutia critica,si cea de pe urma.
@flojalingeorge:Ca sa verifici ce a zis colegul,desfa capacul de la borcanul de expansiune si vezi daca face spume,adica un fel de bulbuci care vin cu presiune.
A comentat flojalingeorge (1,910 puncte) acum 11 ani 1. cand am schimbat blocul motor am schimbat si termostatul.
2. ventilatorul merge, in functie de turatile motorului (turez mai mult,se invarte mai repede)
3. antigel nu imi pierde,e la nivel.
4. aerisirea,cred ca am facuto,am lasat masina in panta 5minute cu motorul pornit,alta varianta nu stiu.
 o singura indoiala am cu termostatul,dar e greu de ajuns la el,e dupa cureaua de distributie,si trebuie sa dau jos toata fata masini, acum mai sa ivit o problema,nu stiu cum dar imi pierde uleiul de la servo-directie,acum 2zile l-am pus la nivel si acum e sub nivel,din ce cauza???
0 voturi
A raspuns stefan.angelo EXPERT (267,040 puncte) acum 11 ani Salut!
In legatura cu uleiul de servo,trebuie sa cauti pe unde ai scurgeri,e cea mai comuna cauza pentru pierderi.
Verifica furtune,directie si pompa.
Daca toate sunt ok,ramane sa verifici termostatul,chiar daca e ascuns bine pe sub alte ansamble.
0 voturi
A raspuns vladuteugen (140 puncte) acum 10 ani Salut,
Cum ai rezolvat pana la urma problema?Am si eu aceeasi problema ca si cea descrisa de tine.Am tot un a4b5 1.6 din 97.

Multumesc

Comentarii:

A comentat flojalingeorge (1,910 puncte) acum 10 ani am scapat cu vreo 200euro.
 am schimbat kitul complet de distributie,tot-tot-tot,cu pompa,intinzator role,curele,tot-tot si termostatul, am pus termostat VAG undeva la 120 lei,si curatat instalatia pentru antigel,de 2-3 ori cu apa distilata si dupa ce am curatat am pus antigel nou G12 (rosu-portocaliu e culoarea). si dupa sa vezi rezultat, muream de frig in masina, glumesc dar cum treceam de 120 km/h apa scadea la 60*C,si cand vin in frana de motor zici k e mare jeep,asa se auzea ventilatorul ( app , si rola sau rulment,de la ventilator ,le-am schimbat)
si dupa toata asta face o super racire chiar si pe +40*C.
succes
0 voturi
A raspuns B93viy (140 puncte) acum 4 ani Salut! Am si eu un land rover 2.0 diesel, merg cu el fara probleme gol...sau cu 2 - 3 persoane in el, daca pun remorca, se ridica acul la apa la maxim, nu o da afara, mai ales in panta daca merg cu el peste 80 de km la ora...gol am mers si cu 150...nu a trecut de 90 de grade...nu are ulei in apa, nu borboroseste, nu face presiune in vas...nu este spuma pe capac, nici apa in ulei...ce poate fii? Multumesc frumos !!!